شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

با حضور رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور؛ مرکز مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی دانشگاه ایلام افتتاح شد

در جریان نشست شورای مهارتی استان و با حضور مهندس هاشمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و  رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، آقای سلیمانی دشتکی استاندار ایلام و دکتر علی‌اکبری رئیس دانشگاه ایلام، مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی دانشگاه ایلام، بصورت آنلاین افتتاح گردید.

   به گزارش روابط عمومی، نشست شورای مهارت استان صبح روز چهارشنبه چهارم تیرماه با حضور مهندس هاشمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، آقای سلیمانی دشتکی استاندار ایلام، دکتر علی‌اکبری رئیس دانشگاه ایلام و دیگر اعضاء، در محل سالن شهید رجایی استانداری برگزار گردید.

در این نشست دکتر علی‌اکبری رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به راه‌اندازی واحد استانی شبکه ملی  جامعه و دانشگاه در استان ایلام، بیان کرد: در قالب این شبکه از ایده‌های دانشگاهیان برای کمک به مردم کشور و استان حمایت می‌گردد و از جمله در جریان شکل‌گیری پدیده کروناویروس، اساتید و کارشناسان دانشگاه‌های استان پیشنهادات و ایده‌های خلاقانه و کاربردی را برای کمک به مردم استان ارائه کردند و به بیان دیگر این رویکرد نشانه اعتقاد به جامعه محور بودن دانشگاه است.

رئیس دانشگاه در ادامه با بیان اینکه دانشگاه ایلام بعنوان نماد آموزش عالی استان ایلام، در بیش از 120 رشته تحصیلی به تربیت دانشجو می‌پردازد، یادآور شد: دانشگاه ایلام دارای هفت دانشکده، آموزشکده فنی و مهندسی دهلران، دهها آزمایشگاه تحقیقاتی، پژوهشکده گیاهان دارویی، مزرعه آموزشی - پژوهشی مهران، مرکز رشد و مرکز جوار دانشگاهی است که در کنار وجود اساتید متبحر سرمایه‌ای ملی و استانی است که می‌تواند، در حوزه‌های مختلف و از جمله موضوع مهارت آموزی به مردم استان و علی‌الخصوص جوانان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان خدمات مناسبی را ارائه دهد.

دکتر علی‌اکبری، تأکید کرد: همه وزارت خانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای ملی و از جمله سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور می‌توانند، برای اجرای طرح‌های ملی و استانی  و توسعة همکاری‌های مشترک، با خیال آسوده روی امکانات و داشته‌های دانشگاه ایلام حساب باز کنند.

رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه، ما معتقد به توسعة مهارت‌های دوگانه هستیم، که به معنی انجام توأم آموزش کلاسیک و آموزش‌های مهارتی است و  رصد اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها از جمله دغدغه‌هایی است که دانشگاه ایلام را به این مسیر رهنمون کرده است،  گفت: با این دیدگاه در شش سال اخیر اقدامات و برنامه‌های خوبی در دانشگاه ایلام انجام گرفته است و از جمله با مشارکت و همکاری سازمان آموزش و فنی استان، مرکز جوار دانشگاهی در دانشگاه ایلام راه‌اندازی گردید، که تاکنون 380 کارگاه مشترک با حضور  4300 دانشجو توسط این مرکز برگزار شده است.

دکتر علی‌اکبری ایجاد مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان را گامی دیگر برای توسعة همکاری‌های مشترک عنوان نمود و اظهار داشت: افتتاح این مرکز، حرکتی نو و پویا در راستای پاسخ به نیازهای مهارتی جامعه دانشگاهی است، که با هدف توانمندسازی مهارتی دانشجویان و کمک به دانش آموختگان دانشگاهی بر پایه سه فرایند اصلی نیاز سنجی مهارتی، ارئه خدمات مشاوره شغلی و آموزشی و نهایتاً ارایه خدمات مهارت‌آموزی مورد نیاز بازار کار راه‌اندازی می‌گردد، که بر خود لازم می‌دانم از حسن توجه مسئولین سازمان فنی و حرفه‌ای استان نهایت تقدیر را بعمل آورم.

