شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

نشست علمی «تحولات حسابداری بخش عمومی و نقش دیوان محاسبات» در دانشگاه برگزار گردید

نشست علمی «تحولات حسابداری بخش عمومی و نقش دیوان محاسبات» با سخنرانی  مستشار ارشد دیوان محاسبات کشور در دانشگاه برگزار گردید.

  به گزارش روابط عمومی، به همت گروه حسابداری و انجمن علمی دانشجویی حسابداری، نشست علمی «تحولات حسابداری بخش عمومی و نقش دیوان محاسبات» با حضور دکتر علی اکبری، رئیس دانشگاه، دکتر ملابهرامی، معاون پشتیبانی و منابع انسانی، دکتر یاری، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دکتر عبدی، مستشار ارشد دیوان محاسبات کشور، آقای محمدی، مدیرکل دیوان محاسبات استان ایلام، خانم دکتر افشار، معاون آموزشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی، خانم دکتر اسماعیلی کیا، مدیر گروه حسابداری، اساتید و جمعی از دانشجویان، صبح امروز در محل آمفی دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار گردید.

  در این نشست دکتر علی اکبری، رئیس دانشگاه، با خیرمقدم به میهمانان و حاضرین در نشست و با ابراز خرسندی از برگزاری این برنامه، تأکید کرد اتاق مدیریت دانشگاه ایلام، اتاق شیشه ای است و بیان داشت: یکی از برنامه های اصلی دانشگاه، شفافیت در همه حوزه ها و بخصوص در حوزه مالی است و در دانشگاه هیچ چیزی برای پنهان کردن وجود ندارد.

  رئیس دانشگاه با بیان اینکه انجام فعالیت های فوق برنامه برای دانشجویان از محورهای اصلی برنامه های دانشگاه است، اظهار کرد: در کنار تحصیل دانش، دانشگاه علیرغم مشکلات مالی، اهتمام جدی بر توسعه فعالیت های فوق برنامه دانشجویان در راستای  ارتقاء سطح بینش آنان دارد.

  رئیس شورای فرهنگی دانشگاه، خاطرنشان کرد: اهتمام دانشگاه، واگذاری اجرای برنامه ها به دانشجویان است و  الان 43 انجمن علمی دانشجویی در دانشگاه مشغول فعالیت هستند که با کمک اساتید مشاور، برنامه های مختلف و متنوعی را برگزار می نمایند، که نشست امروز حاصل برنامه ریزی و اهتمام یکی از این انجمن ها است.

   دکتر علی اکبری، افزود: در جریان یازدهمین جشنواره ملی حرکت، دانشگاه ایلام موفق به کسب دو رتبه گردید و در سطح منطقه مقام اول را به دست آورد که این امر بیانگر آن است که اعتماد مدیریت دانشگاه به دانشجویان درست بوده است.   

  در ادامه دکتر عبدی، مستشار ارشد دیوان محاسبات کشوربا ابراز خرسندی به جهت حضور در دانشگاه ایلام، تأکید کرد: اگر سیستم مالی یک کشور موفق باشد، زمینه توسعه آن کشور فراهم می گردد و برای همین سیستم حسابداری در ایران باید متحول شود تا کارایی لازم را برای هموار کردن مسیر توسعه کشور داشته باشد.

 مستشار ارشد دیوان محاسبات کشوربا بیان اینکه مجموعه افراد یک جامعه را می توان بر اساس نگرش در امور مختلف به چهار گروه تقسیم کرد، بیان داشت: گروه اول نگرش مثبت داشته و پر انرژی هستند که گروه «سازنده» نام می گیرند، گروه دوم، علیرغم داشتن  انرژی لازم نگرش منفی دارند، که عنوان «عیب جو» دارند، گروه سوم تماشاچی نام دارند، به آن جهت که نگرش مثبت دارند؛ اما انرژی ندارند و گروه چهارم فاقد نگرش و انرژی می باشند که گروه «چوب خشک» عنوان می گیرند و در این راستا برای کسب موفقیت و خدمت به جامعه، ما باید تلاش کنیم که در گروه اول قرار بگیریم.

