شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

تشریح گزارش عملکرد چهار ساله دانشکده ادبیات و علوم انسانی

چاپ 480 عنوان مقاله در مجلات معتبر علمی داخلی و خارجی، 338 مقاله در همایشهای ملی و بین المللی و 65 عنوان کتاب /برگزاری 41  نشست علمی و کارگاه آموزشی/ اخذ مجوز پنج رشته تحصیلی جدید.

  به گزارش روابط عمومی، دکتر سیاوش یاری رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی در جریان نشست هیأت رئیسه دانشگاه و اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشکده ادبیات و علوم انسانی که روز چهارشنبه 98/02/25 برگزار گردید در تشریح عملکرد چهار سال دانشکده، ابتدا به آمار مربوط به وضعیت اساتید و دانشجویان دانشکده پرداخت و بیان داشت: دانشکده ادبیات و علوم انسانی دارای 55 عضو هیأت علمی در قالب هشت گروه آموزشی، 11 نفر پرسنل و 1563 دانشجو شامل: 1010 نفر در مقطع کارشناسی، 453 نفر در مقطع کارشناسی ارشد، 57 نفر در مقطع دکتری، 16 دانشجوی خارجی و 27 نفر در پردیس خودگردان میباشد.

دکتر یاری در زمینه فعالیتهای علمی و پژوهشی دانشکده، گفت: در این مدت 480 مقاله در مجلات معتبر علمی داخلی و خارجی، 338 مقاله در همایشهای ملی و بین المللی و 65 عنوان کتاب تألیفی و ترجمه توسط اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشکده ادبیات و علوم انسانی به چاپ رسیده است.

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی، افزود: در چهار سال گذشته همچنین 41  نشست علمی و کارگاه آموزشی برگزار شده، دو نفر از اعضای هیأت علمی به فرصت مطالعاتی خارج از کشور  و یک دانشجوی دکتری به فرصت تحقیقاتی داخل کشور اعزام شدهاند و سه دانشجوی دوره دکتری از دانشگاههای دیگر برای گذراندن دوره فرصت تحقیقاتی در دانشکده ادبیات و علوم انسانی  پذیرش شدهاند.

دکتر یاری درباره فعالیت انجمنهای علمی دانشگاهی  مستقر در دانشکده ادبیات و علوم انسانی، اظهار داشت: پنج انجمن علمی دانشگاهی در این دانشکده فعالیت دارند که  چهار مورد از آنها در طول چهار سال گذشته راهاندازی شدهاند و در مجموع فعالیتهای خوبی داشتهاند، اما در این میان انجمن دانشگاهی جامعه شناسی جایگاه ویژهای دارد.

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی با بیان اینکه در این مدت دو همایش ملی در این دانشکده برگزار شده، گفت: همایش ملی  گفتمان اعتدال در پنج محور با حضور اساتید، صاحب نظران و دانشجویان در سال 1394 و نشست علمی مناسبات فرهنگی ایران و عراق با حضور اساتید و صاحبنظران ایرانی و عراقی در آذرماه سال 1397 با محوریت اساتید دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار گردیده است.

دکتر یاری درباره توسعه روابط علمی و بین المللی دانشکده ادبیات و علوم انسانی، بیان کرد: الان 16 دانشجوی خارجی در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند و اساتید گروه ادبیات و زبان فارسی در سطح وسیعی در مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان در دانشگاه فعالیت دارند و  با کسب مجوز رشته کارشناسی ارشد مطالعات عراق و راهاندازی مرکز مطالعات عراق در آینده نزدیک، روابط علمی و بین المللی دانشکده و بخصوص با دانشگاههای کشور عراق در سطح بالایی توسعه خواهد یافت.

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی در زمینه راهاندازی رشته های جدید، گفت: در چهار سال گذشته مجوز راهاندازی پنج رشته تحصیلی شامل: کارشناسی حقوق و کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی، مطالعات حقوق، مطالعات عراق و مدیریت ورزشی اخذ گردیده است.

دکتر یاری در زمینه برنامههای آنیده دانشکده ادبایت و علوم انسانی، اظهار کرد: ارتقاء کیفیت آموزش از طریق طرح درس و سازو کار مربوط به انتخاب مدرس برتر، ارتقاء نظم و انضباط آموزشی از طریق راه اندازی سیستم حضور و غیاب الکترونیکی، جذب اعضای هیأت علمی جدید، برگزاری کرسیهای علمی – ترویجی و نقد و مناظره، توسعه روابط علمی با دانشگاه واسط عراق، اهتمام در برگزاری همایشهای ملی و بین المللی و راهاندازی مجله مطالعات عراق را از جمله برنامههای است که ان شاء الله با حمایت مدیریت دانشگاه در آینده اجرا خواهد شد.