شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

نشست هیأت رئیسه دانشگاه و اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار گردید

 در فضایی صمیمانه، نشست دو ساعته هیأت رئیسه دانشگاه و اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار گردید.

 به گزارش روابط عمومی، نشست هیأت رئیسه دانشگاه و اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشکده ادبیات و علوم انسانی با حضور دکتر علیاکبری رئیس دانشگاه، دکتر ملابهرامی معاون پشتیبانی و منابع انسانی، دکتر مهدیزاده معاون پژوهش و فناوری، دکتر یاری و خانم دکتر افشار رئیس  و معاون آموزشی دانشکده،  اساتید و کارکنان صبح امروز در محل سالن اجتماعات دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار گردید.

در این نشست دکتر علیاکبری رئیس دانشگاه با تبریک ایام ماه مبارک رمضان و تشکر از حضور اساتیدو کارکنان دانشکده در این نشست، به پیشرفتهای دانشگاه در چند سال اخیر اشاره کرد و بیان داشت: به بیان مقامات وزارت علوم و مسئولین اجرایی استان جایگاه دانشگاه ایلام در چند سال اخیر در سطح کشور و منطقه ارتقاء یافته و آنچه که در این زمینه حائز اهمیت می باشد این است که این دستاورد مهم علیرغم تنگناهای موجود مالی حاصل شده است.

رئیس دانشگاه با اشاره به جذب اعضای هیأت علمی جدید و افزایش حقوقهای اساتید و کارکنان (رسمی، پیمانی و قراردادی) در اواخر سال گذشته، اظهار کرد: جذب اعضای هیأت علمی جدید و افزایش حقوقهای اساتید و کارکنان در زمانی انجام گرفت که بودجه سال جدید بسته شده بود، اما بر اساس برنامه اقدام به جذب اعضای هیات علمی جدید کردیم و در زمینه افزایش حقوق اساتید و کارکنان  دانشگاه در قالب فوق‌العاده مناطق مرزی و فوق‌العاده بند «ث» ماده 112 قانون برنامه ششم توسعه، بالاترین رقم را تصویب کردیم.

دکتر علیاکبری، افزود: راهبرد جذب هیأت علمی بصورت جدی تداوم خواهد داشت و علیرغم اینکه این اقدام هزینه دارد، اما معتقد هستیم برای تحقق بزرگی دانشگاه، باید این هزینهها را پرداخت کنیم.

رئیس دانشگاه در خصوص عملکرد هیأت ممیزه، گفت: هیأت ممیزه بر اساس قانون و آئیننامههای مربوطه و بصورت مستقل تصمیمگیری میکند و هیچ نوع نگاه سیاسی و غیره در مصوبات آن تأثیرگذار نیست و نخواهد بود.

دکتر علیاکبری، افزود: ما به تفاوت گروهها و دانشکدهها در  زمینه چاپ مقالات واقفیم و ارتقاء هم بر اساس عملکرد خاص گروهها انجام میگیرد و طبیعی است که شرایط گروهها با هم فرق دارد.

رئیس دانشگاه با ابراز خرسندی از عملکرد انجمنهای علمی کشوری حاضر در دانشگاه ایلام و بخصوص انجمن جامعه شناسی، بیان کرد: عملکرد این انجمنها در مجموع خوب بوده، اما عملکرد انجمن دانشگاهی جامعهشناسی، بواسطه برگزاری نشست‏های علمی، کارگاههای آموزشی و اهتمام در حل مسائل و معضلات استان درخشان بوده است.

دکتر علیاکبری با اشاره به وجود مشکلات مالی در سال جاری، گفت: بنا به شرایط خاصی که وجود دارد، برنامههای توسعه دانشگاه را بر اساس برنامه مدون و در راستای تحقق اهداف عالی دانشگاه ادامه میدهیم.

