شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

رشته مهندسی زیست فناوری (بیوتکنولوژی) در دانشگاه ایلام دایر گردید

با موافقت شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم: رشته مهندسی زیست فناوری (بیوتکنولوژی) در دانشگاه ایلام دایر و اولین دوره پذیرش دانشجو در این رشته در مهرماه سال جاری انجام خواهد گرفت.

   به گزارش روابط عمومی، دکتر علی‎اکبری رئیس دانشگاه ایلام با اعلام این خبر، بیان داشت: با توجه حضور اعضای هیأت علمی جوان و پرتلاش و وجود آزمایشگاه‎ها و زیرساخت‎های لازم و در راستای سیاست راهبردی دانشگاه ایلام در راه‎اندازی و توسعه رشته‎های میان رشته‎ای و کاربردی، با رایزنی‎ها و پی گیری‎های بعمل آمده، شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم با راه‎اندازی رشته کارشناسی زیست فناوری در دانشگاه ایلام موافقت بعمل آورد و اولین دوره پذیرش دانشجو در این رشته هم اول مهر ماه سال جاری انجام خواهد گرفت.

دکتر علی‎اکبری در توضیح اهداف راه‎اندازی این رشته، اظهار کرد: رشته‌ بیوتکنولوژی‌ یک‌ رشته‌ کاربردی‌ و میان‌ رشته‌ای‌ علوم‌ پایه، کشاورزی و مهندسی است‌ که‌ قلمرو آن‌ حداقل‌ 33 حوزه‌ تخصصی‌ علوم‌ بعضاً با قدمت زیاد از جمله زیست شناسی و بویژه زیست شناسی مولکولی، بیوشیمی، میکروبیولوژی، ژنتیک، علوم گیاهی، علوم جانوری و سایر علوم منجمله شیمی، مهندسی شیمی، مهندسی بیوشیمی، داروسازی، کامپیوتر و ... را در برمی‌گیرد و هدف آن پرورش دانش آموختگان آشنا به کاربرد علوم زیستی در فرآیندهای مختلف می‎باشد.

رئیس دانشگاه درباره اهمیت این رشته، بیان داشت: گستردگی کاربرد زیست فناوری در قرن بیست و یک به حدی است که محیط زیست، اقتصاد، کشاورزی، بهداشت، درمان، تغذیه، صنعت و سایر جنبه‎های زندگی بشر را تحت تأثیر شگرف خود قرار خواهد داد، به همین دلیل دانشمندان قرن بیست و یک را قرن زیست فناوری نامگذاری کرده‎اند.

دکتر علی‎اکبری درباره شرایط تحصیل در این رشته، گفت: داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم تجربی و ریاضی فیریک می‌توانند در این رشته ادامه تحصیل دهند، چرا که بعضی از گرایش‎های این رشته به علوم پزشکی و بعضی دیگر از گرایش‎ها به رشته‎های مهندسی مربوط می‎شود.

رئیس دانشگاه درباره روند ادامه تحصیل در این رشته، بیان کرد: فارغ التحصیلان این رشته می‎توانند در یکی از گرایش‎های‌ زیست فناوری میکروبی‌، زیست فناوری ‌ پزشکی‌، زیست فناوری ‌ محیطی‌ و دریایی‌، زیست فناوری مولکولی‌، نانو زیست فناوری و بیوتکنولوژی‌ کشاورزی‌ (گیاهی‌) ادامه تحصیل دهند.