شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

رئیس دانشگاه ایلام: پزشکان همانند ابوعلی سینا باید هم پزشک باشند و هم عالم و حکیم

رئیس دانشگاه ایلام، تأکید کرد: پزشکان برای اینکه وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند و به رسالت خود در قبال جامعه عمل نمایند، باید همانند ابوعلی سینا هم پزشک باشند و هم عالم و حکیم. 

  به گزارش روابط عمومی، مراسم گرامیداشت روز پزشک شب گذشته با حضور دکتر علیاکبری رئیس دانشگاه ایلام، مقامات استان و جمعی از پزشکان و خانوادههای آنان در محل سالن همایش هتل زاگرس ایلام برگزار گردید.

در این مراسم دکتر علیاکبری رئیس دانشگاه ایلام ضمن تبریک روز پزشک و با ابراز خرسندی از حضور در این مراسم، تأکید کرد: ما و شما پزشکان بواسطه تربیت دانشجویان یک مسئولیت مشترک داریم که باید برای تحقق این رسالت و کمک به ارتقای فرهیختگی و دانش‌آموختگی دانشجویان اهتمام خاصی داشته باشیم تا جامعه در مسیر بالندگی قرار گیرد و از رواج عوام زدگی در جامعه کاسته شود.

رئیس دانشگاه با تقدیر از جامعه پزشکی استان به جهت ورود به حوزه تخصصی مسائل، بیماریها و مشکلات جامعه، بیان داشت: پزشکان برای اینکه وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند و به رسالت خود در قبال جامعه عمل نمایند، باید همانند ابوعلی سینا هم  پزشک باشند و هم عالم و حکیم.

دکتر علیاکبری، افزود: در همین راستا از جامعه پزشکی انتظار داریم در کنار رشد حرفه ای، به مسئولیت اجتماعی و حفظ شأن و جایگاه تحصیل کردگان در جامعه هم نظر داشته باشند.

رئیس دانشگاه، اضافه کرد: جامعه به همه‌ی شما اعتماد دارد و برای اینکه این اعتماد استمرار داشته باشد و ارتقاء یابد، جامعه‌ی پزشکان باید از عوام‌زدگی جلوگیری نمایند و پزشکان در صحنه‌‌های مختلف غیر پزشکی نیز حضور فعال داشته باشند.

دکتر علیاکبری، با اشاره به مقبولیت مردمی زنده یاد دکتر داوری در سطح جامعه و حضور ایشان در عرصه  های اجتماعی و فرهنگ عمومی به اقدام ارزشمند دکتر حیدری زادی از پزشکان باسابقه و خوشنام استان ایلام اشاره کرد و اظهار داشت: دکتر حیدری‌زادی با جراحی قاتل پدر خود الگوی بسیار خوبی برای جامعه پزشکی و تحصیلکرده استان ایلام میباشد.