شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

آیین اختتامیه بیست و ششمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان ایران در دانشگاه ایلام برگزار گردید

آیین اختتامیه بیست و ششمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان ایران با معرفی نفرات برتر و تجلیل از زحمات و فعالیت های دکتر علیاکبری رئیس دانشگاه ایلام در عرصه فرهنگ و هنر؛ در محل سالن آیت اله حیدری برگزار گردید.

  به گزارش روابط عمومی، به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، آیین اختتامیه بیست و ششمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان ایران با حضور دکتر علیاکبری رئیس دانشگاه ایلام، آقای مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آقای صادق زاده دبیر جشنواره، آقای خودآموز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، دکتر کمالوندی مدیرکل سیاسی و امیتی استانداری، دکتر صادقیان شهردار ایلام، علاقهمندان و صاحبان آثار؛ عصر دیروز در محل سالن آیتاله حیدری برگزار گردید.

در این مراسم دکتر علیاکبری رئیس دانشگاه ایلام، ضمن خیرمقدم به میهمانان، حاضرین و شرکت کنندگان در این جشنواره، بیان داشت: علیرغم تعطیلی دانشگاه ایلام در مرداد ماه و فقط به خاطر حضور جوانان با برگزاری بیست و ششمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان ایران در دانشگاه ایلام موافقت شد و تمام امکانات در اختیار این جشنواره قرار گرفت.

رئیس دانشگاه با تشکر از زحمات، پیگیریها و رایزنیهای آقای خودآموز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و استاد علیاشرف صندوق آبادی برای برگزاری این جشنواره، تأکید کرد که استاد صندوق آبادی یک سرمایه ارشمند برای ایران و استان ایلام میباشند.

دکتر علیاکبری با اشاره به تعامل خوب و سازنده دانشکاه ایلام و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، گفت: اینجانب و سه نفر دیگر از اعضای هیأت علمی دانشگاه ایلام عضو شورای فرهنگ عمومی استان هستیم و با افتخار از برنامهها و اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان حمایت میکنیم.

رئیس دانشگاه، افزود: همچنین اساتید دانشگاه ایلام بعنوان سردبیر و عضو هیأت تحریریه در مجله وزین و وجیه فرهنگ ایلام فعالیت دارند و تاکنون توانسته اند خدمات خوبی را در این زمینه ارائه دهند.

دکتر علی‎اکبری با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات، خبرگزاری‎ها و پایگا‎های خبری استان‎های جدار مرزی ایران و عراق با همکاری و کمک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در سال 1395 در دانشگاه ایلام، اظهار داشـت: این جشنواره در سطحی عالی برگزار گردید و در فرآیند بین المللی شدن دانشگاه ایلام موثر بود.

رئیس دانشگاه در بخش دیگر سخنان خود با اعلام اینکه 17 کانون فرهنگی و هنری همچون کانون تئاتر، شعر و ادب، پژواک، هنرهای تجسمی، صنایع دستی و موسیقی در دانشگاه ایلام فعالیت دارند، بیان کرد: آنچه زمانی در نقطه ضعف دانشگاه ایللم بود یعنی موسیقی و تئاتر، با اعتمادی که به دانشجویان شد امروز به نقطه قوت دانشگاه تبدیل شده و کانونهای فرهنگی و هنری عنوان مهم منطقهای و ملی را کسب کردهاند و کانون تئاتر در سطح بین المللی مطرح شده است.

در ابتدای این مراسم آقای رضوان صادق زاده دبیر بیست و ششمین جشنواره هنر‌های تجسمی جوانان گزارشی را از روند برگزاری جشنواره ارائه کرد و سپس  آقای عمران خودآموز مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان ایلام پس از خیرمقدم و تشکر از اعتماد معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای موافقت با برگزاری این جشنواره در استان ایلام، گفت: از دانشگاه ایلام و شخص پروفسور علیاکبری بعنوان سرمایه ارشمند استان ایلام که در ایام تعطیلات دانشگاه تمام امکانات را در اختیار این جشنواره گذاشتند کمال تقدیر و سپاس را دارم.

در ادامه این مراسم آقای هادی مظفری مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: من نمی‌خواهم همانند دیگر دوستان از عده ثابتی تشکر کنم، بلکه از تیمی تشکر می‌کنم که بیخوابی را در این چند شب متحمل شدند تا بتوانند ویدئو و اخبار‌های روز بعد را آماده کنند. همچنین از اعضای دبیرخانه که برای تهیه و تنظیم بولتن از عمق جان تلاش کردند.

مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: این جشنواره ربع قرن را پشت سرگذاشته است. جوانان هنرمند بدانید که داوران و اساتیدی که به ندرت پیشنهاد حضور در یک رویداد را می‌پذیرند به دلیل عشق به شما داوری و استادی این جشنواره را پذیرفتند، همانطور که شما دوست داشتید در کنار آن‌ها آموزش ببینید آن‌ها هم حضور در کنار شما را دوست داشتند.

در ادامه همانند دوره‌های پیشین که از مفاخر هنری استان میزبان تجلیل می‌شود، از چهار دهه فعالیت هنری استاد علی اشرف صندوق آبادی چهره برجسته خوشنویسی استان ایلام و ایران تقدیر شد و سپس با حضور استاد صندوق آبادی، آقای مظفری مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آقای خود آموز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با اهدای تابلویی به خط استاد صندوق آبادی از زحمات دکتر علیاکبری رئیس دانشگاه ایلام در عرصه فرهنگ و هنر تجلیل بعمل آمد.

در پایان مراسم نفرات برتر به شرح ذیل معرفی شدند:

در رشته ارتباط تصویری (پوستر): زهرا انصاری از هرمزگان برگزیده، پگاه خاکساری و هومن مرادی شایسته تقدیر

تصویرسازی:زینب قانعی بافقی از استان یزد برگزیده، شیدا محمدی شایسته تقدیر

خوشنویسی: مسعود نظری نژاد از خوزستان برگزیده، نیما حسن پور و امیرعباس نصیری شایسته تقدیر

طراحی: الهام سلطان محمدی از تهران برگزیده، هما اشرف منصوری و فرشید حیدری شایسته تقدیر

عکاسی: بهرام بیات از زنجان برگزیده، صبا شام بیاتی و پروانه کیانی مهر شایسته تقدیر

مجسمه: زهرا دیاریان از تهران برگزیده، رعنا حیدرزاده و آیناز رئوفیان شایسته تقدیر

کاریکاتور: عارف نیازی از کرمانشاه برگزیده، زهرا حورا سنچولی و علی راست رو شایسته تقدیر

نقاشی: ثمین قوچی از تهران برگزیده، فاطمه باقری و آیدا روزبیانی شایسته تقدیر

نگارگری: فاطمه موراسبانی از خراسان رضوی برگزیده، میلاد بیکلی و شیما فراهانی قابل تقدیر

گفتنی است؛ بیست و ششمین جشنواره هنر‌های تجسمی جوانان از ?? مرداد تا سوم شهریور در دانشگاه ایلام ایلام برگزار شد.

 

 

 

آيين اختتاميه بيست و ششمين جشنواره ملي هنرهاي تجسمي جوانان ايران در دانشگاه ايلام برگزار گرديد آيين اختتاميه بيست و ششمين جشنواره ملي هنرهاي تجسمي جوانان ايران در دانشگاه ايلام برگزار گرديد آيين اختتاميه بيست و ششمين جشنواره ملي هنرهاي تجسمي جوانان ايران در دانشگاه ايلام برگزار گرديد آيين اختتاميه بيست و ششمين جشنواره ملي هنرهاي تجسمي جوانان ايران در دانشگاه ايلام برگزار گرديد آيين اختتاميه بيست و ششمين جشنواره ملي هنرهاي تجسمي جوانان ايران در دانشگاه ايلام برگزار گرديد آيين اختتاميه بيست و ششمين جشنواره ملي هنرهاي تجسمي جوانان ايران در دانشگاه ايلام برگزار گرديد آيين اختتاميه بيست و ششمين جشنواره ملي هنرهاي تجسمي جوانان ايران در دانشگاه ايلام برگزار گرديد آيين اختتاميه بيست و ششمين جشنواره ملي هنرهاي تجسمي جوانان ايران در دانشگاه ايلام برگزار گرديد آيين اختتاميه بيست و ششمين جشنواره ملي هنرهاي تجسمي جوانان ايران در دانشگاه ايلام برگزار گرديد آيين اختتاميه بيست و ششمين جشنواره ملي هنرهاي تجسمي جوانان ايران در دانشگاه ايلام برگزار گرديد آيين اختتاميه بيست و ششمين جشنواره ملي هنرهاي تجسمي جوانان ايران در دانشگاه ايلام برگزار گرديد