شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

ثبت اختراع دکتر عبدالحمید عزیزی استادیار دانشگاه با عنوان «Rotational Abrasive Micro/Nano Finishing»

اختراع دکتر عزیزی استادیار دانشکده فنی و مهندسی با عنوان «Rotational Abrasive Micro/Nano Finishing» در اداره اختراعات و مالکیت های صنعتی آمریکا «USPTO» به ثبت رسید.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه، امروزه فرایندهای مربوط به بالا بردن کیفیت سطح در کشورهای صنعتی حجم 20 تا 25 درصد از فرایندهای ماشین کاری را به خود اختصاص داده است. در این بین فرایندهایی سنتی وجود دارند که دارای محدودیت های زیادی چه از لحاظ کیفیت سطح حاصل شده و چه از لحاظ تکنیک انجام فرایند می باشند. در این رابطه می توان گفت که روش های سنتی توانایی حصول به کیفیت های سطح زیر میکرو را نمی توانند فراهم کنند و از طرفی دیگر با توجه به ابزارهای مورد استفاده در این روش ها محدودیت هایی از لحاظ شکل هندسی قطعه پیش خواهد آمد و باعث می شود تا نتوان قطعاتی با هندسه پیچیده را توسط این فرایندها پرداخت نمود. جهت رفع ایرادهای فوق تلاش های زیادی توسط محققین این زمینه صورت گرفته که منجر به ایجاد روش هایی نوین و پیشرفته جدیدی شده که محدودیت های فوق را نداشته و امکان دست یابی به کیفیت های سطح نانو را نیز فراهم می سازند.

  در این راستا دکتر عبدالحمید عزیزی استادیار دانشکده فنی و مهندسی و مهندس عارف اعظمی بعد از چندین سال تلاش و مطالعه خوشبختانه اختراعی را در این زمینه با عنوان «Rotational Abrasive Micro/Nano Finishing» در اداره اختراعات و مالکیت های صنعتی آمریکا «USPTO» بعنوان یکی از بالاترین مراجع ارزیابی اختراعات دنیا به ثبت رساندند و دانشگاه ایلام را در زمره معدود دانشگاه های داخلی دارای اختراع گرنت شده در ادارات ثبت اختراع معتبر دنیا قرار می دهد.

  در این اختراع یک روش جدید و یک دستگاه جدید طراحی و ساخته شده که علاوه بر جدید بودن در دنیا توانایی حصول به کیفیت سطح در حد نانو را برای قطعات استوانه ای فراهم می نماید که چاپ چندین مقاله در مجلات معتبر بین المللی دلالت بر این موضوع دارد.

 

ثبت اختراع دکتر عبدالحميد عزيزي استاديار دانشگاه با عنوان «Rotational Abrasive Micro/Nano Finishing»