شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

تقدیر معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از دانشگاه ایلام و مجموعه آموزش عالی استان به جهت خدمات رسانی به زائرین اربعین

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم رئیس ستاد ملی اربعین دانشگاهیان کشور در سفر یک روزه خود به استان ایلام، بصورت ویژه از اهتمام و خدمات رسانی دانشگاه ایلام و مجموعه آموزش عالی استان به زائرین اربعین تقدیر کرد.

   به گزارش روابط عمومی، دکتر غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و رئیس ستاد ملی اربعین دانشگاهیان کشور در نشست ستاد اربعین دانشگاهیان استان ایلام که عصر دیرور در دانشگاه ایلام برگزار گردید، ضمن تقدیر از زحمات دانشگاه ایلام و مجموعه آموزش عالی استان ایلام در اهتمام به خدمات رسانی به زائرین اربعین، به تصادف اتوبوس دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در در این ایام اشاره کرد و سلام و تقدیر ویژه دکتر غلامی مقام عالی وزارت علوم را به دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه ایلام و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی ایلام به جهت اهتمام در پی گیری امور مربوط به این تصادف ابلاغ کرد.

 دکتر غفاری با استقبال از پیشنهادات دکتر علی اکبری برای احداث اردوگاه فرهنگی اربعین در مرز مهران و اعزام زائرین دانشگاهی در طول سال به عتبات عالیات، تأکید کرد به صورت جدی این موضوعات را در وزارت علوم، شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد ملی اربعین پی گیری خواهد کرد و در ادامه با اشاره به خدمات رسانی خوب موکب های دانشگاهی به زائرین پیاده روی اربعین، بیان کرد: با توجه به جایگاه نخبگی دانشگاه‎ها در سطح جاعه، نوع خدمات رسانی موکب‎های دانشگاهی باید با سایر مجموعه‎ها متفاوت باشد  و دانشگاهیان باید با نگاه معرفتی و شناختی تولیدات هنری، فرهنگی و نرم افزاری را از این سرمایه بزرگ تهیه کرده و در اختیار سیل عظیم مخاطبان قرار دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، افزود: برای تحقق این مهم باید سند فرهنگی جامع اربعین توسط دانشگاهیان و بخصوص مجموعه آموزش عالی استان ایلام تدوین شود تا هندسه کار تنظیم و اجرا گردد.

رئیس ستاد ملی اربعین دانشگاهیان کشور با بیان اینکه، رویداد پیاده روی اربعین با حضور مخاطبان بی شمار بصورت یک قاب مورد توجه جهانیان است، اظهار داشت: دشمنان به دنبال حاشیه سازی و بُلد کردن کاستی ها و ضعف ها هستند و برای همین باید با نگاه عالمانه از این سرماه عظیم که سرمایه آفرین است مراقبت نمود و با برنامه ریزی و تولید  برنامه های فاخر در حوزه‎های فرهنگی، هنری، عاطفی، نمادین و دینی تصویری ناب از این رویداد با عظمت به جهانیان نشان داد و به مخاطبان منتقل کرد.

دکتر غفاری، اربعین پژوهی را یکی دیگر از رسالت های دانشگاهیان عنوان کرد و گفت: اربعین پتانسیل، ظرفیت و سرمایه عظیمی است و در قالب عرصههای مختلف قابلیت پژوهش دارد و برای همین دانشگاهیان باید به صورت جدی وارد فاز اربعین پژوهی شوند.  

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، خاطرنشان کرد: سنگ بنای اربعین پژوهی در دانشگاه ایلام با برگزاری سوگواره ملی دانشگاهیان سراسر کشور نهاده شد که ان شاء الله سومین سوگواره در سال آینده بصورت بین المللی برگزار خواهد گردید.

دکتر غفاری در خصوص تامین زیرساخت ها نیز گفت: با وجود تلاش‌های فراوان برای توسعه زیرساخت‌ها، این اقدامات کفایت نمی کند و با توجه به شرایط مرزی مهران و مجموعه استان و همچنین ظرفیت شناوری که در حال تردد است باید زیرساخت‌های بیشتری تأمین شود.