شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

رئیس دانشگاه: پیروزی و ماندگاری فقط با حضور و همراهی مردم محقق می‎گردد

رئیس دانشگاه ایلام، تأکید کرد: سرمایه اصلی ما مردم میباشند و هر جا با حضور و همراهی مردم قدم برداشتهایم، پیروزی و ماندگاری محقق شده است.

  به گزارش روابط عمومی، در مراسم بزرگداشت زندهیاد جوزعلی نجفی فرمانده اسطورهای بسیج عشایری استان ایلام که عصر دیروز با حضور دکتر آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، دکتر نوذری معاون سیاسی و امنیتی استانداری، سردار شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین ایلام، دکتر شیرخانی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و اقشار مختلف مردم در محل سالن آیتاله حیدری برگزار گردید، دکتر علیاکبری رئیس دانشگاه ایلام ضمن خیرمقدم به مهمانان و حاضرین در مراسم و گرامیداشت یاد و خاطره زندهیاد جوزعلی نجفی، دلیل همراهی دانشگاه ایلام در برگزاری این مراسم، را مردمی بودن آن عنوان کرد و بیان داشت: دانشگاه تعهد دارد که بخشی از جامعه باشد و اجتماعی شدن را افتخار خود میداند و خود را از جامعه دور نکرده و نخواهد کرد.

رئیس دانشگاه ایلام، افزود: دانشگاه در خدمت مردم است و مرام دارد و به مرام مردم احترام می گذارد و در همین راستا آن کس که محبوب مردم باشد، محبوب دانشگاه هم است.

دکتر علیاکبری، اضافه کرد: در راستای همین راهبرد، مراسم بزرگذاشت آیت اللله حیدری روحانی مردمی و محبوب ایلامی و دکتر  محمد عبداللهی دانشمند شهیر ایلامی بصورت باشکوهی در دانشگاه ایلام برگزار گردید و امروز مراسم بزرگداشت زنده یاد جوزعلی نجفی فرمانده اسطورهای بسیج عشایری استان ایلام به خاطر مردمی بودن مراسم و محبوب بودن مرحوم نجفی در بین مردم برگزار میگردد.

رئیس دانشگاه ایلام، با اشاره به حوادث و رویدادهای آغازین جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، گفت: در حالی تازه انقلاب پیروز شده بود و مردم مَسرور از این پیروزی بودند و نیروهای نظامی هم آمادگی لازم را نداشتند، به ناگاه رژیم بعثی عراق در شهریور سال 1359 به مرزهای ایران حمله کرد و اولین کسانی که برای این مرز سینه سپر کردند، کسانی بودند که مرزدار  بودند به طینت.

دکتر علیاکبری، افزود: بعد از آمدن تودههای مختلف مردم به جبهه برای دفاع از مرزهای ایران، باید فرماندهانی انتخاب میشدند تا میداندار جنگ شوند. اما معیار فرماندهی چیست؟ ارزشهایی همچون شأنیت و سرمایه اجتماعی، نجابت خانوادگی، رشادت و جوانمردی که مرحوم زندهیاد جوزعلی نجفی قبل از جنگ به این ویژگیها شهره بود و برای همین با درخواست مردم فرمانده بسیج عشایری شد و علیرغم نداشتن تجربه و نگذراندن دوره آموزش کلاسیک نظامی، به خوبی توانست نیروهای مردمی را فرماندهی کند.

رئیس دانشگاه ایلام، در بخش دیگر سخنان خود به اهمیت تاریخ برای ملتها پرداخت و اظهار کرد: خیلی از کشورها چون قدمت و تاریخ مشخص و مدونی ندارند، به جعل و تحریف تاریخ روی میآورند و آثاری مختلف فیزیکی، سمعی و بصری را در قالبهای متنوع با سرقت تاریخ دیگر ملتها خلق میکنند، تا برای خود هویتی بسازند. برای اینکه  در تاریخ ارزشهایی همچون شجاعت، رشادات، غیرت و جوانمردی وجود دارد که برای هویتدادن و تکاپوی اجتماعی و حضور در صحنه جهانی اهمیت راهبردی دارد.

دکتر علیاکبری با اشاره به میراث ماندگار تاریخ ایران در این زمینه، تأکید کرد: برای ماندگاری و جاودانگی، باید روند برگزاری مراسمها و بزرگداشتهای بزرگان، فرماندهان و شهداء به مردم واگذار شود تا به عنوان یک میراث ارزشمند ماندگار و جاودانه گردد.

رئیس دانشگاه ایلام، تصریح کرد: هر مراسم و بزرگداشتی که به مردم واگذار شده، ماندگار بوده و در همین راستا یکی از دلایل جاوداگی مراسم عزاداری امام حسین (ع) و یاران وفادارش مردمی بودن آن است.

دکتر علیاکبری، افزود: همه سرمایه ما مردم است و هر جا با مردم رفتیم، پیروز شدیم و تا مردم را داریم پیروز خواهیم بود.