شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

استقرار سامانه پرونده الکترونیک سلامت بایوآرک محصول شرکت دانش بنیان استادیار دانشگاه در بیمارستان شهید رجایی تهران

در رکوردی کم‌نظیر سامانه دانش‌بنیان پرونده الکترونیک سلامت بایوآرک محصول شرکت دانش بنیان زیست داده پرداز آرکا متعلق به دکتر محمد تنهایی استادیار دانشگاه ایلام،  توانست در مدت کمتر از 10 روز در بیمارستان شهید رجایی تهران بعنوان بزرگترین بیمارستان قلب خاورمیانه، که دارای بیش از 130 درمانگاه تخصصی جهت مداوای بیماران می‌باشد، مستقر گردد.

   به گزارش روابط عمومی، سامانه پرونده الکترونیک بایوآرک توانسته است در مدتی کوتاه با سامانه HIS این مرکز تبادل داده نماید و به بازویی قوی جهت تحقق آرزوی دیرینه ایجاد بیمارستان الکترونیک در یکی از بزرگترین مراکز قلب آسیا تبدیل گردد.

سامانه پرونده الکترونیک بایوآرک تنها سامانه در کشور می‌باشد، که می‌تواند به صورت standalone در سرورهای میزبان استقرار یافته و امنیت کامل به جهت عدم خروج داده‌های حساس پزشکی به خارج از مراکز را فراهم نماید. پیش از این، بایوآرک در یکی از بزرگترین بیمارستان‌های چشم‌پزشکی کشور (نور) به صورت آزمایشی مستقر شده است.

بنا به این گزارش: در سال جدید از قابلیت‌های جدید بایوآرک شامل معاینه آنلاین و نوبت‌دهی آنلاین (بایوویزیت) پرده‌برداری شده است. که با استقبال مناسبی از طرف پزشکان داخل و خارج کشور جهت معاینه بیماران به صورت از راه دور مواجه شده است.

یادآور می‌شود: اولین معاینه آنلاین سامانه بایوویزیت به صورت انلاین در بستر شبکه همراه اول بین پزشک فوق تخصص در شهر تهران و یک مادر سالخورده در شهر زاهدان با موفقیت به انجام رسید، مدارک ایشان در بستر امن تبادل داده بایوآرک که مبتنی بر استاندارد HIPAA و حفاظت کامل از محرمانگی انتقال صدا و تصویر منتقل گشت و نسخه لازم توسط پزشک معالج در بستر آنلاین سامانه بایوآرک تجویز گشت.

لازم به ذکر است، در این سامانه پزشکان خارج از کشور، همچون پزشکان بیمارستان خصوصی علوم عصبی هانوفر دکتر سمیعی در کشور آلمان بصورت آنلاین برای بیماران نسخه نویسی انجام می‌دهند.