شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

رشد 18 درصدی پذیرش دانشجوی کاردانی و کارشناسی دانشگاه ایلام در سال جدید تحصیلی

مدیر امور آموزشی دانشگاه عنوان کرد: علیرغم کاهش پذیرش دانشجو در سطح دانشگاه های کشور، دانشگاه ایلام در سال تحصیلی 99-98 نسبت به سال تحصیلی گذشته، رشد 18 درصدی پذیرش دانشجوی کاردانی و کارشناسی را تجربه کرد.

   به گزارش روابط عمومی، دکتر محسن توکلی مدیر امور آموزشی دانشگاه با باین این خبر، اظهار داشت: همزمان با توسعه دانشگاه در قسمتهای مختلف و ارتقاء جایگاه آن در سطج کشور و منطقه و با برنامه ریزی بعمل آمده، علیرغم کاهش تعداد دانشجو در بسیاری از دانشگاه های کشور و استان، دانشگاه ایلام در سال تحصیلی جدید 99-98، افزایش 18 درصدی تعداد دانشجوی جدید کاردانی و کارشناسی را تجربه می کند.

دکتر توکلی، افزود: با توجه به تغییراتی که در آزمون سراسری سال جاری بوجود آمده است، پذیرش و معرفی دانشجویان در دو قالب پذیرش از طریق آزمون و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی انجام گرفت و در نهایت پذیرفته شدگان جدید از طریق سازمان سنجش و آموزش کشور  به دانشگاه ایلام معرفی شدند که طی مراحل ثبت نام، طی دو مرحله این دانشجویان انتخاب واحد نموده و تحصیل خود را آغاز کردند.

مدیر امور آموزشی دانشگاه در خصوص تعداد رشته های موجود کاردانی و کارشناسی، بیان کرد: دانشگاه ایلام در سال تحصیلی جدید در سه رشته کاردانی، 37 رشته کارشناسی پیوسته و یک رشته کارشناسی ناپیوسته پذیرش دانشجو داشت که از این تعداد، دانشجویان در 29 رشته تحصیلی با آزمون و 12 رشته تحصیلی بر اساس سوابق تحصیلی به دانشگاه معرفی شدهاند.

عضو شورای آموزشی دانشگاه درباره پذیرش دانشجو در آموزشکده فنی، مهندسی و کشاورزی دهلران، گفت: دانشجویان پذیرش شده سال تحصیلی جدید دانشگاه ایلام در دو پردیس آموزشی شامل مجموعه دانشگاه ایلام و دانشکده فنی، مهندسی و کشاورزی دهلران مشغول به تحصیل شده اند که از این بین، سه رشته کاردانی و کارشناسی به دانشکده دهلران و بقیه به پردیس مرکزی دانشگاه ایلام اختصاص دارند.

دکتر توکلی، یادآور شد: دانشگاه ایلام بعنوان دانشگاه مادر استان و بر اساس رسالت اجتماعی خود پذیرای دانشجویان دانشگاه های دیگر در سطح کشور در قالب دانشجوی مهمان بوده و دانشجویان متعددی در این  دانشگاه  مشغول به تحصیل می باشند.

مدیر امور آموزشی دانشگاه، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به برنامه ریزی بعمل آمده، تمامی کلاس های درسی دانشجویان در تمامی مقاطع برقرار بوده و هیچگونه محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.