شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

کشت آزمایشی هیدروپونیک گوجه‌فرنگی با موفقیت توسط دانشجویان دانشکده کشاورزی انجام گرفت

با حمایت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه از انجمن‌های علمی دانشجویی دانشکده کشاورزی، کشت آزمایشی هیدروپونیک گوجه فرنگی با موفقیت انجام گرفت.

  به گزارش روابط عمومی و به نقل از دکتر امامی پور مدیر  امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، هیدروپونیک یا آب کشت، شیوه کشت بدون خاک است که در این نوع کشت نیازهای غذایی گیاه، اندازه‌گیری شده و با استفاده از آب به جای خاک به گیاه داده می شود و چون اساس سیستم هیدروپونیک آب است، این سیستم می‌تواند کاملا خودکار باشد. خودکار بودن این سیستم هم در این است که اگر باغبان برای مدت زیادی در گلخانه حاضر نبود، گیاه از کمبود آب و مواد غذایی تلف نخواهد شد. در این نوع کشت نیازی به شخم و آبیاری نیست و مصرف آب به صورت چشمگیری کاهش می‌یابد.

بنا به این گزارش: در این روش ضد عفونی کردن محیط رشد بسیار ساده و کم هزینه است چون محلول غذایی به صورت مایع است به راحتی می‌توان آن را کنترل کرد.

این گزارش می افزاید: در جایی که خاک مناسب ندارد یا دچار بعضی بیماری‌ها است این روش قابل اجرا است چون  کنترل شرایط محیطی از جمله نور، دما، رطوبت  و ترکیب هوا بسیار ساده‌تر است و صرفه جویی قابل ملاحظهای در مصرف آب،  بازده بیشتر در تولید سبزیجات خارج از فصل در گلخانه، سهولت پیش بینی میزان عملکرد به دلیل کنترل شرایط محیطی، کیفیت بهتر محصولات، کاهش میزان ابتلا به بیماریهای انگلی گیاهان، کاهش هزینه نیروی انسانی به علت حذف عملیات‌های مربوط به خاک و  عدم رشد علف هرز و اشغال فضای کمتر از مزایای این روش است.  

شایان ذکر است کشت آزمایشی هیدروپونیک با همکاری دانشجویان دانشکده کشاورزی انجام گرفت.

 

کشت آزمايشي هيدروپونيک گوجه‌فرنگي با موفقيت توسط دانشجويان دانشکده کشاورزي انجام گرفت کشت آزمايشي هيدروپونيک گوجه‌فرنگي با موفقيت توسط دانشجويان دانشکده کشاورزي انجام گرفت