شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

دانشگاه ایلام موفق به دریافت اعتبارنامه صدور کد اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی در کارگروه اخلاق در پژوهش شد

دکتر حسین مهدیزاده معاون پژوهش و فناوری دانشگاه عنوان کرد: دانشگاه ایلام بعنوان دانشگاه جامع استان با هدف نظارت اخلاقی بر پژوهش‌های زیست پزشکی و حفظ بالاترین استانداردهای کیفی اخلاق در پژوهش، موفق شد با دریافت مجوز از کمیته ملی اخلاق در پژوهش، این کارگروه را در دانشگاه تشکیل دهد.

   به گزارش روابط عمومی، دکتر حسین مهدیزاده معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با بیان این خبر، اظهار داشت: با توجه به ضرورت داشتن کد اخلاق برای پروژه های تحقیقاتی که آزمودنی انسان یا حیوان دارند این مهم در دستور کار معاونت پژوهش و فناوری قرار گرفت و پس از طرح موضوع در شورای پژوهشی دانشگاه و با کمک و همفکری اعضای هیات علمی دانشگاه از آذرماه 1399 و پیگیری های آقای دکتر رستم علیزاده موفق شدیم با دریافت مجوز تشکیل کارگروه اخلاق در دانشگاه، گامی مؤثر در افزایش استانداردها و موازین پژوهش بین‌المللی در جهت بهبود تحقیقات علمی برداریم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، یادآور شد: در همین راستا به اطلاع تمامی پژوهشگران گرامی می رساند از این تاریخ به بعد تمام پروژه‌های تحقیقاتی ازجمله پایان‌نامه‌ها، رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعضای هیأت علمی دانشگاهظ، که با آزمودنی انسان یا حیوان سروکار دارند، باید مطابق با استانداردها و موازین اخلاقی و حقوقی موجود در شیوه‌نامه اخلاق در پژوهش به انجام برسند. بدین ترتیب، موضوعات پژوهشی مورد نظر قبل از شروع کار باید به تصویب کارگروه اخلاق در پژوهش دانشگاه برسد.

دکتر مهدیزاده افزود: برای دریافت کد اخلاق ابتداء باید پروپوزال به گروه تخصصی سپس شورای پژوهشی دانشکده ارائه ‌گردد و پس از تأیید علمی و ضرورت انجام آن (با مسئولیت استاد راهنما یا مجری طرح تحقیقاتی) همراه با نامه ریاست دانشکده به دبیرخانه کارگروه اخلاق در پژوهش دانشگاه مستقر در معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه ارسال گردد.