شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

نشت معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه‌های استان در دانشگاه ایلام برگزار گردید

نشست دکتر کلانتری معاون محترم فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه‌های استان ایلام، با حضور دکتر اسلامی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت عتف، دکتر ذوالفقارزاده مدیرکل سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی وزات علوم، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی‌راد مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام، دکتر ویسه معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، دکتر شکری معاون دانشجویی، حجت الاسلام یعقوبی دفتر نهاد نمایندگی، دکتر علیزاده مدیر امور فرهنگی و اجتماعی و 80 تن از دانشجویان فعال فرهنگی، عصر دیروز در محل سالن فرزانگان برگزار گردید.

   به گزارش روابط عمومی، دکتر کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست با بیان اینکه دانشجویان آینده‌سازان کشور هستند، اظهار داشت: در میان قشر عظیم دانشجویی کشور، قطعاً مسئولیت‌پذیرترین و متعهدترین دانشجویان، همین دانشجویان فعال فرهنگی عضو تشکل‌های دانشجویی، انجمن‌های علمی، کانون‌های فرهنگی و هنری و مذهبی هستند، که دغدغه پیشرفت ایران اسلامی را دارند و برای همین با تمام توان و اخلاص به فعالیت فرهنگی و اجتماعی در قالب‌های متنوع می‌پردازند.

دکتر کلانتری با اشاره به تنگناهای مالی موجود در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح دانشگاه‌ها، گفت: باید با شجاعت و جدیت مشکلات و کمبودها را کنار زد و با انجام برنامه‌ها و فعالیت‌های فاخر فرهنگی و اجتماعی، زمینه اعتلای فرهنگی در دانشگاه و تأثیرگذاری و هدایتگری در جامعه را فراهم کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه بر اساس نظر مقام‌معظم رهبری، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را نباید فوق‌برنامه محسوب کرد، تأکید کرد: تمامی برنامه‌های انجام شده در این حوزه، باید با میدان‌داری و صحنه‌گردانی خود دانشجویان انجام گیرد و دانشگاه فقط نقش نظارتی داشته باشد.

دکتر کلانتری با اشاره به احتمال حضوری شدن کلاس‌های درسی در سال آینده، بیان داشت: باید برای حضوری شدن دانشگاه‌ها، برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم و در این مسیر دانشجویان فعال فرهنگی، بهترین پشتوانه هستند، تا دوباره شاهد پویایی و نشاط دانشگاه‌ها باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، شور و نشاط حاکم بر محافل دانشجویی در عین داشتن اختلاف سلایق را، یکی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: به واسطه تحولاتی که در دانشگاه‌ها بعد از انقلاب اسلامی صورت گرفت، الان شاهد فعالیت ده هزار انجمن علمی دانشجویی، چهار هزار تشکل دانشجویی و شش هزار کانون فرهنگی‌، هنری و مذهبی در سطح دانشگاه‌های کشور هستیم، که این آمار چشمگیر نشان از پویایی دانشگاه‌ها در کشور دارد.

دکتر کلانتری با تاکید بر اینکه دانشگاه ایلام، ظرفیت‌های منحصر به فردی برای توسعه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی را دارد، گفت: از ظرفیت عظیم و جهانی اربعین و یادمان‌های دوران دفاع مقدس در استان ایلام، می‌توان برای انجام برنامه‌های متعدد آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی در سطح ملی و استانی استفاده کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه شبکه دانشجویان کشور در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود، اظهار داشت: در قالب این شبکه، دانشجویان می‌توانند به بحث و تبادل نظر بپردازند و از تجربیات هم، برای برگزاری رویدادهای مختلف دانشگاهی استفاده کنند.

دکتر کلانتری، تصریح کرد: باید از مرکز فاصله گرفت و همه‌ چیز را در دانشگاه‌های بزرگ خلاصه نکرد، زیرا ظرفیت‌های عظیمی در سایر دانشگاه‌های کشور و از جمله دانشگاه ایلام وجود دارد، که می‌توان به شکل‌گیری برنامه‌های فاخر ملی بینجامد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در پایان با تأکید بر اینکه تشکل‌های دانشجویی می‌توانند در حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی به صورت گسترده‌تری به ایفای نقش بپردازند، بیان کرد: ما از دانشجویان فعال فرهنگی انتظار داریم، علاوه بر مطالبه‌گری؛ با امید و با عقلانیت و دوری از سیاست زدگی، در جهت حل مشکلات جامعه گام بردارند.  

در این نشست دکتر اسلامی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت عتف نیز با ابراز خرسندی از مسائل مطرح شده از سوی فعالان فرهنگی دانشگاه‌های استان ایلام، تأکید کرد: مطالبه‌گری دانشجویان باید از خود دانشگاه‌ها شروع شود، تا زمینه پویایی نهاد علم  و تأثیری گذاری آن در جامعه فراهم گردد.

 

همچنین  دکتر ذوالفقارزاده مدیرکل سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی وزات علوم، با بیان اینکه بهترین زمان برای تمرین مدیریت، دوران دانشجویی است، اظهار کرد: این رویکرد باعث می‌شود، که دانشجویان به عنوان آینده‌سازان ایران اسلامی، در سالیان بعدی و در میدان عمل، کمتر مرتکب خطا شوند و با اعتماد به نفس در جهت توسعه کشور گام بردارند.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی راد مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام با بیان اینکه پس از گذشت فراز و نشیب‌ها بسیار، الان دوره شکوفایی و حرکت است، اظهار داشت: باید با تمام توان و استفاده از تمام ظرفیت‌های برای حل مشکلات موجود و توسعه کشور گام برداشت و از بهانه‌جویی و اتلاف وقت، خودداری کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی‌راد با اشاره به شکست مسلمانان در جنگ احد به علت رها کردن گردنه از طرف تیراندازان علیرغم دستور و تأکید رسول خدا (ص)، بیان داشت: امروز تنگه احد ما، جهاد تبیین است، که مقام معظم رهبری نیز بر این مهم تاکید بسیاری دارند، لذا باید مواظب باشیم، که بدخواهان با بُلد کردن نقاط ضعف و کمرنگ کردن نقاط قوت، به نظام آسیب نزنند.

در این نشست دکتر ویسه معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام، با بیان اینکه دانشجویان فعال فرهنگی جزء فرهیخته‌ترین دانشجویان دانشگاه هستند، اظهار داشت: علیرغم محدویت‌های مالی و پیامدهای پدیده کووید 19، دانشجویان دانشگاه ایلام با استفاده از تمام ظرفیت‌ها، توانستند برنامه‌های متنوعی را انجام دهند و چراغ امید را برای دوران پسا کرونا روشن نگه دارند.

در این نشست دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه‌های استان ایلام در فضایی صمیمانه و آزاد، به بیان نظرات، انتقادات و پیشنهادت مورد نظر خود پرداختند و سپس دکتر کلانتری به صورت مبسوط پاسخ‌های لازم را ارائه دادند.