شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

دو طرح تحقیقاتی معرفی شده توسط دانشگاه ایلام بعنوان طرح برگزیده دانشگاهی 1400 انتخاب شدند

با معرفی دانشگاه ایلام و از سوی دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، طرح‌های تحقیقاتی دکتر محسن توکلی و دکتر همایون مرادنژادی دانشیاران دانشگاه ایلام  با عنوان طرح برگزیده دانشگاهی  1400، در زمینه همکاری با جامعه و صنعت انتخاب شدند.

   به گزارش روابط عمومی دانشگاه، طرح تحقیقاتی دکتر توکلی عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی با عنوان «طراحی و ایجاد سامانه‌های اطلاعات مکانی (GIS) با آبیاری تحت فشار استان ایلام» به منظور ساماندهی و ایجاد بانک داده‌ها با استفاده از سامانه‌های اطلاعات جغرافیایی (GIS) به سفارش سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام انجام شده و نتایج آن بصورت عملی در اختیار کارشناسان این سازمان و معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

بنا به این گزارش: در طرح تحقیقاتی دکتر همایون مرادنژادی عضو هیأت علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی با عنوان «تدوین سند آمایش علم و فناوری استان ایلام»، بررسی وضعت مزیت نسبی نهاد بازار نشان داد؛ که بخش کشاورزی در استان ایلام دارای مزیت مطلق است.

همچنین نتایج بررسی وضعیت ارتباط نهادهای علم و فناوری با نهاد بازار نیز نشان داد، که:

1-در نهاد علم هفت زیربخش دارای ارتباط زیاد، چهار زیربخش ارتباط متوسط و نه زیربخش نیز دارای ارتباط کم با نهاد بازار بودند.

2-در نهاد فناور استان نیز چهار زیربخش دارای ارتباط متوسط و دو زیربخش دارای ارتباط کم با نهاد بازار بودند.

3- نهاد‌های علم و فناوری دارای کمترین ارتباط با بخش گردشگری هستند و این بخش در زیست بوم نطام نوآوری استان بسان یک جزیره از سایر بخش‌ها دورافتاده است.

روابط عمومی دانشگاه ایلام با تبریک صمیمانه به آقایان دکتر توکلی و دکتر مرادنژادی به جهت کسب این عنوان ارزشمند، موفقیت روز افزون ایشان در همه عرصه‌های زندگی و به ویژه در زمینه‌های علمی را از درگاه خداوند متعال مسألت دارد.