شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

تبیین اهم اهداف و برنامه های مدیریت تربیت بدنی دانشگاه ایلام در نیمسال اول سال تحصیلی 98-97

افزایش سطح مشارکت دانشجویان و کارکنان در فعالیت ‌های ورزشی و همگانی کردن ورزش و افزایش نشاط و شادابی در بین سرمایه های انسانی دانشگاه، از اهداف اصلی برنامه های مدیریت تربیت بدنی دانشگاه ایلام است.

 به گزارش روابط عمومی، دکتر نبی شمسایی، مدیر تربیت بدنی دانشگاه، درباره اهداف و برنامه های این مدیریت در نیسمال اول سال تحصیلی 98-97، اظهار داشت: مدیریت تربیت بدنی دانشگاه در نیمسال اول سال تحصیلی 98-97 و با هدف پرکردن بهینه اوقات فراغت دانشجویان و همچنین آماده­ سازی تیم­ های دانشگاه جهت اعزام به مسابقات مختلف و با اولویت قرار دادن رشته­ های ورزشی مورد استقبال دانشجویان، اقدام به برگزاری برنامه های فوق­ برنامه ورزشی با حضور مربیان مجرب استان در رشته ­های بدنسازی، فوتبال، فوتسال، شنا، والیبال، هندبال، کشتی، تکواندو، کاراته، شطرنج، تنیس روی میز و بیلیارد در بخش پسران و رشته ­های فوتسال، والیبال، بدمینتون، آیروبیک، شنا، بدن سازی، تنیس روی میز، بیلیارد و شطرنج در بخش دختران نموده است که با استقبال و مشارکت حداکثری دانشجویان مواجه شده است.

 مدیر تربیت بدنی دانشگاه، درباره فعالیت انجمن های تخصصی ورزشی دانشگاه، بیان کرد: همچنین 14 انجمن تخصصی ورزشی در دانشگاه فعال است که در برنامه ­ریزی و سامان­ بخشی به رشته­ های ورزشی با مدیریت تربیت بدنی همکاری دارند.

   دکتر شمسایی، در مورد وضعیت ورزش قهرمانی در دانشگاه، گفت: در حوزه  ورزش قهرمانی، در نیمسال گذشته تیم­ های ورزشی دانشگاه موفق به کسب عناوین مختلف از جمله قهرمانی در رشته‌ های فوتسال، هندبال، کشتی و تکواندو (در بخش پسران) و فوتسال، تنیس روی میز و تکواندو (در بخش دختران) در مسابقات قهرمانی دانشگاه­ های منطقه 5 کشور شدند.

 وی افزود: همچنین مدیریت تربیت بدنی دانشگاه در آغاز سال تحصیلی جدید با ثبت­ نام دانشجویان ورودی جدید که دارای سابقه ورزشی و عناوین قهرمانی یا دارای مدارک داوری یا مربی گری در رشته ­های ورزشی مختلف بودند، اقدام به شناسایی و استعدادیابی نمود، که این افراد برای برنامه­ ریزی هر چه بهتر در بخش ورزش قهرمانی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

  مدیر تربیت بدنی دانشگاه، درباره برنامه های دانشگاه در زمینه ورزش های همگانی، اظهار کرد: در حوزه ورزش همگانی برنامه­ هایی در دست اقدام هست، که در حال پیگیری و اجرا می ­باشند که از مهمترین این برنامه ­ها برگزاری اردوهای منظم کوهنوردی در دو بخش دانشجویی و کارکنان است، که با تقویم مشخص تا پایان سال تحصیلی برگزار خواهند شد.

  دکتر شمسایی با رضایت از وضعیت ورزش کارکنان، تاکید کرد: در زمینه ورزش کارکنان، این مدیریت با همکاری معاون محترم پشتیبانی و منابع انسانی که ریاست ورزش کارکنان دانشگاه را بر عهده دارند، اقدام به برگزاری کلاس­ های ورزشی مختلف در بخش آقایان (شامل بدن سازی، فوتسال، والیبال، شنا و کوهنوردی) و در بخش خانم­ ها (شامل بدن سازی، بدمینتون، شنا و کوهنوردی) نموده است. همچنین در سال گذشته تیم ­های ورزشی کارکنان دانشگاه موفق به کسب عناوین مختلفی در سطح استان شدند.

  مدیر تربیت بدنی دانشگاه، در زمینه تجهیز اماکن و فضاهای ورزشی، بیان داشت: در این زمینه مدیریت تربیت بدنی دانشگاه اقدام به راه ­اندازی سالن بیلیارد با هزینه­ ای بالغ بر 110 میلیون ریال و تجهیز سالن بدن سازی با هزینه ­ای بالغ بر یک میلیارد ریال نموده است که موجبات مشارکت و رضایت هر چه بیشتر دانشجویان را فراهم کرده است.

  دکتر شمسایی در زمینه برنامه های آتی این مدیریت، گفت: بر اساس برنامه راهبردی دانشگاه و برنامه عملیاتی سال 1397، مدیریت تربیت بدنی برنامه های متنوعی را تدارک دیده است و در این زمینه می توان به اعزام تیم فوتسال دانشجویان دختر به مسابقات قهرمانی کشور به میزبانی دانشگاه گیلان در اواخر آبان ­ماه، برگزاری برنامه­ های مختلف به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش در دو بخش دانشجویی و کارکنان، برگزاری همایش بزرگ پیاده­ روی دانشگاهیان استان و برگزاری بیست و یکمین جشنواره بزرگ ورزشی درون دانشگاهی در دو بخش دانشجویان دختر (7 رشته ورزشی) و دانشجویان پسر (8 رشته ورزشی) اشاره کرد. همچنین اداره تربیت بدنی دانشگاه در نظر دارد نسبت به را­ه­ اندازی ایستگاه­ های دوچرخه ­سواری در دانشگاه جهت استفاده دانشجویان و کارکنان اقدام نماید. به علاوه توجه ویژه به ورزش در خوابگاه­ های دانشجویی از اولویت‌های این مدیریت خواهد بود.

  استادیار دانشگاه، در زمینه اولویت ­های این اداره، بیان داشت: به علت افزایش جمعیت دانشجویی، اداره تربیت بدنی به طور جدی با کمبود فضای ورزشی و همچنین وسایل و امکانات به روز ورزشی مواجه هستیم و در این زمینه احداث زمین چمن مصنوعی در آینده نزدیک و رایزنی جهت ابلاغ اعتبار لازم جهت احداث سالن ورزشی چند منظوره، از مهمترین اولویت ­های این مدیریت می­ باشد.

  دکتر شمسایی در پایان، تأکید کرد: در پایان لازم می ­دانم از تلاش­ ها و حمایت­ های همه جانبه ریاست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر علی­ اکبری، معاون محترم پشتیبانی و منابع انسانی جناب آقای دکتر ملابهرامی، معاون محترم دانشجویی جناب آقای دکتر عدالتی و همچنین همکاران و کارشناسان و مربیان فعال و پر تلاش مدیریت تربیت بدنی دانشگاه کمال تقدیر و تشکر را داشته باشم  وامید دارم با تلاش بیشتر بتوانیم گامی های بلندتری در جهت پیشبرد اهداف عالیه دانشگاه برداریم.