شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان در دانشگاه ایلام

مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان ایلام صبح امروز با سخنرانی دکتر علی‌اکبری برگزار گردید.

   به گزارش روابط عمومی، مراسم ویژه آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان ایلام، همراه با بزرگداشت هفته دفاع مقدس و عزاداری اربعین حسینی (ع) با حضور دکتر علی‌اکبری رئیس دانشگاه ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین غیاثی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، سردار کریمی جانشین سپاه امیرالمومنین ایلام، رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان، مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دکتر ملابهرامی معاون پشتیبانی و منابع انسانی دانشگاه، دکتر شیرخانی معاون فرهنگی و اجتماعی، دکتر صیدی معاون دانشجویی، روسای دانشکده‌ها، مدیران و جمعی از اساتید و کارکنان صبح امروز در محل مزار شهدای گمنام دانشگاه برگزار گردید.

در این مراسم دکتر علی‌اکبری رئیس دانشگاه ایلام  با تبریک بهار علم و دانایی و آرزوی سلامتی برای اساتید و دانشجویان، به  تقارن آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و هفته گرامیداشت دفاع مقدس اشاره کرد و به مقام شامخ شهدا ادای احترام نمود و با تسلیت اربعین حسین تأکید کرد، که امام حسین (ع) الهام بخش و راهنمای تمام بشریت است.

با توجه تزریق گسترده واکسن، ترم جاری به صورت تلفیقی برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه ایلام تلاش مجموعه آموزش عالی در دوران همه‌گیری کووید 19 برای روش نگه داشتن چراغ علم در کشور را سزاوار تمجید دانست و بیان داشت: با توجه به تزریق گسترده واکسن، ترم جاری به صورت تلفیقی برگزار خواهد شد و دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری، که در حال نگارش پایان‌نامه و یا رساله می‌باشند و یا جهت استفاده از آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها، مزرعه‌ها و ... باید در دانشگاه حضور داشته باشند، به شرط   اینکه هر دو دوز واکسن را تزریق کرده‌ باشند و با لحاظ کردن آئین نامه‌های بهداشتی به تدریج در دانشگاه حضور خواهند یافت.

اطلاع‌رسانی مناسب به دانشجویان و خانواده‌های آنان ضرورری است

رئیس دانشگاه، افزود: ضروری است مسئولین محترم در دانشگاه ایلام در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و پشتیبانی آمادگی  و برنامه‌ریزی لازم را برای حضور دانشجویان داشته باشند و اطلاعیه‌های راهگشا تنظیم و به اطلاع دانشجویان و خانواده‌ه‌های آنان رسانده شود.

ضرورت آمادگی دانشگاه‌های مختلف استان برای حضور دانشجویان در ترم جاری

رئیس دانشگاه معین و نماینده وزیر علوم در استان، یادآور شد: سایر زیرنظام‌های دانشگاهی هم باید با هماهنگی  با دانشگاه ستادی مربوطه و دانشگاه معین استان، آمادگی لازم را برای حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی فراهم نمایند.

با حضور دانشجویان، نشاط و  شادابی همچون گذشته بر دانشگاه‌ها حاکم خواهد شد

رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه لحظه شماری می کنیم، که  هر چه زودتر در خدمت همه دانشجویان باشیم،  یادآور شد: فقط با حضور دانشجویان است، که نشاط و  شادابی همچون گذشته بر دانشگاه‌ها حاکم خواهد شد.

مردان دفاع ستودنی هستند، حتی اگر تنها نقطه مشترک آنها دفاع باشد

دکتر علی‌اکبری در ادامه به تقارن آغاز سال تحصیلی جدید و هفته گرامیداشت دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: گرامی می‌داریم هفته دفاع مقدس را و به مقام شامخ شهدا درود می‌فرستیم، به همه رزمندگان در هر کسوت، هر لباس و هر اندیشه‌ای، برای اینکه مردان دفاع ستودنی هستند، حتی اگر تنها نقطه مشترک آنها دفاع باشد.

دفاع و دانش، دو مقوله قدرت هر کشور و ملتی می‌باشند

رئیس دانشگاه با بیان اینکه دفاع و دانش، دو مقوله قدرت هر کشور و ملتی هستند، که به نوعی هم لازم و ملزوم و هم مکمل یکدیگر نیز می‌باشند، اظهار کرد: دفاعی، که مبتنی بر دانش باشد، قابل اعتماد، فراگیر و مستدام خواهد بود.

