شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

تشریح عملکرد شرکت دانش بنیان تعاونی رامان پرداز غرب

شرکت تعاونی رامان پرداز غرب در سال 1394 تأسیس گردید و در سال 1395 موفق به دریافت تأییدیه دانش بنیان برای چهار محصول از معاونت علمی ریاست جمهوری گردید و تاکنون محصولات متنوعی را تولید کرده است.

  به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر مظفر بگ محمدی استادیار دانشکده فنی و مهندسی و مدیرعامل شرکت دانش بنیان تعاونی رامان پرداز غرب، درباره نحوه تأسیس این شرکت، اظهار داشت: شرکت تعاونی رامان پرداز غرب در اوایل سال 1394 توسط جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه ایلام به منظور طراحی و تولید  نرم‌افزار برای پلت فرم های موبایل (آندروید و IOS)، صفحات و سرویس های تحت وب و نرم‌افزارهای کاربردی با مدیریت اینجانب تأسیس شد و در پاییز سال 1395 موفق به دریافت تأییدیه دانش بنیان برای چهار محصول از معاونت علمی ریاست جمهوری گردید.

   دکتر بگ محمدی در زمینه فعالیت شرکت رامان پرداز غرب، بیان داشت: فعالیت شرکت رامان پرداز غرب در زمینه طراحی و تولید اپلیکیشن موبایل، طراحی و تولید نرم‌افزارهای تحت وب و طراحی و تولید نرم‌افزارهای سفارشی دیسکتاپ می باشد.

  وی در زمینه تولید محصولات شرکت، گفت: عمده ی فعالیت شرکت رامان در زمینه ی تولید نرم افزارهای برای دستگاههای هوشمند همراه است و  در این راستا محصولات زیر تولید شده اند:

1-طراحی و نصب سامانه‌ ی قبض یار جهت مدیریت قبوض مشترکین  در شرکت گاز استان لرستان و مخابرات  استان ایلام

2-طراحی و نصب سامانه ‌ی پستچی جهت  تحویل و دریافت نامه‌ های پستی شرکت پست استان فارس

3-سامانه‌ی کنتورخوان برای قرائت کنتور در اداره آب و فاضلاب استان ایلام

4-طراحی و نصب سامانه‌ی وصول یار جهت قطع و وصل کنتور و تقسیط در شرکت توزیع برق استان فارس

5-طراحی و نصب سامانه‌ی مدیریت وسایل نقلیه‌ جهت کنترل و نگهداری ماشین‌ های سبک و سنگین در شهرداری ایلام

6-طراحی سامانه‌ی مدیریت مصوبات شورای شهر ایلام جهت ثبت، کنترل و مکانیزه سازی تمام امور مربوط به شورای اسلامی شهر

7-طراحی و نصب سیستم نوبت دهی بیمارستان شهدای دهلران

8-طراحی سامانه‌ی اشتراک مسافرت‌های برون‌شهری شرکت همسفر

9-طراحی و نصب سامانه‌ی پیک یار مناسب برای رستوران ‌ها، آژانس‌ ها و پیک ‌های موتوری

10-طراحی و نصب سیستم پاسخگویی تلفنی خودکار سازمان تامین اجتماعی

11-طراحی سامانه ‌ی مدیریت فعالیت ‌های پژوهشی اساتید دانشگاه ایلام

12-طراحی سامانه‌ی مدیریت تبلیغات برای فروشگاه‌های لباس و مد در برنامه بازار

13-طراحی برنامه‌های کاربردی موبایل

14-طراحی برنامه آموزش زبان شامل بیش از 50 زیر برنامه مثل فرهنگ لغت دوبله، 504 لغت، 1001 لغات، لغات دوره‌ی راهنمایی و دبیرستان و بیش از ده فرهنگ لغت تخصصی – موجود در برنامه بازار

15-طراحی برنامه فرهنگ لغت عربی به فارسی و بر عکس  در برنامه بازار

  استادیار دانشگاه، تأکید کرد: این شرکت در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک راه اندازی شده است اما جزیره ای عمل کردن دولت در این حوزه یکی از مشکلات عمده در این مسیر به شمار می آید. حوزه فناوری اطلاعات ظرفیت بالایی برای ایجاد اشتغال و آن هم اشتغال ارزان قیمت دارد و در واقع باید گفت توانایی حوزه IT   در ایجاد اشتغال را هیچکدام از حوزه های دیگر ندارند و برای همین واگذاری کار به مردم در حوزه فناوری اطلاعات نمود بسیار زیادی دارد  و در حال حاضر چون اکثریت افراد جامعه از تلفن همراه هوشمند استفاده می کنند و این موضوع ظرفیت بالایی را ایجاد کرده است تا از این طریق کارها را به مردم واگذار کنیم و این اتفاق شدنی است.

  دکتر بگ محمدی، افزود: فناوری اطلاعات در تمام حوزه های اقتصادی و علمی کشور می تواند نقش ایفا کند. البته لازمه موفقیت در این بخش این است که زیر ساخت ها را فراهم کنیم. ما به واسطه فناوری اطلاعات می توانیم فرصت ایجاد اشتغال، آن هم از نوع ارزان را فراهم کنیم، منتهی معضلی که در کشور ما وجود دارد این است که متاسفانه در کار گروهی موفق نیستیم. دولت باید بین متحصصین حوزه های مختلف ارتباط برقرار کند تا از این طریق بتوانیم نیاز های اساسی کشور را مرتفع کنیم.

   وی اضافه کرد: معضل بزرگ شرکت های دانش بنیان و تولیدگران داخلی تجاری سازی و فروش محصولات و عدم بازار است.  تولید محصول کار سختی نیست اما بازار سازی و بازاریابی است که مهمترین دغدغه شرکت های دانش بنیان بوده و دولت باید نگاه ویژه ای به آن داشته باشد ارزان بودن ایجاد اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات یکی از مزیت های بزرگ این حوزه نسبت به سایر حوزه ها است. برخلاف اشتغال صنعتی که هزینه بالایی دارد، اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات بسیار ارزان قیمت است و همین موضوع ظرفیت بسیار مهمی برای فعالیت در این حوزه ایجاد کرده است.