شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

یاداشت دکتر مسعود صیدی رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه ایلام در آستانه روز مهندس

یاداشت دکتر مسعود صیدی رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه ایلام در آستانه روز مهندس (5) اسفند با موضوع: ارتقای کیفیت و بروز رسانی آموزش در علوم مهندسی جهت ایفای نقش ایران در دنیای پیش رو

             هر چه بگفتم کژ و مژ راست کن

             چونک مهندس تویی و من مشاق 

 

     همکاران ارزشمندم در دانشگاه ایلام، ما در طلیعه انقلاب صنعتی چهارم قرار گرفته ایم. انقلابی که تغییرات آن بر سبک زندگی مان در همه ابعاد بنیادین می باشد، انقلابی که سرعت تغییرش با هیچ برهه ای از گذشته قابل قیاس نیست و انقلابی که آینده آن برای بشر هم رازآلود و هم بیانگر ویژگی های خداگونه انسان خواهد بود. این انقلاب تمامی ابعا زندگی مان را تحت سیطره هوش مصنوعی قرار خواهد داد. سخن در ارتباط با ابعاد این انقلاب فراوان و مبهم، اما یک موضوع واضح و روشن است و آن اهمیت واکنش مناسب، منسجم و جامع ما به این دگرگونی بزرگ در تمامی بخش های جامعه می باشد. تلاش این انقلاب برداشتن مرز مابین سه جهان فیزیکال، دیجیتال و بایولوژیکال می باشد، که نقش مهندسین در این انقلاب بی بدیل خواهد بود، چرا که دارای نقش راهبری در دنیای تکنولوژی محور پیش رو خواهند بود. سرمایه گذاری در حوزه توسعه، ارتقای کیفیت و بروزرسانی آموزش در علوم مهندسی جهت ایفای نقش ایران عزیزمان در دنیای پیش رو امری حیاتی است.

     اینجانب به سهم خود پنجم اسفندماه روز مهندس را به تمامی مهندسین، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشکده فنی ومهندسی و به طور خاص همکارانم در دانشکده، که بی شک همگی در حیطه تخصصی خود، خوش فکر، با اخلاق و نقش آفرینند، تبریک می گویم و خداوند را به خاطر داشتن چنین همکارانی قدردانم و از درگاهش توفیق این عزیزان را خواهانم.

 

 دکتر مسعود صیدی رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه ایلام