شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

جلسه ستاد اربعین دانشگاهیان استان ایلام با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار گردید

جلسه ستاد اربعین دانشگاهیان استان ایلام با حضور دکتر غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و رئیس ستاد اربعین دانشگاهیان کشور در دانشگاه ایلام  برگزار گردید.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه، جلسه ستاد اربعین دانشگاهیان استان ایلام با حضور دکتر غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و رئیس ستاد اربعین دانشگاهیان کشور، مهندس عسکری، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت، دکتر علی اکبری، رئیس دانشگاه، حجت الاسلام دکتر غیاثی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر شیرخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی، روسای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی استان و مسئول بسیج دانشجویی استان، صبح روز جمعه 97/08/04 در محل سالن جلسات حوزه ریاست برگزار گردید.

  در این نشست دکتر علی اکبری، رئیس دانشگاه، با خیرمقدم به معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و هیات همراه  و حاضرین در این جلسه، با تأکید بر اهتمام دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان در خدمات رسانی به زائرین پیاده روی اربعین، اظهار داشت: روسای دانشگاه و موسسات آموزش عالی استان ایلام از شخصیت های شناخته شده استان بوده و دارای جایگاه علمی بالایی می باشند و برای همین جایگاه جامعه علمی در سطح استان ایلام ارتقاء یافته  و با همدلی، همراهی و هم افزایی که وجود دارد و به همراهی نهاد نمایندگی و بسیج دانشجویی، از تمامی ظرفیت و امکانات دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان برای خدمات رسانی به زائرین پیاده روی اربعین استفاده می گردد.

  رئیس دانشگاه، افزود: بعنوان رئیس دانشگاه مادر استان، به جهت همراهی و تشریک مساعی در همه مسائل و از جمله در امر خدمات رسانی به زائرین اربعین، مراتب رضایت و قدردانی خود را از تمامی روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان اعلام می دارم.

 دکتر علی اکبری، افزود: در شهرستان مهران، دانشگاه ایلام، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه جامع علمی – کاربردی و دانشگاه پیام نور دارای امکاناتی هستند که از تمامی این ظرفیت برای خدمت رسانی به دانشجویان، اساتید و کارکنان زائر دانشگاه های سطح کشور استفاده خواهد شد.

  دکتر علی اکبری، تأکید کرد: ما خدمت رسانی با زائرین را محدود به دانشجویان نکردیم، بلکه از ظرفیت اساتید و کارکنان هم استفاده کردیم و برای همین سطح خدمت رسانی به زائرین عزیز بوسیله دانشگاهیان استان در سطح بالایی قرار دارد.

  رئیس دانشگاه، در پایان خطاب به معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم پیشنهاد کرد، مقام عالی وزارت علوم از نحوه خدمات رسانی دانشگاهها  در مرزهای مهران و شلمچه بازدید بعمل آورد، اردوگاه فرهنگی وزارت علوم در مزرعه آموزشی و پژوهشی دانشگاه ایلام در مهران احداث گردیده و روسای دانشگاه های ایلام و شهید چمران به عضویت ستاد ملی اربعین دانشگاهیان درآیند.

  در این جلسه، دکتر غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، با تقدیر از اقدامات انجام شده و خدمات رسانی دانشگاه ایلام و دیگر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان ایلام به زائرین اربعین، این نقش‌آفرینی شایسته  را برای آموزش عالی کشور مایه ‌ی مباهات  عنوان کرد که متن سخنان ایشان به صورت جداگانه منتشر می گردد.  

 در این جلسه، مهندس محمد هادی عسکری، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، گفت: در شرایطی که مدرنیته همه‌ ی عناصر ارزشی و عرفی جامعه را تحت‌الشعاع قرار داده، شور مردم برای میزبانی از زائران اربعین بسیار مبارک است.
  مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، افزود: اربعین در دنیا منحصر به فرد است و اجتماع این همایش 5 برابر حج به عنوان بزرگترین رکن عبادی مسلمانان است.

 وی با بیان اینکه شکل ‌گیری این اجتماع با شور و شوق هر چه تمام  ‌تر در هر زمانی حتی با وجود تهدید جریان تکفیری از ویژگی ‌های این حرکت عظیم است، تصریح کرد: حضور پیروان سایر ادیان با عشق و دلدادگی تمام از ویژگی‌های دیگری است که اربعین را متمایز کرده است.

 مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به استقبال مردم استان ایلام از زائران اربعین ، گفت: این موضوع از نظر فرهنگی و جامعه‌شناسی نیاز به تامل دارد و در شرایطی که مدرنیته همه‌ی عناصر ارزشی و عرفی جامعه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد شور مردم برای میزبانی از زائران اربعین بسیار مبارک است.

  مهندس عسکری، تصریح کرد: در مرز چذابه و مهران اوج دلدادگی به سید و سالار شهیدان دیده می‌شود و اربعین میثاق رهایی از قیودات و باوری شورآور و شوری‌ باور آور است.

در این نشست دکتر شیرخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گزارشی از اقدامات انجام شده دانشگاه ایلام در اربعین امسال ارائه کرد و سپس حجت الاسلام دکتر غیاثی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در سخنان کوتاهی تاکید کرد عاشورای حسینی بعنوان فرهنگ مقاومت با اربعین در تاریخ ماندگار و پایدار شد و در این موضوع نقش امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) در انتقال پیام عاشورا اهمیت راهبردی دارد.

  در  پایان این نشست معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و مدیرکل فرهنگی این وزارت‌خانه و اعضای ستاد اربعین دانشگاهیان استان از موکب‌های دانشگاهیان استان بازدید کردند.

در این نشست روسای دانشگاه‌های استان گزارشی از فعالیت‌های انجام شده را ارئه و پیشنهادهای خود را مطرح کردند.
 

جلسه ستاد اربعين دانشگاهيان استان ايلام با حضور معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم برگزار گرديد جلسه ستاد اربعين دانشگاهيان استان ايلام با حضور معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم برگزار گرديد جلسه ستاد اربعين دانشگاهيان استان ايلام با حضور معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم برگزار گرديد جلسه ستاد اربعين دانشگاهيان استان ايلام با حضور معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم برگزار گرديد جلسه ستاد اربعين دانشگاهيان استان ايلام با حضور معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم برگزار گرديد جلسه ستاد اربعين دانشگاهيان استان ايلام با حضور معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم برگزار گرديد