شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

راه اندازی شرکت دانش بنیان "ممتاز صنعت همادیس" توسط عضو هیأت علمی دانشگاه ایلام

شرکت "ممتاز صنعت همادیس" سهامی خاص با مدیریت دکتر فرشاد ربیعی عضو هیأت علمی دانشگاه ایلام از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مجوز دانش بنیان را دریافت کرد.

    به گزارش روابط عمومی، با توجه به اهمیت اقتصاد دانش بنیان جهت ایجاد اشتغال پایدار، شرکت ممتاز صنعت همادیس، فعالیت خود را در پاییز 1400 در زمینه آموزش، طراحی و ساخت انواع دستگاههای CNC و قطعات، تجهیزات و ماشین آلات صنعتی آغاز  نمود و مراحل پیش رشد و رشد را در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه ایلام گذراند.

بنا به این گزارش: در این مراحل، دو دستگاه فرز CNC جهت ماشینکاری چوب، پلاستیک و ... و دستگاه لیزر CNC جهت حکاکی بر روی چوب، چرم، پلاستیک و ...، طراحی گردید و سپس با ادغام نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دو دستگاه فوق، دستگاهی با دو هد فرز و لیزر با قابلیت ماشینکاری و حکاکی با کاهش 50 درصدی هزینه طراحی و ساخته شد.

این گزارش می‌افزاید: دستگاههای ساخته شده در مقیاس خانگی یا رومیزی بوده و روزانه تیراژ محدودی را می‌توانند ماشین‌کاری یا حکاکی کنند. همچنین شاسی و تجهیزات دستگاه‌ها برای مواد با استحکام کم نظیر چوب طراحی شده‌اند. از این رو در برنامه‌های های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت شرکت قصد دارد دستگاه‌هایی در مقیاس نیمه صنعتی و صنعتی و برای موادی با استحکام بالاتر نظیر آلومینیوم و حتی فولاد تولید کند.