شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

نشست هیأت رئیسه دانشگاه و هیأت رئیسه پایگاه استنادی علوم جهان اسلام برگزار گردید

در راستای توسعة همکاری‌های مشترک و تدوین تفاهم نامه همکاری فی‌مابین، نشست هیأت رئیسه دانشگاه ایلام و هیأت رئیسه پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری ایران، بصورت برخط برگزار گردید.

    به گزارش روابط عمومی، نشست هیأت رئیسه دانشگاه ایلام و هیأت رئیسه پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری ایران با حضور دکتر علی‌اکبری رئیس دانشگاه، دکتر مهدیزاده معاون پژوهش و فناوری، دکتر ملابهرامی معاون پشتیبانی و منابع انسانی، دکتر شیرخانی معاون فرهنگی و اجتماعی، دکتر صیدی معاون دانشجویی، دکتر رضازاده مشاور رئیس و مدیر حوزه ریاست و دکتر خیری مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی و دکتر دهقانی رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری ایران، خانم دکتر خانم صفاهیه معاون پژوهش و فناوری مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری ایران و دکتر حقیقت معاون پژوهشی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، بصورت برخط برگزار گردید.

در این نشست دکتر علی‌اکبری رئیس دانشگاه با تشکر از زحمات دکتر دهقانی و همکاران ایشان و ابراز خرسندی از روند توسعة همکاری‌های مشترک، تأکید کرد: از فعالیت های مرکز منطقه ای و پایگاه استنادی به منظور ایجاد روحیه خودباوری، شکل دهی به فعالیت های پژوهشی دانشگاه ها و حمایت همه جانبه از آنها و همچنین ایجاد بستر لازم برای بین المللی کردن دانشگاه های کشور گام برداشته است تشکر و قدردانی می کنیم و بطور یقین افزایش رشد علمی دانشگاه ها مرهون زحمات این دو سازمان بین المللی در کشور است.

رئیس دانشگاه ایلام در ادامه به صورت اختصار وضعیت آموزش عالی در استان ایلام را تشریح کرد و بیان داشت: دانشگاه ایلام با قدمت 44 سال، نماد آموزش عالی استان است، که به باور تمام صاحب‌نظران و از جمله مقامات عالی وزارت عتف، روند رشد آن در شش سال اخیر شتاب گرفته و موفقیت‌های خوبی در  سطح ملی و منطقه‌ای به دست آمده است.

دکتر علی‌اکبری، افزود: در زمینه پژوهش و فناوری، دانشگاه ایلام در چند سال اخیر در بین رتبه‌های سی‌ام الی چهلم در بین دانشگاه‌های جامع کشوری قرار گرفته، که انشاء الله در آینده این رتبه ارتقاء خواهد یافت.

رئیس دانشگاه اضافه کرد: آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ایلام در ردیف یکی از 10 آزمایشگاه برتر ایران (در بین 131 آزمایشگاه از دانشگاه‌های مختلف کشور که عضو شبکه آزمایشگاه‌های علمی ایران (شاعا) می‌باشند) قرار گرفت و کتابخانه مرکزی و گلخانه تحقیقاتی دانشگاه هم در سطح منطقه، صاحب جایگاه مناسبی می‌باشند.

دکتر علی‌اکبری، با اشاره به توسعه روابط بین‌المللی و همکاری‌های علمی دانشگاه ایلام در چند سال اخیر، اظهار داشت: خوشبختانه بر اساس برنامه استرتژیک دانشگاه (1400-1396)، روند بین‌المللی شدن دانشگاه در پنج سال اخیر تحقق یافت و هم اکنون 211 دانشجوی خارجی در دانشگاه ایلام مشغول تحصیل هستند و 10 تفاهم نامه همکای مشترک با دانشگاه‌های خارجی هم منعقد شده است.

دکتر علی‌اکبری در ادامه به روند برگزاری همایش‌های بین‌المللی و ملی در دانشگاه ایلام پرداخت و گفت: با همت همکاران ایجانب تاکنون چندین همایش ملی و بین‌المللی در دانشگاه ایلام برگزار شده و از جمله دانشگاه ایلام بر مبنای مسؤولیت اجتماعی خود، دومین همایش بین‌المللی گرد و غبار را در سه محور و در قالب سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی با حضور حضور 350 متخصص و پژوهشگر از هفت کشور و 60 دانشگاه و مرکز آموزشی جهان و با مشارکت سازمان‌های ملی و بین‌المللی و مقامات عالی رتبه وزارتخانه‌ها و سازمان‌های کشوری و همچنین حمایت استانداری ایلام در سال 1397 برگزار نمود.

