شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

نشست رئیس دانشگاه و دانشجویان افغانستانی برگزار گردید

در فضایی صمیمانه، نشست دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه و دانشجویان افغانستانی (شاغل به تحصیل در دانشگاه ایلام) برگزار گردید.

  به گزارش روابط عمومی، نشست دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه و جمعی از دانشجویان افغانستانی صبح روز گذشته با حضور دکتر نعمتی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی در محل دفتر رئیس دانشگاه برگزار گردید.

در این نشست دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه با اشاره به روند پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه ایلام، بیان کرد: در دانشگاه ایلام هیچ فعالیت و رویدادی اتفاقی نیست، بلکه تمام امور بر اساس برنامه مدون در حال انجام است و از آنجایی که یک از اهداف اصلی ما تحقق دانشگاه تمام عیار بوده است، پذیرش دانشجوی خارجی در دستور کار قرار گرفت و علیرغم اینکه خیلی ها باور نداشتند، با اهتمام و برنامهریزی انجام شده در سال 1395 اولین دوره پذیرش دانشجویان خارجی انجام گرفت و خوشبختانه روز به روز بر تعداد متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه ایلام افزوده میشود.

دکتر علی اکبری با اشاره به اهتمام مدیریت، اساتید و کارکنان دانشگاه ایلام در خدمات رسانی به دانشجویان خارجی، گفت: سعی ما بر این است که در حوزههای رفاهی، آموزشی، ورزشی و فوقبرنامه خدمات مناسبی به دانشجویان خارجی ارائه گردد و این عزیزن دانشگاه ایلام را خانه دوم خود بدانند.

رئیس دانشگاه مشترکات متعدد دینی، تاریخی، فرهنگی و زبانی دو ملت ایران و افغانستان را زمینه ساز توسعه همکاری های دوجانبه عنوان کرد و بیان داشت: دو ملت ایران و افغانستان در گذشته سرنوشت مشترکی داشتهاند و بواسطه اشتراکات متعددی که دارند و همچنین خطرات مشترکی که در کمین  دو ملت قرار دارد، باید با توسعه همکاریهای دوجانبه و از جمله توسعه همکاریهای علمی، بصورت مشترک برای رسیدن به توسعه پایدار گام برداشته و تلاش نمایند.

دکتر علی اکبری با اشاره به اینکه یکی از اساتید خانم مطرح دانشگاه کابل از فارغ التحصیلان دانشگاه ایلام است، بیان داشت: همه شما عزیزان باید با جدیت در حوزههای آموزشی، پژوهشی، ورزشی و فرهنگی تلاش نمایید و با کسب تجربه، ضمن کسب مدارج بالای علمی و خدمت خالصانه به ملت افغانستان، سفیران شایسته ای برای دانشگاه ایلام باشید.

رئیس دانشگاه افزود: دانشگاه ایلام آمادگی لازم را برای برقراری ارتباط و توسعه همکاری‎های علمی با دانشگاههای کشور افنستان را دارد و از این امر استقبال مینماید.

در ادامه دکتر نعمتی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ضمن تأکید بر ارائه خدمات ویژه به دانشجویان خارجی، اعلام کرد که سال آینده نفرات برتر در بین دانشجویان خارجی انتخاب میگردد و در دهه سرآمدی آموزش از آنان تقدیر بعمل خواهد آمد.

در این نشست دانشجویان افغانستانی حاضر با تشکر از اهتمام مدیریت، اساتید و کارکنان دانشگاه ایلام در خدمات رسانی به دانشجویان خارجی، به بیان مسائل، نظرات و پیشنهادات مورد نظر خود پرداختند و دکتر علیاکبری و دکتر نعمتی هم بصورت مبسوط پاسخهای لازم را ارائه کردند.

نشست رئيس دانشگاه و دانشجويان افغانستاني برگزار گرديد نشست رئيس دانشگاه و دانشجويان افغانستاني برگزار گرديد نشست رئيس دانشگاه و دانشجويان افغانستاني برگزار گرديد