شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

به مناسبت سالروز آزادسازی مهران در دانشگاه ایلام انجام گرفت؛ مراسم تجلیل از فرماندهان دفاع مقدس

به مناسبت سالروز آزادسازی مهران، با ابتکار، هماهنگی و برنامه‌ریزی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام، دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و سازمان بسیج اساتید استان، طی مراسمی با حضور آقای حسنی معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام، دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام، سردار شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌محمدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امیرالمؤمنین (ع)، حجت‌الاسلام و المسلمین غیاثی مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، حجت‌الاسلام و المسلمین یعقوبی معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، اعضای هیأت رئیسه دانشگاه، رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان، مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان و جمعی از اساتید عصر دیروز  از 14 تن از فرماندهان دوران دفاع مقدس در محل سالن فرزانگان تجلیل بعمل آمد.

   به گزارش روابط عمومی، در این مراسم دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه فرماندهان دوران حماسه دفاع مقدس نماد مقاومت و ایثار هستند و این نماد باید در اذهان باقی بماند، اظهار داشت: فراموش کردن افتخار آفرینان دوره دفاع مقدس، فراموش کردن اصل جهاد و مبارزه است و  کسانی که یاد و خاطره مجاهدان را زنده نگه می دارند، در واقع یاد و خاطره اصل جهاد را زنده نگه می دارند، که در قرآن کریم به آن سفارش شده است.

رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه فرماندهان دوران دفاع مقدس نماد مقاومت و ایثار هستند و این نماد باید در جامعه زنده بماند، تأکید کرد: نسل جوان برای دست‌یابی به تعالی مادی و معنوی به الگوهای برجسته نیاز دارد، که در این راستا امروز نیاز است که جوانان ما بدانند چه کسانی امنیت و آرامش را برای مملکت رقم زدند و فراموش نکنند این آرامش و امنیت امروز ما مدیون چه کسانی است.

دکتر علی‌محمدی با بیان اینکه دانشگاهیان و مجاهدان دوران دفاع مقدس همگی در یک سنگر هستند، تأکید کرد: هدف اصلی تقویت نظام جمهوری اسلامی است و لذا همانطور که در آن دوران شما عزیزان برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی در جبهه‌های جنگ حضور یافتید، امروز دانشگاهیان در عرصه جنگ نرم مشغول خدمت هستند.

رئیس دانشگاه با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری  (مدظله العالی) از همه دوستداران انقلاب اسلامی در زمینه جهاد تبیین، یادآور شد: دشمن در فضای مجازی با شگردهای گوناگون دارد ذهن و روح جوانان ما را آلوده می‌کند، لذا همه باید با برای رفع ابهامات و تبیین دستاوردهای نظام اسلامی تلاش کنیم، تا نقشه شوم دشمنان با شکست روبرو شود.  

دکتر علی‌محمدی با بیان اینکه‌ وظیفه امروز دانشگاه تولید علم مفید و نافع است، گفت: تولید علم باید نیاز محور و مسئله محور باشد و به تولید ثروت منتج شود.

رئیس دانشگاه، افزود: امروز نیاز اصلی جامعه ما اهتمام به حوزه اقتصاد است، که دانشگاه‌ها بر اساس رسالت اجتماعی باید به این حوزه به صورت جدی ورود نمایند و تولید علم به اشتغال آفرینی منتج شود، چرا که بیکاری  باعث گسترش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

در این مراسم سردار شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) با بیان اینکه تمام صحنه‌های دفاع مقدس تداعی‌گر عاشورا است، یادآور شد: روزهای متمادی پیکر شهدا در قلاویزان کنارت باشند و خانواده آنها هم بیایند و دنبال پیکر شهدایشان بگردند، مگر در این شرایط یک فرمانده می‌تواند راحت باشد؟

سردار شاکرمی با اشاره به حضور فرماندهان شجاع دوران دفاع مقدس در این مراسم باشکوه، گفت: مردانی اینجا هستند که امروز قابل احترام و با عظمت هستند، و این تجلیل از چند نفر نیست بلکه تجلیل از گفتمانی است که محورهای اصلی آن گذشت، ایثار و فتوت و غیرت است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع)، افزود: جمع ما جمع کوچکی است، ولی وقتی عظمت روحی این فرماندهان بزرگ را می‌بینم، وقتی آن نگاه معصومانه آنها را در جاماندن بچه ها می‌بینم، واقعاً قابل تجلیل است.

در این مراسم همچنین دکتر ویسه معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی مهران و عرض خیرمقدم به مهمانان و حاضرین در مراسم، با اشاره به حمایت همه جانبه قدرت‌های شرقی و غربی از حکومت صدام در جریان جنگ تحمیلی، تأکید کرد ایثار، فداکاری، شجاعت و اخلاص فرماندهان و جانبازی رزمندگان بود که نقشه شوم دشمنان را شکست داد و زمینه تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم نمود.

در این مراسم سرداران دوران دفاع مقدس، آقایان مجید تنهایی، کریم نرگسی، محمد تقی قاسمی، عزیز رحیمی، خدارحم سحری، محمد فرجی، صید ماشاء الله رحیمی، حمید الماسی، جمال شاکرمی، حسین منتظری، محسن عزیزپور، احمد رضا زارعی، علی نجات غلامی و دوستعلی آذوغ با ذکر خاطرات خود زینت بخش مراسم شدند و در پایان با اهدا لوح از افتخارآفرینی این عزیزان تجلیل بعمل آمد.