شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

استمرار برنامه‎های توسعه دانشگاه ایلام علیرغم مشکلات حاد مالی سال جاری

علیرغم وجود مشکلات و محدویتهای حاد مالی در سال جاری، برنامههای توسعه دانشگاه ایلام کماکان در حال اجرا میباشند.

  به گزارش روابط عمومی، دکتر محمد علیاکبری رئیس دانشگاه ایلام با اعلام این خبر، بیان داشت: در تابستان سال جاری دو سرای دانشجویی شهید مطهری و شهید ورمزیار از محل کمکهای صندوق رفاه دانشجویان با اعتباری معادل 10 میلیارد ریال بصورت اساسی در حال تعمیر میباشند.

دکتر علی‎اکبری، افزود: همچنین از محل همین اعتبارات تعمیر و تجهیز، سیستم گرمایش دانشکده‎های ادبیات و علوم انسانی و علوم پایه با اعتباری معادل شش میلیارد ریال بطور کامل بهسازی می‎گردد و با تخصیص پنج میلیارد ریال بوستان مرکزی بلوط دانشگاه از پیشرفت نسبی برخوردار خواهد شد.

رئیس دانشگاه، اضافه کرد: کار احداث زمین چمن مصنوعی دانشگاه با سرعت مناسب به پیش میرود و قصد داریم فعالیتهای عمرانی و بهسازی پردیس سراهای دانشجویی خواهران تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید تکمیل و آماده افتتاح گردد.

دکتر علی‎اکبری، خاطرنشان کرد: همچنین قصد داریم که فاز اول حصار کشی و سردر دانشگاه را در سال جاری کلنگ زنی نماییم.

رئیس دانشگاه در مورد اختصاص اعتبارات استانی به طرح‎های عمرانی دانشگاه، گفت: با دستور استاندار محترم ایلام برای سه پروژه عمرانی کلان دانشگاه ایلام شامل پروژه ساختمان دانشکده علوم پایه، توسعه دانشکده ادبیات و علوم انسانی و بازسازی خوابگاه دانشجویی اعتبارات خوبی پیش بینی شده است که با تخصیص سازمان مدیریت پیشرفت متناسب صورت خواهد گرفت.

دکتر علی‎اکبری در بخش دیگر سخنان خود از موافقت دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم با ایجاد چهار رشته جدید مهندسی زیست فناوری (بیوتکنولوژی)، مهندسی نفت، کارشناسی ارشد مطالعات عراق و کارشناسی تاریخ در دانشگاه ایلام خبر داد و اظهار امیدواری کرد که پذیرش دانشجو در این رشته‎ها در مهرماه سال جاری انجام گیرد.

رئیس دانشگاه ایجاد این رشتهها را در راستای نقشه راه توسعه استان، مزیت نسبی منطقه در حوزه نفت و گاز و گیاهان دارویی، برنامه دانشگاه ایلام برای تبدیل شدن به قطب علمی تعامل با عراق و ضرورت شناسایی و معرفی پیشینه غنی تاریخی استان ایلام اعلام نمود.

دکتر علی اکبری در پایان اظهار داشت: دولت علیرغم تحمل شدیدترین شرایط بحران مالی و تحریم میکوشد که چرخه خدمت متوقف نگردد و ملت هم به درستی از دلایل مشکلات و کمبودها آگاه است و از مکنونات قلبی رقبای دولت نیز آگاه میباشد.

رئیس دانشگاه ایلام، تاکید کرد: وضع موجود نمی تواند بهانه ای برای موج سواری رقبای شکست خورده دولت باشد و تخریب دولت تعبیری جز خودزنی نمی تواند داشته باشد.

استمرار برنامه‎هاي توسعه دانشگاه ايلام عليرغم مشکلات حاد مالي سال جاري