شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

تمجید معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از بلندنظری و نگاه فرا استانی و فراملی دانشگاه ایلام

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در جلسه ستاد اربعین دانشگاهیان استان  از بلندنظری و نگاه فرا استانی و فراملی دانشگاه ایلام تمجید کرد.

  به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، در جلسه ستاد اربعین دانشگاهیان استان، که صبح روز جمعه 97/08/04 در محل سالن جلسات حوزه ریاست برگزار گردید، با تقدیر از  خدمات رسانی دانشگاه ایلام و دیگر دانشگاهها و موسسات آموزش عالی استان ایلام به زائرین اربعین، این نقش‌آفرینی شایسته را برای آموزش عالی کشور مایه ‌ی مباهات  عنوان کرد و با استقبال از پیشنهادهای دکتر علی اکبری، رئیس دانشگاه ایلام (بازدید مقام عالی وزارت علوم از نحوه خدمات رسانی دانشگاهها  در مرزهای مهران و شلمچه، احداث اردوگاه فرهنگی وزارت علوم در مزرعه آموزشی و پژوهشی دانشگاه ایلام در مهران و عضویت روسای دانشگاه های ایلام و شهید چمران در ستاد ملی اربعین دانشگاهیان) و اهتمام در پی گیری این سه پیشنهاد در وزارت علوم، اظهار داشت: این بلندنظری و نگاه فرا استانی و فراملی که دانشگاه ایلام دارد یک دستاورد مهم  برای دانشگاه‌های ما است.

  دکتر غفاری، با تأکید بر نقش ‌آفرینی تخصصی دانشگاهیان در همایش بزرگ اربعین، بیان داشت: دانشگاهیان علاوه بر شورآفرینی برای اربعین در زمینه شعور آفرینی رسالت و ماموریت مهمتری بر دوش دارند.

  معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، افزود: اربعین رسانه‌ ی فرهنگ و واقعه‌ی عاشورا است و اگر این پیاده‌ روی اربعین نبود چیزی از فرهنگ عاشورا نمی‌ ماند و در تلاطمات دنیای جدید نقش، اهمیت و ضرورت این رسانه مشخص‌ تر می‌ شود و این همایش بزرگ ظرفیت ‌ها و پتانسیل ‌هایی دارد که هر چه جلوتر می ‌رویم ابعاد و زوایای آن بیشتر می ‌شود.

  دکتر غفاری، بر نقش‌ آفرینی تخصصی دانشگاهیان در همایش بزرگ اربعین تاکید کرد و گفت: دانشگاهیان علاوه بر شور آفرینی برای اربعین در زمینه شعور آفرینی رسالت و ماموریت مهمتری بر دوش دارند و انتظار از دانشگاه نیز همین است.
  معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم،  تأکید کرد: پیاده‌ روی اربعین می ‌تواند از ابعاد مختلف مورد شناخت و پژوهش قرار گیرد و اهمیت موضوع تا جایی است که اولین پیمایش این حرکت توسط دانشگاه «MIT» انجام گرفت و منتشر شد و این کار را نیز به صورت مستمر ادامه داد.

 وی تصریح کرد: شناخت و پژوهش پیاده روی اربعین با تمام مولفه‌ های عاشورا در دستور کار قرار گرفته تا در مقام شناخت درس ‌های عاشورا و اربعین بیش از پیش وارد سبک زندگی ما شود.

  دکتر غفاری با بیان اینکه در بخش مطالعاتی و شناختی اربعین کارهایی در ابعاد مختلف شروع شده و هر همایش، نشست و فعالیتی بخشی از این واقعیت بزرگ را بیان می‌ کند و مورد توجه قرار می‌ دهد، تصریح کرد: تاکید ما این است که  چون بار اصلی پیاده روی اربعین بر عهده دانشگاه‌ های ایلام و شهید چمران است و چون به لحاظ میدانی اطلاعات بیشتری در اختیار دارند و از نیروهای متخصص برخوردار هستند باید بخشی از این کار در اختیار این دانشگاه‌ها باشد.
  معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بر هم‌ افزایی دانشگاه‌ های داخل کشور و مطالعات بین ‌فرهنگی و بین‌ المللی توسط نسل دانشگاهی جوان تاکید کرد: نقش ‌آفرینی انجمن‌ های علمی و دانشجویی در همایش اربعین با توجه به تجربه علمی و مهارتی هم مجموعه‌ ها را توانمندتر می ‌کند و هم حس تعلق و خودباوری و توجه به هویت ملی و دینی را تقویت می ‌کند.