رئیس دانشگاه ایلام در ادامه به برگزاری همایش ملی «زیست جهان پسا کرونا» در پاییز سال جاری  در دانشگاه ایلام اشاره کرد و تأکید کرد: کرونا بیش از یک بیماری، رنسانس ایران و جهان است و فرصت‌های متعددی به همراه دارد و دانشگاه‌ها باید همزمان که این تهدیدات را جدی می‌گیرند، از فرصت‌های آن هم استفاده کنند و برای جهان پسا کرونا برنامه داشته باشند و افق ترسیم نمایند، تا دوباره در دام عرف‌ها و رویه‌های پیشین قرار نگیریم  و در این راستا دانشگاه ایلام با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، همایش ملی "زیست جهان پسا کرونا" را در هفت محور برگزار خواهد نمود.

دکتر علی‌اکبری با استقبال از توسعه همکاری‌های مشترک، گفت: دانشگاه ایلام به منظور دسترسی بدون محدودیت اعضای هیأت علمی و دانشجویان به کلیه منابع علمی از جمله نشریات مختلف به زبان­ های فارسی و غیر فارسی، آمادگی خود را برای تأسیس شاخه مرکز منطقه‌ای در این دانشگاه اعلام می‌دارد.

رئیس دانشگاه ایلام، افزود:  با توجه به اینکه استان ایلام، دارای مرز مشترک با چهار استان عراق است، لذا دانشگاه ایلام آمادگی خود را جهت ایجاد پل ارتباطی برای همکاری در تعاملات علمی پژوهشی با دانشگاه‌های عراق و مرکز منطقه‌‌ای و ISC اعلام می کند.

در ادامه این جلسه دکتر مهدیزاده به صورت مبسوط گزارشی از روند توسعه تولیدات علمی دانشگاه و توسعه همکاری‌های علمی مشترک خارجی دانشگاه ایلام ارائه داد.

در ادامه این نشست دکتر دهقانی رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری ایران با ابراز خرسندی از روند توسعه دانشگاه ایلام، تأکید کرد: بخشی از اقدامات انجام شده در دانشگاه ایلام در تراز دانشگاه‌های بزرگ کشور قرار دارد، که این امر نوید روزهای بهتر برای دانشگاه ایلام است.

رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام به معرفی خدمات جدید و متنوع مرکز منطقه ای پرداخت و گفت: فراهم کردن دسترسی به جامع ترین اطلاعات علمی و فنی و ارائه خدماتی هوشمند و پایدار با هدف تسهیل حرکت ایران و کشورهای منطقه به سوی جامعه دانشی، بخشی از چشم انداز این مرکز بوده است که این امر همواره سرلوحه کاری بخش های مختلف این سازمان قرار دارد.

دکتر دهقانی ادامه داد: مرکز منطقه‌ای در جهت نیل به اهداف و رسالت‌های خود، گسترش و تکمیل مجموعه منابع اطلاعاتی موجود در پایگاه مقالات کنفرانس‌های کشور و همچنین توسعه و اعتلای همایش‌ها، سمینارها و نشست‌های علمی ملی و بین المللی در سطح کشور، از برخی همایش های معتبر حمایت می کند. در همین راستا، پایگاه مقالات کنفرانس های علمی مرکز با دریافت مجموعه مقالات در چند سال اخیر تکمیل شده و امکان دسترسی به مجموعه مقالات همایش های معتبر در سطح کشور فراهم آمده است.

در پایان این جلسه مقرر گردید، از طرف دانشگاه ایلام و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری ایران، هر کدام یک نفر بعنوان نمانیده معرفی گردد تا مقدمات تدوین تفاهم نامه همکاری مشترک و امضای آن در آینده نزدیک را فراهم نمایند.

نشست هيأت رئيسه دانشگاه و هيأت رئيسه پايگاه استنادي علوم جهان اسلام  برگزار گرديد نشست هيأت رئيسه دانشگاه و هيأت رئيسه پايگاه استنادي علوم جهان اسلام  برگزار گرديد نشست هيأت رئيسه دانشگاه و هيأت رئيسه پايگاه استنادي علوم جهان اسلام  برگزار گرديد نشست هيأت رئيسه دانشگاه و هيأت رئيسه پايگاه استنادي علوم جهان اسلام  برگزار گرديد