با افتخار مقام شامخ رزمندگان و شهیدان را گرامی می‌داریم

رئیس دانشگاه ایلام با تجلیل از حماسه آفرینی و نقش مردم ایلام در دوران جنگ تحمیلی، اظهار داشت: در روزی که مملکت نیاز داشت، رزمندگان با شجاعت و اخلاص و بدون هیچ چشمداتی، جانانه و قهرمانانه با تمام توان در برابر دشمن مهاجم ایستادند و لذا با افتخار مقام شامخ رزمندگان و شهیدان را گرامی می‌داریم.

دانشگاه ایلام به دنبال تبین جایگاه ایلام و ایلامی برای مدیران نسل دوم و سوم کشور است

دکتر علی‌اکبری با اشاره به برگزاری کنگره 3000 شهید ایلامی دفاع مقدس در آذرماه سال جاری، یادآور شد: نسل دوم و سوم مدیران کشور دوران جنگ را ندیده‌اند و لذا شناختی از حماسه آفرینی مردم ایلام در این دوران ندارند و بدین لحاظ دانشگاه ایلام در تلاش است با کمک در برگزاری این کنگره، جایگاه ایلام و ایلامی را برای مدیران نسل دوم و سوم کشور تبیین کند.

باید از ابرازها، تکنیک‌ها و زبان‌های گوناگون برای تبین نقش مردم ایلام در دوران جنگ تحمیلی استفاده کرد

رئیس دانشگاه، افزود: باید با تمام توان و استفاده از ابزارها و تکنیک‌های مختلف و به زبان‌های گوناگون، نقش مردم ایلام در دوران جنگ تحمیلی  را، که قهرمانانه در برابر دشمن با شجاعت ایستادگی کردند و همه معادلات را تغییر دادند، برای نسل جوان و بخصوص مدیران نسل دوم و سوم کشور تبین نمائیم.

امام حسین (ع) را نه تنها برای شیعه، بلکه برای بشریت الهام بخش و راهنما می‌دانیم

دکتر علی‌اکبری در ادامه این مراسم با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی، تأکید کرد، که امام حسین (ع) را نه تنها برای شیعه، بلکه برای بشریت الهام بخش و راهنما می‌دانیم.

رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به برگزاری دهمین سوگواره شعر کردی عاشورایی "شین" با همکاری دانشگاه ایلام و حوزه هنری استان در عصر امروز به صورت برخط، از همه حاضرین در مراسم دعوت کرد که به صورت مجازی در این سوگواره حضور یابند.

دفاع مقدس روح خودباوری را در جوانان ما دمید

در ادامه سردار کریمیان جانشین سپاه امیرالمومنین استان با بیان اینکه مردم ایران در دوران دفاع مقدس با دست خالی حماسه آفریدند، اظهار داشـت: دفاع مقدس روح خودباوری را در جوانان ما دمید و با استفاده از این تجربه در زمینه دفاعی مدرن‌ترین تجهزات را به صورت بومی تولید کردیم و بدین لحاظ دفاع مقدس یک گنج واقعی برای ملت ما بود.

منطق مسیحیت و یهودیت  الان در اداره جهان شکست خورده است

سردار کریمیان، با بیان اینکه منطق مسیحیت و یهودیت  الان در اداره جهان شکست خورده است، اظهار کرد: الان منطق اسلام یکی از اضلاع قدرت جهانی است و روز به روز بر قدرت آن هم افزوده می‌شود.

دشمن قبل از آغاز رسمی جنگ، ایلام را مورد هجوم قرار داد

جانشین سپاه امیرالمومنین استان در ادامه با اشاره به نقش ویژه مردم ایلام در دوران دفاع مقدس، گفت: ایلام قبل از شروع رسمی جنگ از طرف دشمن و از طریق هوا و زمین مورد تهاجم قرار گرفت، اما با محوریت آیت الله حیدری مردم ایلام تمام قد در برابر دشمن اشغالگر ایستادند.

60 هزار رزمنده ایلامی در جبهه‌ها حضور یافتند

سردار کریمیان افزود: 60 هزار رزمنده از مردم انقلابی ایلام در جبهه‌ها حضور یافتند و  3000  هزارش شهید، 20 هزار جانباز و 340 آزاده تقدیم انقلاب و اسلام شد.

در ادامه حاج مهدی یاری در رثای اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله حسین (ع) و یاران وفادارش به مداحی پرداخت و در پایان حاضرین در مراسم با قرائت فاتحه و نثار گل به مقام شامخ شهدای گمنام دانشگاه ادای احترام کردند.

 

برگزاري مراسم آغاز سال تحصيلي جديد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالي استان در دانشگاه ايلام