شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

سخنرانی دکتر حسن بنیانیان در دانشگاه ایلام برگزار گردید

با هماهنگی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی، سخنرانی دکتر حسن بنیانیان رئیس کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی، با موضوع «آسیب شناسی فرهنگی» صبح دیروز در محل سالن فرزانگان برگزار گردید.

    به گزارش روابط عمومی، دکتر بنیانیان در این جلسه که با حضور دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی‌راد مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، حجت‌الاسلام و المسلمین یعقوبی معاون دفتر نهاد نمایندگی، دکتر کوخایی زاده معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، دکتر ویسه معاون امور فرهنگی و اجتماعی، دکتر علیزاده مدیر امور فرهنگی و جمعی از اعضای برگزار گردید، با بیان اینکه امروزه رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشرافی که بر مسائل جامعه دارند موضوع جهاد تبیین را مطرح کرده‌اند، اظهار داشت:  جهاد سخت ترین کار در راه خدا است، که این امر به معنای اهمیت جهاد تبیین در گام دوم انقلاب اسلامی است. 

عضو اندیشکده فرهنگ سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، با اشاره به اهمیت روشنگری در مقوله جهاد تبیین، تأکید کرد که روشنگری یکی از الزامات ولایت‌پذیری است.

وی افزود: معنای روشنگری دفاع مطلق از نظام جمهوری اسلامی نیست، بلکه منظور این است که ریشه مشکلات را به درستی تبین کنیم و با یک تحلیل دقیق آگاهی بخش نماییم.

دکتر بنیانیان با اشاره به تلاش دشمن برای ربط دادن همه مشکلات به دین، یادآور شد: دشمن با استفاده از تبلیغات و شگردهای مختلف، به دنبالی القای این موضوع است، که ریشه همه مشکلات دین است، در حالی برعکس علل بخش زیادی از این مشکلات به علت عدم مراجعه به دین می‌باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی، افزود: ما باید ابتدا با دقت و سنجش تمام جوانب، خود قانع شویم و در ادامه با روشنگری مسائل را برای دیگران تبین کنیم.

دکتر بنیانیان نقش اساتید انقلابی را در این حوزه راهبردی دانست و یادآور شد: اساتید انقلابی علاوه بر فضای دانشگاه، در متن جامعه و با استفاده از شگردهای متنوع باید نهایت توان خود را برای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری با کار ببندند.