شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

اطلاع رسانی ثبت نام دانشجویان جدیدالورود دانشگاه ایلام - سال تحصیلی 1401_1400

بنام خدا

 

اطلاعیه شماره 1 ثبت نام پذیرفته شدگان با و بدون آزمون (سوابق تحصیلی) سال تحصیلی 1400-1401 دانشگاه ایلام

با سلام و تبریک به مناسبت قبولی و ورود به دانشگاه ایلام، بر اساس برنامه ریزی بعمل آمده، ثبت نام و پذیرش در دانشگاه ایلام بر اساس برنامه زیر و بصورت کاملا غیرحضوری می باشد. خواهشمند است با هدف جلوگیری از بی نظمی و ثبت نام هرچه آسانتر، مراحل زیر را به ترتیب انجام داده و از جابجایی زمانها خودداری فرمایید.

تذکر مهم: انجام تمام مراحل ثبت نام بصورت زیر برای تمام دانشجویان ضروری بوده و عدم انجام هریک از مراحل باعث ناقص شدن ثبت نام شده و از تحصیل دانشجو جلوگیری بعمل خواهد آمد.

بطورکلی ثبت نام از پذیرفته شدگان در دانشگاه ایلام طی چهار مرحله انجام می گیرد:

الف- ثبت نام آموزشی

الف-1- مرحله ثبت نام اینترنتی

این مرحله از ثبت نام بصورت اینترنتی از روز یکشنبه 1400/07/11 تا چهارشنبه 1400/07/14 بصورت غیرحضوری انجام گرفته و نیازی به مراجعه دانشجو به دانشگاه نمی باشد. این مرحله از ثبت نام شامل:

- ابتدا دانشجو با مراجعه به آدرس https://uid.ilam.ac.ir/reg با وارد نمودن کد ملی بعنوان شناسه کاربری و رمز عبور (تکرار برای شناسه و رمز عبور) جهت دریافت کد کاربری و پسورد یکتا (که در تمام مراحل تحصیل کاربردی و با اهمیت است) اقدام نمایید. این شناسه پس از پایان عملیات به شماره موبایل شما ارسال خواهد شد (سامانه فوق از روز یکشنبه 1400/07/11 برای دانشجویان فعال خواهد بود).

توجه: درصورت وجود ابهام در مورد کد یکتا با شماره 08459241246 (خانم رضایی نسب) تماس حاصل فرمایید

- در مرحله بعد با مراجعه به سامانه آموزشی دانشگاه به آدرس http://edu.ilam.ac.ir/home/Default.htm (سیستم گلستان دانشگاه ایلام) مراجعه نموده و از قسمت ورود به سیستم با استفاده از شناسه کاربری و رمز عبور (که در مرحله قبل پیامک شده است) وارد سامانه شده و با استفاده از راهنمای ثبت نام غیرحضوری سامانه گلستان نسبت به ثبت مشخصات اقدام نمایید.

* بدون دریافت کد کاربری یکتا، امکان صدور کارت دانشجویی وجود ندارد.

* اطلاعات وارد شده متعاقباً توسط آموزش دانشگاه صحت سنجی شده و مسئولیت صحت اطلاعات بعهده دانشجو می باشد. چنانچه در هر مرحله از تحصیل، دانشگاه متوجه مغایرتی در اطلاعات ثبت شده گردد، قبولی دانشجو کان لم یکن تلقی خواهد شد.

-جهت دریافت کد تاییدیه دیپلم و وپیش دانشگاهی در در این مرحله در منوی اطلاعات دانشجو قسمت اول بر روی لینک http://emt.medu.ir  کلیک نموده و داده های مربوطه را وارد نمایید.

- فرمهای زیر را دانلود کرده، تکمیل و در سامانه بارگزاری نمایید:

پس از ثبت نام اینترنتی، دانشگاه نسبت به انتخاب واحد برای تمامی دانشجویان اقدام نموده و متعاقباً بصورت اطلاعیه عمومی و پیامک نحوه شرکت در کلاسهای مجازی اعلام خواهد شد.

الف-2- ارسال مدارک بصورت پستی تا تاریخ 1400/07/25

    پس از تکمیل فرآیند ثبت نام اینترنتی، دانشجو لازم است مدارک زیر را بصورت پست پیشتاز  به  آدرس: ایلام بلوار پژوهش دانشگاه ایلام سازمان مرکزی- اداره کل آموزش-واحد پذیرش و ثبت نام صندوق پستی 516-69315 و کد پستی 6939177111  ارسال نماید.لازم به ذکر است درج نام و نام خانوادگی داوطلب، رشته و مقطع تحصیلی قبولی بر روی پاکت الزامی است

توجه: در مورد مدارکی که ارسال اصل آنها ضروری است، بایستی ضرورتاً نسخه اصل آنها ارسال گردد، در صورت ارسال کپی، ثبت نام ناقص و فرآیند ثبت نام شما در دانشگاه لغو می گردد.  

- اصل و کپی  مدرک دیپلم و ریزنمرات 2 سال ماقبل دیپلم (نظام قدیم آموزش متوسطه)  

- اصل و کپی مدرک پیش دانشگاهی و ریزنمرات پیش دانشگاهی (نظام آموزشی سال واحدی یا ترمی واحدی)

- اصل و کپی مدرک دیپلم و ریزنمرات دوره متوسطه یا کارنامه 102 واحدی (نظام آموزشی سال واحدی یا ترمی واحدی )

- اصل مدرک یا گواهی موقت پایان تحصیلات دوره دوم متوسطه با مهر و امضای مدیر دبیرستان با درج بخش و شهرستان محل اخذ مدرک (6-3-3)

- ریز نمرات دوره متوسطه دوم (6-3-3)

- اصل فرم 602 (گزارش کلی سوابق تحصیلی پایه های دهم تا دوازدهم) که بایستی از مدرسه محل تحصیل با درج مهر و امضا  اخذ گردد (مخصوص دانش آموزان نظام آموزشی (6-3-3))

- اصل و کپی مدرک کاردانی جایگزین مدرک پیش دانشگاهی (ویژه پذیرفته شدگان دارای دیپلم رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش  به جز دارندگان مدرک دیپلم نظام آموزشی جدید (6-3-3) )

- کپی صفحه اول دفترچه  بیمه درمانی (درصورت دارا بودن) اعم از خدمات درمانی ،تامین اجتماعی و.....

