شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم: همدلی و هماهنگی تیم مدیریتی دانشگاه ایلام سزاوار تمجید است

دکتر کلانتری معاون محترم فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: همدلی و هماهنگی تیم مدیریتی دانشگاه ایلام و دغدغه مشترک آنها در زمینه فرهنگ سزاوار تمجید است، که ان شاء الله نتایج درخشانی را در آینده به ارمغان خواهد آورد.

   به گزارش روابط عمومی، دکتر کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جریان نشست با هیأت رئیسه دانشگاه ایلام، که با حضور دکتر اسلامی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی و دکتر ذوالفقارزاده مدیرکل سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی وزات عتف، شب چهارشنبه 1400/12/05 در محل سالن جلسات حوزه ریاست برگزار گردید، با اشاره به اهتمام جدی دولت آیت الله رئیسی به مقوله فرهنگ، اظهار داشت: نمونه‌ای از این رویکرد مثبت هم‌اکنون بر دانشگاه ایلام حاکم است و سرپرست محترم دانشگاه و اعضای هیأت رئیسه، با حساسیت مباحث فرهنگی را دنبال می‌کنند، که این رویکرد مایه خرسندی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تمجید از همدلی مدیریت دانشگاه ایلام، گفت: همدلی که بین تمام اعضای هیأت رئیسه دانشگاه ایلام حاکم است، یک سرمایه ارزشمند برای تحقق اهداف و اجرای برنامه‌های فاخر فرهنگی و اجتماعی است، که ان شاء الله نتایج این رویکرد مثبت در آینده به خوبی دیده خواهد شد.

دکتر کلاتری با استقبال از ایده سرپرست دانشگاه ایلام در خصوص اجرای برنامه‌های فوق برنامه برای دانشجویان خارجی، اظهار داشت: وجود مرز طولانی مشترک و پیوند فرهنگی بین استان ایلام و استان‌های مرزی کشور عراق، می‌تواند عاملی تأثیرگذار در تدوین این برنامه‌ها باشد، که به صورت جدی از طرف وزارت عتف مورد حمایت قرار می‌گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت عتف با  بیان اینکه باید با تلاش و استفاده از تمام ظرفیت‌ها، شور و نشاط را بر دانشگاه‌ها حاکم کرد، گفت: باید تلاش کرد بستری فراهم شود که دانشجویان بدون دغدغه و با تمرکز تمام به انجام فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و اجتماعی بپرداند، و با تمرین مدیریت، برای تأثیرگذاری در جامعه آماده شوند.

دکتر کلانتری با تأکید بر میدان‌داری دانشجویان در انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح دانشگاه‌ها، بیان داشت: اگر دانشجو خودش صحنه گردان اصلی برنامه‌ها باشد و دانشگاه فقط به ایفای نقش نظارتی بپردازد، یقیناٌ مشارکت و استقبال دانشجویان بیشتر می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه هر کسی از توسعه ایران خوشحال شود، در دایره نیروهای خودی قرار می‌گیرد، اظهار داشت: با این رویکرد، زمینه جذب و مشارکت بیشتر دانشجویان فراهم می‌گردد و بدین لحاظ بهتر می‌توان اهداف مورد نظر را محقق کرد.

دکتر کلانتری، تصریح کرد: دانشگاه سه رکن دانشجوی، عضو هیأت علمی و کارمند دارد، لذا تیم مدیریتی در دانشگاه‌ها موفق و تأثیرگذار خواهد بود، که بتواند برنامه‌های متنوعی را برای این سه رکن به انجام رساند، که این راهبرد مورد تأکید مقام عالی وزارت علوم می‌باشد.

در این نشست دکتر  علی‌محمدی سرپرست دانشگاه ایلام با بیان اینکه، کار فرهنگی از هر کار دیگری ارزشمندتر و البته سخت‌تر است، اظهار داشت: همانطوری که مقام معظم رهبری فرمودند، می‌بایست محور و جهت فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی بر اساس نهادینه کردن جریان انقلابی و اسلامی در دانشگاه‌ها باشد، تا دانشجوی در تراز انقلاب اسلامی تربیت شود.

دکتر علی‌محمدی، افزود: برای تحقق این امر، لازم است مطالبات مقام معظم رهبری به صورت دقیق احصاء و رصد شود و با برنامه‌ریزی زمینه اجرای آنها در سطح دانشگاه‌ها فراهم گردد.  

سرپرست دانشگاه ایلام کادرسازی را یکی محورهای اصلی برنامه‌های انقلابی و اسلامی در سطح دانشگاه‌ها دانست و گفت: برای تحقق دانشگاه اسلامی، باید جذب اساتید متعهد، متخصص و دغدغه‌مند و تربیت دانشجویان انقلابی و اهتمام به شاگرد پروری در اولویت قرار گیرد.

سرپرست دانشگاه با بیان اینکه بر اساس برنامه جناب آقای دکتر زلفی گل وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس شورای اسلامی، تاسیس خانه علم و خانه قرآن از برنامه های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه است، اظهار داشت: ارتقای سطح فعالیت‌های علمی دانشجویان با محوریت مبانی قرآنی در انجام برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، از جمله اهداف اصلی راه‌اندازی این دو مرکز خواهد بود. 

 

معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم: همدلي و هماهنگي تيم مديريتي دانشگاه ايلام سزاوار تمجيد است معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم: همدلي و هماهنگي تيم مديريتي دانشگاه ايلام سزاوار تمجيد است معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم: همدلي و هماهنگي تيم مديريتي دانشگاه ايلام سزاوار تمجيد است معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم: همدلي و هماهنگي تيم مديريتي دانشگاه ايلام سزاوار تمجيد است معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم: همدلي و هماهنگي تيم مديريتي دانشگاه ايلام سزاوار تمجيد است