شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

آزمون سراسری 1400 با رقابت 13947 دواطلب در استان ایلام برگزار می‌گردد

دکتر نعمتی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایلام و نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش عنوان کرد: آزمون سراسری سال 1400 در تاریخ 9 تا 12 تیرماه با رقابت 13947 دواطلب با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی  در استان ایلام برگزار خواهد شد، که از این تعداد 3763 داوطلب، در دانشگاه ایلام به رقابت خواهند پرداخت.

   به گزارش روابط عمومی، دکتر مصطفی نعمتی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه و نماینده تام‌ الاختیار سازمان سنجش درباره روند برگزاری آزمون سراسری 1400 در استان ایلام، اظهار داشت: آزمون عمومی و اختصاصی هر یک از گروه‌‌‌های آزمایشی کنکور سراسری سال 1400 در تاریخ 9 تا 12 تیرماه در نه شهرستان استان ایلام با رقابت 13947 داوطلب، شامل: 5356 داوطلب مرد و 8591 داوطلب زن، در استان ایلام برگزار خواهد شد، که از این تعداد 3763 داوطلب، در دانشگاه ایلام به رقابت خواهند پرداخت.

دکتر نعمتی درباره زمان برگزاری آزمون گروه‌‌‌های آزمایشی مختلف، گفت: آزمون گروه آزمایشی هنر صبح چهارشنبه 9 تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی صبح پنج‌ شنبه 10 تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی صبح پنج‌ شنبه 10تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه 11 تیر و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی صبح شنبه 12 تیر برگزار می‌شود.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در خصوص مراجعه به باجه‌‌‌های رفع نقص آزمون، اظهار کرد: باجه‌‌‌های رفع نقص از روز دوشنبه 7 تیر تا شنبه 12 تیر در دانشگاه ایلام و  شهرستانهایی که دارای حوزه هستند، آمادگی رفع ایرادات و نواقص موجود را دارند.

دکتر نعمتی در خصوص فرآیند برگزاری آزمون، گفت:  شروع فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها راس‌ ساعت‌ 8:00 (هشت) آغاز می­‌‌گردد و درب حوزه‌های امتحانی رأس‌ ساعت‌ 7:30 (هفت و سی دقیقه) صبح بسته خواهد شد. لذا از ورود متقاضیان پس از بسته شدن درب حوزه­‌‌های امتحانی ممانعت بعمل خواهد آمد.

وی افزود: هر متقاضی برای حضور در جلسه آزمون علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوطه‌، لازم است اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌­دار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مدادپاکن و یک سنجاق و یا سوزن و همچنین ماسک به همراه داشته‌ باشد.

دکتر نعمتی با تأکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله ­گذاری اجتماعی و الزامات بهداشتی در روند برگزاری آزمون سراسری 1400، همراه داشتن ماسک 3 لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی  عنوان کرد و بیان داشت: بر اساس، آخرین اطلاعات درباره راه‌های انتشار ویروس کرونا و مخاطرات احتمالی آن در حوزه­‌های برگزاری آزمون، انتظار می‌­رود داوطلبان عزیز زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد و به موقع در محل آزمون حضور یافته و برای پیشگیری از تجمع، حضور خود را به دقایق پایانی موکول ننمایند، از تردد بی‌مورد در محل آزمون جداً خودداری نمایند،  هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر متقاضیان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ کنند، در زمان استقرار در محل صندلی از صحبت کردن با سایر متقاضیان مجاور جداً خودداری نمایند، برای بازرسی بدنی و تطبیق عکس با فرد متولی همکاری کنند، از تماس دست­ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون جداً خودداری نمایند، هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده  کنند و به پیام‌هایی که حاوی نکات اجرایی و بهداشتی است و در جلسه آزمون از بلندگو پخش می‌شود با دقت توجه کرده و به آن عمل کنید.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، در خصوص برگزاری آزمون داوطلبان مبتلا به کروناویروس، گفت: داوطلبانی که دارای بیماری کرونا هستند، یا علائم آن را دارند و یا بستگان آنها درگیر این بیماری هستند، حتماً ضمن مراجعه به سایت سازمان سنجش فرم خوداظهاری را تکمیل نمایند و یا به باجه رفع نقص اعلام نمایند، تا هماهنگی لازم برای برگزاری آزمون از آنها بصورت ویژه در بیمارستان‌هایی که توسط وزارت بهداشت تعیین شده بعمل آید.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایلام، یادآور شد: در راستای حفظ سلامت داوطلبان، تمام فضاها و وسایل موجود در حوزه‌های برگزاری آزمون قبل و بعد از امتحان به طور کامل ضد عفونی خواهند شد، که این روند از عصر دیروز آغاز شده است.

دکتر نعمتی افزود: همچنین تمام عوامل اجرایی، انتظامات و داوطلبان موظف به استفاده از ماسک هستند و لذا از ورود کسانی که ماسک همراه نداشته باشند به محل برگزاری آزمون ممانعت بعمل می‌آید.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه ایلام، اضافه کرد: در مرحله ورود و اجرای آزمون هم فاصله اجتماعی بر اساس ضوابط، رعایت می‌گردد.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایلام، خاطرنشان کرد: نمانیدگان مرکز بهداشت در محل حوزه‌های آزمون حضور خواهند داشت و بر روند اجرای پروتکل‌های بهداشتی نظارت خواهند کرد.