در این نشست دکتر ملابهرامی معاون پشتیبانی و منابع انسانی دانشگاه ضمن ارائه گزارشی در زمینه وضعیت اعتبارات و هزینه کردهای دانشکده ادبیات و علوم انسانی، تأکید کرد سیاست دانشگاه توازن در توزیع بودجه در بین دانشکدهها است و علیرغم همه مشکلاتی که وجود داشته سعی شده تمام اعتبارات مصوب در موعد مقرر پرداخت شود.

دکتر ملابهرامی با اشاره به برنامه خاص دانشگاه برای توسعه درآمدهای اختصاصی دانشگاه، گفت: ما سعی کردهایم از تمام ظرفیت موجود در حوزههای آموزشی، پژوهشی و خدماتی برای توسعه و افزایش درآمدهای اختصاصی دانشگاه استفاده کنیم و چنانجه اساتید محترم در این زمینه طرح و نظری خاصی داشته باشند ما با روی باز استقبال میکنیم.

در این نشست دکتر مهدیزاده معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، با تقدیر از اهتمام اساتید دانشکده ادبیات و علوم انسانی برای آمار خوب چاپ مقالات و ارائه طرحهای برون دانشگاهی،  راهاندازی هستههای پژوهشی را یکی از سیاستهای اصلی دانشگاه در سال جاری عنوان کرد و خواستار اهتمام اعضای هیأت علمی برای تیمسازی و ارائه طرحهای کاربردی در این قالب شد.

دکتر مهدیزاده به سیاست هدفمند کردن پایان نامههای دورههای تحصیلات تکمیلی برای حل مسائل استانی و کشوری اشاره کرد و بیان داشت: اگر موضوع  پایان نامههای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در قالب  حل مشکلات و معضلات مطرح استان ایلام و کشور تعریف شود، تا مبلغ  دو میلیون تومان اضافه بر هزینههای دیگر به آنان کمک مالی پرداخت خواهد شد.

در ابتدای این نشست دکتر یاری رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی گزارش مبسوطی را در زمینه عملکرد چهار ساله دانشکده در حوزههای آموزشی، پژوهشی و اجرایی ارائه کرد که متن سخنان ایشان بصورت جداگانه منتشر میگردد.

در این نشست اساتید حاضر به بیان دیدگاهها، نظرات، سئوالات و پیشنهادات مورد نظر خود پرداختند که اهم مسائل حول محورهایی شامل: جابجایی آزمایشگاههای دانشکده علوم پایه، تجدید نظر در آییننامه ارتقاء اساتید، تسریع در راهاندازی هستههای پژوهشی، افزایش بودجه برای برگزاری سخنرانیهای علمی، راه اندازی رشتههای جدید دکتری و ساماندهی وضعیت برنامهریزی سالنهای آمفی در سطح دانشگاه مطرح گردید.

 

نشست هيأت رئيسه دانشگاه و اعضاي هيأت علمي و کارکنان دانشکده ادبيات و علوم انساني برگزار گرديد نشست هيأت رئيسه دانشگاه و اعضاي هيأت علمي و کارکنان دانشکده ادبيات و علوم انساني برگزار گرديد نشست هيأت رئيسه دانشگاه و اعضاي هيأت علمي و کارکنان دانشکده ادبيات و علوم انساني برگزار گرديد نشست هيأت رئيسه دانشگاه و اعضاي هيأت علمي و کارکنان دانشکده ادبيات و علوم انساني برگزار گرديد نشست هيأت رئيسه دانشگاه و اعضاي هيأت علمي و کارکنان دانشکده ادبيات و علوم انساني برگزار گرديد نشست هيأت رئيسه دانشگاه و اعضاي هيأت علمي و کارکنان دانشکده ادبيات و علوم انساني برگزار گرديد نشست هيأت رئيسه دانشگاه و اعضاي هيأت علمي و کارکنان دانشکده ادبيات و علوم انساني برگزار گرديد نشست هيأت رئيسه دانشگاه و اعضاي هيأت علمي و کارکنان دانشکده ادبيات و علوم انساني برگزار گرديد نشست هيأت رئيسه دانشگاه و اعضاي هيأت علمي و کارکنان دانشکده ادبيات و علوم انساني برگزار گرديد