- فرم های تکمیل شده که قبلاً دریافت و تکمیل شده اند.

- 6 قطعه عکس

- فرم انصراف از دانشگاه قبلی با تاریخ انصراف حداکثر 1400/06/31 (مخصوص دانشجویان انصرافی)

- اصل حکم مرخصی سالانه برای کارمندان دولت یا موافقت رسمی و بدون قید و شرط سازمان مطبوع در قالب فرم شماره 12

- کپی کارت پایان خدمت یا معافیت برای آقایان (یا هر مدرک دیگر که نشان دهنده وضعیت نظام وظیفه باشد).

- مشمولین خدمت مقدس سربازی و همچنین دارندگان برگه اعزام به خدمت جهت اخذ معافیت تحصیلی از طریق لینک زیر اقدام کنند:

راهنمای ثبت درخواست معافیت تحصیلی                                                           

                                                        services.epolice.ir

- پذیرفته شدگانی که در حین انجام  خدمت سربازی هستند باید از طریق لینک زیر درخواست معافیت تحصیلی ثبت کنند و پس از تایید دانشگاه توسط یگان از خدمت ترخیص شوند:

services.epolice.ir

وجه: دانشجویان انصرافی که قبلا از معافیت تحصیلی استفاده نموده اند می بایست حداکثر تا تاریخ 1400/06/31 معافیت تحصیلی قبلی خود را با مراجعه به حوزه نظام وظیفه  لغو نموده و درخواست معافیت جدید را از طریق لینک زیر ثبت نمایند:

services.epolice.ir

 پذیرفته شدگان اتباع غیر ایرانی ملزم به ارسال  کپی یکی از مدارک اقامتی یا شناسایی معتبر زیر می باشند:

1- گذرنامه دارای حداقل 6 ماه مجوز اقامت

2- دفترچه پناهندگی سیاسی صادره از سوی نیروی انتظامی

3- کارت هویت ویژه اتباع غیر ایرانی دارای اعتبار در سال 1400 صادره از سوی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور

4- آخرین کارت آمایش معتبر بر اساس اعلام اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور

تذکر: کلیه پذیرفته شدگان اتباع غیر ایرانی در دوره های روزانه موظف به پرداخت شهریه تحصیلی حداکثر به میزان 80 درصد شهریه دوره های نوبت دوم(شبانه) می باشند.

ب- ثبت نام عضویت  نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها

جهت ثبت نام امور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://survey.porsline.ir/s/7MSSuAd

ج- ثبت نام امور فرهنگی

جهت ثبت نام امور فرهنگی به لینک زیر مراجعه نمایید:

 https://kamand.ilam.ac.ir/jadid

د- ثبت نام رفاه دانشجویی

جهت ثبت نام امور رفاه دانشجویی به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://www.ilam.ac.ir/file_bank/1400/86140072-stdd-1400.docx

نکات مهم:

1- مراحل بعدی ثبت نام و انتخاب واحد و همچنین شرکت در کلاسهای آموزشی متعاقباً در سایت دانشگاه و یا بصورت پیامکی ارسال خواهد شد. خواهشمند است برای انجام بهینه ثبت نام، مراحل و موارد فوق را رعایت نموده و از مراجعه غیرضروری اجتناب فرمایید. با توجه به شرایط موجود، در صورت مراجعه، کارشناسان آموزش دانشگاه پاسخگو نبوده و لطفاً موارد مورد ابهام را بصورت تلفنی پیگیری نمایید (شماره تماس جهت موارد ضروری 08459241293 پاسخگو خواهند بود).

2- شیوه و مراحل ثبت نام پذیرفته شدگان با آزمون و همچنین بدون آزمون (سوابق تحصیلی) کاملاً بصورت یکسان و مطابق روش ذکر شده فوق می باشد.

3- هیچگونه درخواست مهمان و یا انتقال به دانشگاههای دیگر در نیمسال اول پذیرفته نمی باشد و موارد درخواستی پس از اتمام نیمسال اول تحصیل با ثبت نام از طریق پورتال وزارت علوم  قابل بررسی می باشد.

4- پذیرفته شدگان گرامی لطفا از تمامی مدارک اصلی خود قبل از ارسال به دانشگاه چندین نسخه کپی  نزد خود نگهداری نمایند چون در زمان تحصیل امکان دسترسی به مدارک وجود ندارد.

5- دانشگاه ایلام مجوز جذب هیچ دانشجویی خارج از چارچوب سازمان سنجش ندارد و تمامی پذیرفته شدگان از این طریق به دانشگاه معرفی شده و لذا از مراجعه جهت ثبت نام بصورت مستقل پرهیز فرمایید.

6- پذیرفته شدگان اولویتهای بعدی در کارنامه سبز بایستی حتماً از طریق سازمان سنجش اقدام نموده و از طریق معرفی نامه سازمان سنجش به دانشگاه ایلام مراجعه نمایند.

 

                                                                                                                          اداره کل آموزش دانشگاه ایلام

اطلاع رساني ثبت نام دانشجويان جديدالورود دانشگاه ايلام - سال تحصيلي 1401_1400