شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

مراسم بزرگداشت روز استاد و تقدیر از مدرسان برتر گروه‌های آموزشی دانشگاه ایلام برگزار گردید

همزمان با دهه سرآمدی آموزش، طی مراسمی با حضور دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه، حجت‌الاسلام و المسلمین غیاثی مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، حجت‌الاسلام و المسلمین یعقوبی معاون دفتر نهاد نمایندگی در دانشگاه و اعضای هیأت رئیسه، مراسم بزرگداشت روز استاد و تقدیر از مدرسان برتر گروه‌های آموزشی دانشگاه ایلام، صبح دیروز در محل سالن فرزانگان برگزار گردید.

   به گزارش روابط عمومی، در این مراسم دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام به ویژگی‌های شخصیتی استاد شهید مرتضی مطهری پرداختند و یادآور شدند: استاد مطهری در کنار مطالعه، به صورت ویژه‌ای به تفکر اهتمام داشتند، که بخش اعظمی از موفقیت این شهید والامقام در عرصه اندیشه و علم به این رویکرد بر می‌گردد.

دکتر علی‌محمدی، سیره علمی و عملی شهید مطهری را یکی الگوی ناب برای اساتید دانشگاه‌های دانست و گفت: برای اینک وظایف معلمی را به صورت شایسته‌ای انجام دهیم، باید دانشجویان را با استفاده شگردها و تکنیک‌های مختلف به تفکر و تحقیق در مطالب تشویق نمائیم. 

رئیس دانشگاه، با بیان اینکه اولویت‌بندی مسائل، از جمله مباحث اصلی در سیره علمی و عملی استاد مطهری بوده است، اظهار داشت: شهید مطهری با شناخت درست از متن جامعه و بنا به اقتضائات زمان، به مسائل فرهنگی و علمی ورود می‌کردند و لذا بحث‌هایی، اشمل: خدمات متقابل اسلام و ایران، حقوق زن در اسلام و عدل الهی برای اولین بار در فضای فکری و علمی ایران از طرف ایشان مطرح گردید و در سطح گسترده‌ای مورد استقبال قرار گرفت.

دکتر علی‌محمدی با بیان اینکه مسئولیت حرفه‌ای اساتید در دنیای کنونی فراتر از آموزش و پژوهش است، یادآور شد: اساتید باید الزامات زندگی در دانشگاه و جامعه، استفاده از فرصت‌ها و امکانات حضور در دانشگاه، اهتمام به خلاقیت و کار آفرینی، آرمانگرایی،  التزام به اخلاق و از جمله مؤلفه‌های اخلاق علمی، احترام به دیگران، سخت کوشی در تمامی عرصه‌های زندگی و تلاش برای کسب معنویت را برای دانشجویان تبیین کنند.

رئیس دانشگاه با اشاره به بحث ارتقاء رتبه علمی اساتید، خواستار لحاظ کردن مسائل محوری جدید در بحث ارتقاء شد و تأکید کرد، تأثیرگذاری اساتید در دو بعد علمی و تربیتی دانشجو و ایجاد گرایش به معنویت، می‌تواند یکی از شاخص‌های در این خصوص باشد.

در این نشست حجت‌الاسلام و المسلمین غیاثی مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام با طرح بحث «دانش و پرورش» یا «تعلم و تربیت»، به تاریخ طرح این بحث و نظرات  مطرح شده در این خصوص اشاره کرد و تأکید نمود، اگر رابطه تعلم و پرورش همسان و مستقیم باشد، نتیجه مطلوب یعنی پرورش دانشجوی مهارتی حاصل می‌شود.

در این مراسم دکتر کوخایی زاده معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، به روند  حضوری شدن کلاس‌های درسی دانشگاه ایلام اشاره کرد و یادآور شد علیرغم  مشکلات زیرساختی و مالی و محدودیت زمان، با تدابیر ریاست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر علی‌محمدی و تلاش بی‌وقفه دست اندرکاران مربوطه، در نهایت تمام مقاطع تحصیلی دانشگاه ایلام حضوری شد و میزبانی خوبی از دانشجویان بعمل آمد، که لازم می‌دانم از تلاش‌های خالصانه این عزیزان کمال تقدیر و تشکر را داشته باشم.

دکتر کوخایی زاده شاگردپروری و پاسخ‌گویی به دانشجویان در محل کار را دو موضوع مهم در تحقق اهداف عالی آموزشی دانشگاه ایلام دانست و خواستار اهتمام ویژه  اساتید به این موضوعات شد.

در ادامه این مراسم دکتر شیری معاون پشتیبانی و منابع انسانی دانشگاه، گزارشی از روند هزینه اعتبارات و درآمدهای دانشگاه در سال 1400 ارائه کرد و تأکید نمود از تمامی ظرفیت‌های موجود برای خدمات رسانی بهتر به دانشگاهیان استفاده خواهد شد.

در ادامه اساتید حاضر در این مراسم به بیان نظرات، سئوالات و پیشنهادات مورد نظر خود پرداختند و در پایان دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه، دکتر کوخایی‌زاده معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و دکتر شیری معاون پشتیبانی و منابع انسانی به صورت مبسوط پاسخ‌های لازم را ارائه کردند.

در پایان مراسم، از مدرسان برتر گروه‌های آموزشی دانشگاه تقدیر بعمل آمد.