شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

هفتمین سوگواره شعر کردی، لری و لکی عاشورایی «شین» در دانشگاه ایلام برگزار گردید

در هفتمین سوگواره شعر کردی، لری و لکی عاشورایی «شین»، 14 نفر از شاعران استان، آخرین سروده‌ های خود را در سوگ سرور و سالار شهیدان سرودند.

  به گزارش روابط عمومی، در آستانه ‌ی اربعین حسینی(ع)؛ هفتمین سوگواره شعر کردی، لری و لکی عاشورایی «شین»، با حضور دکتر علی اکبری، رئیس دانشگاه، دکتر درویشی، معاون اقتصادی استانداری، دکتر شیرخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی، آقای قاسمی، رئیس حوزه هنری استان ایلام، مدیران استانی، شاعران برجسته استان و جمع زیادی از دانشجویان و علاقمندان، شب گذشته در محل سالن آیت اله حیدری برگزار گردید. 

  در این مراسم با دانشگاه ایلام، حوزه هنری ایلام و سازمان تبلیغات اسلامی برگزار گردید، دکتر علی‌اکبری، رئیس دانشگاه، از چنین مجالسی به عنوان «مجلس ارادت» نام برد و اظهار کرد: ارادت با حب و دل و عشق سر و سِر دارد و هر کسی  با قدم، قلم ، نذر، جان، نوحه و یا «شین» این ارادت را نشان می ‌دهد.

  رئیس دانشگاه، افزود: شاعران نیز به زبان خود برای امام حسین (ع) و یاران باوفای آن حضرت، عزاداری و نوحه ‌سرایی  و دل ‌ها را کربلایی می‌ کنند.

 دکتر علی اکبری، با تأکید بر اینکه خوشبختانه این سوگواره امسال با حضور همه‌ ی شاعران استان برگزار شد و زبان ‌های لکی و لری نیز به آن اضافه شد، تصریح کرد: با توجه به اینکه استان ایلام دروازه‌ ی عتبات عالیات است و افتخار میزبانی از زائران اباعبدالله(ع) را دارد، مایلیم این مراسم از سال آینده منطقه‌ ای و با حضور همه ‌ی شاعران کردی ‌گوی برگزار شود.

 در ادامه، «محمد علی قاسمی» رئیس حوزه هنری استان ایلام، نیز ضمن قدردانی از زحمات و همکاری ‌های  دانشگاه ایلام در اجرای این برنامه، از منطقه ‌ای شدن این سوگواره استقبال کرد.

  در این مراسم «نعمت‌الله داودیان»، «محمدرضا رستم‌پور»، «سالم پوراحمد»، «سمیه‌ مهری»، «محمد رضا رشیدی»، «لقمان اندوزی»، «عبدالصاحب استوار»، «حیدر حسینی»، «صادق عزیزی»، «نورمحمد ناصری»، «اسلام انصاری‌ فر»، «روح‌الله باقلانی»، «محمد علی قاسمی» و «فرهاد شاهمرادیان» آخرین سروده‌های خود را تقدیم سید و سالار شهیدان و یاران باوفایشان کردند.

  همچنین اجرای نوحه‌‌ ی فوکلور توسط «بهادر مرادخانی» و نی ‌نوازی «نورمحمد ناصری» در دستگاه همایون از دیگر برنامه‌ های این سوگواره بود.

 

هفتمين سوگواره شعر کردي، لري و لکي عاشورايي «شين» در دانشگاه ايلام برگزار گرديد هفتمين سوگواره شعر کردي، لري و لکي عاشورايي «شين» در دانشگاه ايلام برگزار گرديد هفتمين سوگواره شعر کردي، لري و لکي عاشورايي «شين» در دانشگاه ايلام برگزار گرديد هفتمين سوگواره شعر کردي، لري و لکي عاشورايي «شين» در دانشگاه ايلام برگزار گرديد هفتمين سوگواره شعر کردي، لري و لکي عاشورايي «شين» در دانشگاه ايلام برگزار گرديد هفتمين سوگواره شعر کردي، لري و لکي عاشورايي «شين» در دانشگاه ايلام برگزار گرديد هفتمين سوگواره شعر کردي، لري و لکي عاشورايي «شين» در دانشگاه ايلام برگزار گرديد