   دکتر عبدی با بیان اینکه در دنیای امروز مهارت نقش محوری دارد تأکید کرد: علاوه بر داشتن نگرش مثبت و تحصیل دانش، باید در زمینه مهارت آموزی اهتمام جدی داشته باشیم و در آنچه که مربوط به رشته حسابداری است، اساتید و دانشجویان این رشته باید به درس های تئوری اکتفا نکرده و با استفاده از نرم افزار های حسابداری، صلاحیت لازم را در این رشته کسب نمایند.

  مدرس دانشگاه شهید بهشتی، افزود: دانشجویان رشته حسابداری برای افزایش مهارت و زمینه سازی برای ورود به بازار کار ضروری است، یکی یا همه عنوان های حسابداری رسمی، کارشناسی رسمی دادگستری در مسائل مالی و مشاور رسمی مالیاتی را کسب نمایند.

   در ادامه آقای محمدی، مدیرکل دیوان محاسبات استان ایلام با تشکر از مدیریت دانشگاه ایلام و گروه حسابداری در برگزاری این نشست، تاریخچه تأسیس دیوان محاسبات در ایران را تشریح کرد و سپس به بیان اهداف و وظایف آن دیوان پرداخت و با توضیح ساختار دیوان، نحوه کار و پی گیری امور محوله و انتظارات از آن را تبیین نمود.

  در پایان خانم دکتر دکتر اسماعیلی کیا، مدیر گروه حسابداری در سخنان کوتاهی، ضمن خوش آمدگویی به مدعوین و میهمانان نشست و با تشکر از رئیس دانشگاه و رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی  به جهت همکاری لازم برای پیشبرد امور گروه حسابداری، تأکید کرد این نشست در راستای بزرگداشت روز حسابدار برای اولین بار در دانشگاه برگزار می شود و در ادامه ضمن ابراز خرسندی از تحولات شکل گرفته در حسابداری ایران از سال 94 به بعد، خواستار اهتمام اساتید و دانشجویان رشته حسابداری برای همراهی با این تحولات شد.

  در پایان مراسم لوح تقدیری از طرف دکتر علی اکبری، رئیس دانشگاه به رسم یادبود به آقای محمدی، مدیرکل دیوان محاسبات استان، اهداء گردید.

نشست علمي «تحولات حسابداري بخش عمومي و نقش ديوان محاسبات» در دانشگاه برگزار گرديد نشست علمي «تحولات حسابداري بخش عمومي و نقش ديوان محاسبات» در دانشگاه برگزار گرديد نشست علمي «تحولات حسابداري بخش عمومي و نقش ديوان محاسبات» در دانشگاه برگزار گرديد نشست علمي «تحولات حسابداري بخش عمومي و نقش ديوان محاسبات» در دانشگاه برگزار گرديد نشست علمي «تحولات حسابداري بخش عمومي و نقش ديوان محاسبات» در دانشگاه برگزار گرديد نشست علمي «تحولات حسابداري بخش عمومي و نقش ديوان محاسبات» در دانشگاه برگزار گرديد نشست علمي «تحولات حسابداري بخش عمومي و نقش ديوان محاسبات» در دانشگاه برگزار گرديد نشست علمي «تحولات حسابداري بخش عمومي و نقش ديوان محاسبات» در دانشگاه برگزار گرديد نشست علمي «تحولات حسابداري بخش عمومي و نقش ديوان محاسبات» در دانشگاه برگزار گرديد نشست علمي «تحولات حسابداري بخش عمومي و نقش ديوان محاسبات» در دانشگاه برگزار گرديد نشست علمي «تحولات حسابداري بخش عمومي و نقش ديوان محاسبات» در دانشگاه برگزار گرديد