شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

پنج رشته تحصیلی جدید در دانشگاه ایلام راه اندازی شد

رییس دانشگاه ایلام از راه اندازی پنج رشته جدید در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در سال تحصیلی 94-95 در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و به نقل از خبرگزاری ایرنا، دکتر محمد علی اکبری در سخنانی بیان داشت: این رشته ها شامل مهندسی شیمی، مهندسی برق، فیزیک و آبخیزداری در مقطع کارشناسی ارشد و مهندسی مکانیک در مقطع کارشناسی است.
وی هدف از راه اندازی این رشته ها را تربیت نیروی انسانی متناسب با ظرفیت های جدید استان در حوزه نفت و گاز و تامین نیروی انسانی بومی برای این بخش ها عنوان کرد و ادامه داد: پذیرش دانشجو در این تعداد رشته از مهرماه امسال انجام شده است.
وی اظهار کرد: رشته آبخیزداری در مقطع کارشناسی ارشد نیز با توجه به مباحث و مخاطرات زیست محیطی، تخریب مراتع و جنگل ها، کاهش منابع آبی و خشکیدگی جنگل ها و درختان بلوط در استان راه اندازی شده است.
رییس دانشگاه ایلام با بیان اینکه توسعه تحصیلات تکمیلی از برنامه های اصلی دانشگاه است، گفت: ایجاد رشته علوم اجتماعی در مقطع کارشناسی ارشد نیز در دستور کار قرار دارد و با راه اندازی این رشته، دانشگاه ایلام نقش خود را ارتباط با بررسی علمی مسایل و آسیب های اجتماعی استان و کشور بدرستی ایفا خواهد کرد.

پنج رشته تحصيلي جديد در دانشگاه ايلام راه اندازي شد