شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

طرح کمند ویژه دانشجویان دختر استان ایلام در دانشگاه ایلام برگزار می‌گردد

مدیر امور فرهنگی دانشگاه ایلام، گفت: اولین رویداد کار، مهارت و نوآوری دانشجویان دختر دانشگاه‌های استان ایلام با عنوان طرح کمند با هدف ارتقای مهارت‌های کارآفرینی در دانشگاه ایلام برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی، دکتر حمیدرضا امامی‌پور مدیر امور فرهنگی دانشگاه ایلام روز یکشنبه در اولین نشست خبری طرح کمند، اظهار داشت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با همکاری معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری اولین رویداد کار، مهارت و نوآوری دانشجویان دختر دانشگاه‌های کشور تحت عنوان «کمند» را برگزار می‌کند که برای اجرای این طرح، ده دانشگاه و از جمله دانشگاه ایلام در سطح کشور انتخاب گردیدند.

دکتر امامی‌پور، افزود: این طرح قرار بود اسفندماه سال گذشته اجرا شود، اما با شیوع کرونا و بر اساس برنامه‌‌ریزی‌های صورت گرفته فراخوان این طرح از امروز آغاز می‌‌شود و دختران دانشجو می‌توانند طرح‌‌های خود را تا 15 تیرماه به دبیرخانه ارسال کنند.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه ایلام، یادآور شد: این رویداد در دو بخش اجرا می‌شود، که در بخش اول، ابتدا محورهای رویداد با تصمیم شورای سیاستگذاری انتخاب می‌‌شود و شامل صنایع دستی، تولیدات غذایی و خوراکی، تکنولوژی و مهندسی، پوشاک، دوخت، طراحی پارچه و لباس، گرافیک و محیط زیست است که فراخوان رویداد به همراه پیوست نحوه اجرا در سطح ‌های استان منتشر می‌شود و شرکت کنندگان می‌‌توانند به مدت یک ماه جهت ارسال طرح‌‌های دانشجویی خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: اولویت شرکت در رویداد با دانشجویان تحصیلات تکمیلی و سال آخر دوره کارشناسی است و دانشجویان می‌توانند به صورت فردی و گروهی نسبت به ارائه طرح خود اقدام کنند، طرح‌های دانشجویان باید به صورت نمونه کار به همراه توضیحات کتبی در مورد هزینه مواد استفاده شده و تمایز سایر محصولات به دبیرخانه رویداد ارسال شود.

دکتر امامی‌پور، افزود: البته سایر دانشجویان هم می‌توانند طرح‌های خود را به دبیرخانه طرح ارسال نمایند.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه ایلام، گفت: طرح‌های ارسال شده در فرصت یک هفته‌ای در گروه داوران رویداد بررسی و طرح‌های برگزیده طبق شاخص‌های تعیین شده از سوی شورای سیاستگذاری جهت رقابت در بخش دوم طرح کمند انتخاب می‌‌شوند و پس از انتخاب طرح‌‌های برگزیده نسبت به اطلاع‌‌رسانی به دانشجویان منتخب اقدام می‌شود.

دکتر امامی‌پور، افزود: جهت پرورش و ارتقای طرح‌‌های برگزیده، نسبت به برگزاری باشگاه مهارت‌‌افزایی و کارگاه‌‌هایی شامل فن بیان و ارائه مطالب، بازاریابی و جذب مشتری و سرمایه‌‌گذار، برندسازی ایده‌‌ها و آشنایی با حق مالکیت فکری اثر، آشنایی با اصول کارآفرینی خلاقیت و نوآوری، آشنایی با امور مالی، آشنایی با صنایع و شرکت‌های موفق، آشنایی با تعدادی از محورهای رویداد به صورت تخصصی، آشنایی با استارتاپ، پرورش فکر، تیم‌سازی و کارگروهی و همچنین کارگاه انتقال تجربه کارآفرینان و صاحبان صنایع نمونه استان اقدام می‌شود.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه اضافه کرد: در بخش دوم رویداد نیز فضای نمایشگاهی مناسب جهت ارائه ایده‌ها به صورت انفرادی فراهم می‌شود تا دانشجویان منتخب بتوانند طرح‌های خود را به صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاران مرتبط ارائه دهند و در مراسم اختتامیه شرکت‌کنندگان در حضور داوران، دفاع نهایی از ایده‌های خود را انجام می‌دهند که مبنای برگزیده شدن در رویداد خواهد بود.

دکتر امامی‌پور تصریح کرد: به منظور حمایت از ایده‌های دانشجویی ضروری است، ارتباط با صندوق کارآفرینی امید و موافقت آنان جهت حمایت از ایده‌های منتخب جلب شود و مبنای داوری و انتخاب برگزیدگان با توجه به شاخص های ارائه شده توسط شورای سیاستگذاری انجام می‌گیرد و جهت تشویق و ترغیب دانشجویان فعال در حوزه کار و مهارت مقدمات لازم برای پوشش رسانه‌های محلی و ملی فراهم می‌شود.