شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

سه‌شنبه‌های کتاب دانشگاه ایلام (معرفی کتب تألیفی و ترجمه‌ای اعضای هیأت علمی دانشگاه ایلام)

1-عنوان کتاب:  «کوچکترین مربعات جزئی: رگرسیون و معادلات ساختاری»

تألیف: جی. دیوید کارسن

مترجمان:

خانم دکتر زینب طولابی دانشیار گروه آموزشی مدیریت دانشگاه ایلام

دکتر قاسم شیری

خانم مهسا جوانمردی

خانم مهدیه فخار شهرضا

    این کتاب در راستای تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار PIS، نرم‌افزاری با رابط کاربری گرافیکی برای مدل‌سازی معادلات ساختاری مبتنی بر واریانی، با استفاده از روش مدل‌سازی مسیر حداقل مربعات جزئی است. این نرم‌افزار به برخی پیش فرض‌های موردنیاز در سایر نرم افزارهای آماری نیاز دارد.

کتاب حاضر در هفت فصل و 267 صفحه توسط انتشارات دانشگاه ایلام منتشر شده است.

2-عنوان کتاب:  «طراحی و شبیه سازی برج‌های تقطیر واکنشی  در صنایع شیمیایی»

مؤلفان:

دکتر سید حسین حسینی استاد تمام گروه مهندسی شیمی دانشگاه ایلام

یدالله توان

حجت اله مرادی

این کتاب در 6 فصل و 264 صفحه توسط انتشارات دانشگاه ایلام منتشر شده است.

در پیش گفتار کتاب آمده است:

    استفاده از نرم‌افزارهای رایج تجاری جهت شبیه‌سازی فرآیند یک امر بسیار معمول بوده و طرف‌داران بسیار زیادی دارد. به خاطر سادگی استفاده از نرم‌افزارها، اخیراً دانشجویان به این سمت روی آورده‌اند. متأسفانه، اغلب نتایج شبیه‌سازی در مرحله‌ی شبیه‌سازی باقی مانده و بدون انتشار نتایجی قابل قبول اتمام می‌یابد. در میان نرم‌افزارهای مهندسی شیمی، نرم افزار  اسپن هایسیس (Aspen Hysys)  یک نرم افزار توانا در شبیه‌سازی تجهیزات فرآیندی است و بسیار پرکاربرد می‌باشد.

کتاب حاضر مجموعه‌ای از اصول لازم، برای غنای بیشتر شبیه‌سازی واحدهای شیمیایی است  و در آن سعی شده است، که به عنوان کتابی آموزشی مطرح گردد. این کتاب می‌تواند مرجعی برای تمامی گرایش‌های رشته مهندسی شیمی و همچنین دیگر رشته‌های مهندسی، از قبیل ابزار دقیق و اتوماسیون، مهندسی برق (گرایش کنترل) و مهندسی نفت در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ‌باشد. لازم به ذکر است، نوشتار حاضر درصدد آموزش نرم‌افزار نبوده و در پی آن است، که تفکر خواننده را از مرز شبیه‌سازی به مرحله‌ی طراحی واحد انتقال داده، تا نتیجه‌ی کار شبیه‌سازی تکمیل کند. لازم به ذکر است، تمامی مثال‌های حل شده در این کتاب حاصل کار پژوهشی نویسندگان بوده و سعی شده که مجموعه‌ی منظم و جدید را به خوانندگان ارائه نماید. با توجه به اینکه شبیه‌سازی و طراحی، برج‌های واکنشی کمی مشکل بوده و نیازمند تخصص است، در فصل اول کتاب، شبیه‌سازی واحد متیل ترشیری بوتیل اتر (MTBE) جهت آشنایی خوانندگان مطرح می‌شود. در فصول بعدی، علاوه بر شبیه‌سازی فرآیند، روش‌های مختلف ارتقای فرآیندها، به صورت مبسوط ذکر و اثر عوامل عملیاتی بر روی مصرف انرژی به دقت بررسی می‌گردد.

 

هر سه‌شنبه، ما را با معرفی کتب منتشر شده اعضای هیأت علمی دانشگاه ایلام همراهی کنید.

 

روابط عمومی دانشگاه ایلام