شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

رئیس دانشگاه: طرح مسائل در تریبون‎های یک طرفه حلال حل مشکلات جامعه نیست

رئیس دانشگاه، تأکید کرد: طرح مسائل در تریبونهای یک طرفه حلال مشکلات جامعه نیست، بلکه باید مسائل را به مباحثات کارشناسی هدایت نمود و با رسیدن به خرد جمعی در  پی حل آنها بر آمد.

  به گزارش روابط عمومی، دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه در مراسم اختتامیه مرحله استانی هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران نشان خواجه نصیرالدین طوسی که صبح دیروز در محل آمفی دانشکده کشاورزی برگزار گردید، با ابراز خرسندی از روند برگزاری این مسابقات، به کارکردهای مناظره در سطح جامعه اشاره کرد و بیان داشت: مناظره یعنی پذیرش قدرت کلمه و اگر دو طرف پشت میز گفتگو قرار گرفتند، یعنی اینکه امکان دارد زبان را جایگزین مشت آهنین نمود.

رئیس دانشگاه افزود: نبرد نمیتواند به بحران‎ها و چالش‎ها پایان دهد، اما گفتگو به واسطه اینکه کلمه جهان را تکان داده است، این توان را دارا می باشد.

دکتر علی اکبری، با اشاره به سیره ائمه اطهار علیهم السلام در این خصوص، اظهار کرد: امام صادق و امام باقر علیهم السلام بواسطه قدرت کلام و استدلالهای محکمی که داشتهاند با مخالفان خود با سعه صدر به گفتگو پرداخته اند و یکی از سلاحهای ائمه همیشه استفاده از روش گفتگو و مناظره برای اقناع مخالفان و پیشبرد اهداف مورد بوده است.

رئیس دانشگاه، در ادامه با اشاره به وضعیت جامعه ایران، گفت: اگر در جامعه ما بجای گفتگو، مباحثات به تریبونها کشیده میشود، یعنی اینکه این جامعه مریض است.

دکتر علی اکبری، تصریح کرد: برای حل چالش‎ها و معضلات باید از طرح مسائل بصورت یکطرفه در تریبونها خودداری نمود و آن را به مباحث کارشناسی هدایت کرد.

رئیس دانشگاه، افزود: الان زمان حل مسائل از طریق گفتگو فرا رسیده و باید پذیرفت که مسائل و مشکلات با «من» بودن حل نمیشود، بلکه با «ما» بودن و رسیدن به خرد جمعی قابل حل است، اما به شرطی که ادب رعایت گردد و با استدلال طرف مقابل را اقناع نمود.

رئیس شورای فرهنگی دانشگاه با اشاره به فعالیت طیفهای مختلف دانشجویی در دانشگاه ایلام، بیان کرد: در دانشگاه ایلام جدیترین برنامهها توسط دانشجویان با سلایق مختلف برگزار میگردد و نه تنها مشکلی پیش نمیآید بلکه بواسطه رقابتی که وجود دارد سطح و کیفیت فعالیتها و برنامهها هم ارتقاء یافته است.