رئیس دانشگاه در ادامه خواستار توسعة بیش از پیش همکاری‌های مشترک دانشگاه ایلام و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور شد و از مهندس هاشمی رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور خواست از تجهیز کارگاه انرژی خورشیدی، تجهیز و ارتقای سایت‌های کامپیوتری، راه‌اندازی کارگاه برق خودرو و استقرار آموزش مجازی مهارتی در دانشگاه ایلام حمایت لازم را بعمل آورد، چرا که این امر در روند توسعة استان ایلام تأثیر جدی خواهد داشت.

در ادامه این نشست آقای مهندس علی اوسط هاشمی معاون معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با ابراز خرسندی از روند توسعه استان ایلام و علی‌الخصوص روند اجرای طرح‌های مهارتی در سطح استان، گفت: نگاه وسیع به مهارت می ‌تواند در هدایت جامعه جویای کار مؤثر باشد و باید بپذیریم که در طول چهل سال گذشته گفتمان درست مهارتی نداشته ایم و نیازمند گفتمان ملی مهارت هستیم که این مهم با طرح آمایش سرزمینی پاسخ داده می‌شود.

مهندس هاشمی، افزود: در کشور و مخصوصاً در استان ایلام نیازمند کار فرهنگی و اجتماعی قوی هستیم و باید روی آوردن به کسب مهارت را در جامعه عمومیت ببخشیم، که این مهم با وجود نیروهای موجود و پتانسیل‌های استان دست یافتنی است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در ادامه با استقبال از توسعه همکاری‌های مشترک دانشگاه ایلام و سازمان فنی و حرفه‌ای استان ایلام برای ترویج مهارت آموزی در بین دانشجویان و فارغ‌التحصیلان، تأکید کرد: سنجش مهارت‌ها در این عرصه نقش محوری دارد.

معاون وزیر تعاون با استقبال از پیشنهادات دکتر علی‌اکبری رئیس دانشگاه ایلام، تأکید کرد با تمام توان از روند توسعة همکاری‌های مشترک حمایت خواهد کرد و برای تحقق این مهم از مدیریت سازمان فنی و حرفه‌ای استان ایلام خواستارم با تمام توان با دانشگاه ایلام همکاری نماید.

مهندس هاشمی افزود: بواسطه تجربه خوبی که دانشگاه ایلام در راه‌اندازی مرکز جوار دانشگاهی دارد و هم اکنون هم مرکز مدیریت و مشاوره شغلی در آن افتتاح می‎گردد، لذا پیشنهاد می‌کنم دانشگاه ایلام بعنوان پایلوت وزارت علوم در این زمینه قرار گیرد و با جدیت دپارتمان تخصصی کاریابی، کارآفرینی و بازاریابی هم در دانشگاه ایلام راه‌اندازی شود، تا در کنار اجرای دیگر برنامه‌هایی که در سطح استان انجام می‌گیرد، استان ایلام به یک بازیگر ملی در سطح ملی در حوزه مهارت‌آموزی تبدیل گردد.

مهندس هاشمی در ادامه با تأکید بر اینکه مردم استان ایلام باید از فرصت همکاری‌های مرزی با کشور عراق نهایت استفاده را ببرند، از راه‌اندازی دپارتمان مهارت مرزی برای اولین بار در استان ایلام خبر داد و گفت: امیدواریم این موضوع به توسعة بیشتر مهارت‌ها بینجامد.

در پایان مرکز مدیریت و مشاوره شغلی دانشگاه ایلام با حضور مهندس هاشمی معاون وزیر تعاون، آقای سلیمانی دشتکی استاندار ایلام و دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه به صورت آنلاین افتتاح گردید.

 با حضور رئيس سازمان آموزش فني و حرفه‌اي کشور؛ مرکز مهارت‌آموزي و مشاوره شغلي دانشگاه ايلام افتتاح شد