شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

اختتامیه ی جشنواره منطقه‌ای رویش زاگرس و زردکوه در دانشگاه ایلام برگزار گردید

اختتامیه ‌ی جشنواره منطقه‌ ای رویش زاگرس و زردکوه با حضور 10 استان و مشارکت 15 استان دیگر ، در دانشگاه ایلام برگزار گردید.

  به گزارش روابط عمومی، مراسم اختتامیه ‌ی جشنواره منطقه‌ای رویش زاگرس و زردکوه با حضور دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه، دکتر سعادت قائم مقام بنیاد نخبگان کشور، دکتر مهدیزاده معاون پژوهش و فناوری، دکتر درویشی معاون اقتصادی استانداری، دکتر امیری سرپرست بنیاد نخبگان استان و  جمعی از مخترعان و نوآوران، صبح روز پنج شنبه 97/09/27 در محل سالن فرزانگان برگزار گردید.

  در این مراسم دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه با بیان اینکه دانشگاه ایلام، آموزش و پژوهش را تنها رسالت‌های خود نمی‌داند، اما در انجام این دو مقوله بر اساس استانداردهای پذیرفته‌شده‌ عمل می ‌کند، تصریح کرد: این دانشگاه با برنامه‌ و هدفمند بلوغ خود را طی می‌ کند و در راه رسیدن به دانشگاه کارآفرین در طول چند سال گذشته گام‌های مهمی را برداشته است.

  دکتر علی‌ اکبری با اشاره به توسعه‌ ی زیرساخت ‌های پژوهش و فناوری در دانشگاه ایلام، تصریح کرد: ساخت و توسعه‌ی آزمایشگاه‌ها، توسعه کارآفرینی، مهارت کسب ‌و کار و تجاری ‌سازی از جمله برنامههایی است که با هم‌افزایی و جدیت در دانشگاه ایلام دنبال می‌شوند.

  رئیس دانشگاه ایلام برگزاری چنین جشنواره‌هایی در دانشگاه را نشانه‌ی حرکت دانشگاه به سمت نقطه‌ی مطلوب یعنی دانشگاه کارآفرین و فناور دانست و ادامه داد: انتظار ما از جشنواره‌های رویش این است که نشان دهد خلاقیت تنها از آن عده‌ای خاص نیست و با جریان‌سازی این نکته را یادآور شود، که چنین قابلیت‌ها و خلاقیت‌هایی می‌توانند عمومی شوند و همه می‌توانند در راه نوآوری گام بردارند به ‌شرط اینکه خود را باور کنند.

 دکتر علی اکبری برقراری ارتباط بین مبتکران و مخترعان را از برکات جشنواره‌ رویش دانست و تصریح کرد: گفتمان‌ سازی، کم شدن فاصله‌ ی میان مخترعان و مسئولان و به کمک آوردن بخش خصوصی را از جمله اهداف و انتظاراتی دانست که باید در این برنامه‌ها محقق شود.

  در این مراسم دکتر سعادت قایم مقام بنیاد نخبگان کشور با ابراز خرسندی از برگزاری مطلوب جشنواره منطقه‌ای رویش زاگرس و زردکوه در دانشگاه ایلام، بر حمایت جدی از مخترعان و مبتکران برای توسعه اقتصادی کشور تأکید کرد  و بیان داشت: یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های کشور نیروی انسانی جوان و با انگیزه است که در چنین جشنواره‌هایی خود را نشان می‌دهند.

  وی گفت: چشم امید همه‌ی مسئولان برای حل مسائل کشور به جوانان مخترع و مبتکر است و خوب خواندن، خوب نگاه کردن، راه‌ه‌حل های منطقی به ذهن رسیدن همه نعمت‌هایی هستند که مسئولیت دارندگان این ویژگی‌ها را در برابر مسائل جامعه بیشتر می‌کند.

  قائم مقام بنیاد نخبگان تصریح کرد: امروز باید طوری کار کنیم که یافته‌هایمان مایه افتخار ما در آینده باشند که رسیدن به این هدف در گرو استفاده از فرصت‌ها است.

  در ادامه دکتر ایوب درویشی معاون اقتصادی استانداری، اظهار کرد: دیدن جوانان خلاق و پرانرژی مایه امید و ایجاد انگیزه است و خوشبختانه چنین انگیزه‌هایی موجب می‌شود تا دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی با هم‌افزایی برنامه‌هایی مانند هفته‌ی پژوهش را به بهترین شکل اجرا کنند.

  وی گفت: مدیران و بخش اجرایی باید بپذیرند که پایه‌ی عملیات باید بر اساس پژوهش باشد چون پایه‌ی اصلی قدرت و توانایی کشور امروز و آینده  مبتنی بر تولید علم است.

  درویشی نیاز امروز استان را تقویت دانشگاه‌ها، پیشرفت علمی و رونق اقتصاد دانش‌بنیان دانست و تصریح کرد: هم‌وغم مسئولان بر این قرارگرفته که اشتغال لازم در ایلام ایجاد شود و مطمئناً سرمایه‌گذاری علمی که از دل آن ثروت به وجود بیاید مهم‌ترین موضوعی است که امروزه به آن توجه می‌شود.

  وی با ابراز تأسف از وجود بخشی‌نگری و جزیره‌ای عمل کردن، گفت: هم‌افزایی راه‌حل مشکلات است و این جشنواره‌ها می‌توانند به رفع این مشکلات کمک کنند به جوانان امید بیشتری دهد.

  معاون استاندار ایلام تأکید کرد: دوره اشتغال در کارخانه‌های بزرگ دولتی گذشته و جوانان باید خلاقیت خود را به نمایش  بگذارند.

  این جشنواره با حضور 10 استان و مشارکت 15 استان دیگر، در 13 حوزه مهندسی صنایع، برق و قدرت، شیمی، نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع غذایی، پزشکی، دارو، کشاورزی، مهندسی پلیمر، سلامت و مهندسی عمران در 41 غرفه و به مدت 2 روز برگزار  گردید. برای داوری اختراعات این جشنواره، 25 داور از سطح کشور و استان دعوت شده اند که بعد از داوری 88 اثر پذیرفته شده، نفرات برتر انتخاب می گردند.

 

اختتاميه ي جشنواره منطقه‌اي رويش زاگرس و زردکوه  در دانشگاه ايلام برگزار گرديد اختتاميه ي جشنواره منطقه‌اي رويش زاگرس و زردکوه  در دانشگاه ايلام برگزار گرديد اختتاميه ي جشنواره منطقه‌اي رويش زاگرس و زردکوه  در دانشگاه ايلام برگزار گرديد اختتاميه ي جشنواره منطقه‌اي رويش زاگرس و زردکوه  در دانشگاه ايلام برگزار گرديد اختتاميه ي جشنواره منطقه‌اي رويش زاگرس و زردکوه  در دانشگاه ايلام برگزار گرديد اختتاميه ي جشنواره منطقه‌اي رويش زاگرس و زردکوه  در دانشگاه ايلام برگزار گرديد اختتاميه ي جشنواره منطقه‌اي رويش زاگرس و زردکوه  در دانشگاه ايلام برگزار گرديد