شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

دیدار رئیس دانشگاه ایلام و رئیس دانشگاه واسط با استاندار ایلام

دیدار دکتر علی‌محمدی سرپرست دانشگاه ایلام و دکتر مازن حسن جاسم الحسنی رئیس دانشگاه واسط، با دکتر بهرام‌نیا استاندار ایلام، صبح امروز در سالن شهید رجایی استانداری برگزار گردید.

    به گزارش روابط عمومی، دکتر بهرام نیا استاندار ایلام در این دیدار، اظهار داشت: سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق اخیراً در جلسه‌ای که داشتیم اعلام کرد، که ایجاد کنسولگری عراق در ایلام نهایی شده است و این موضوع به زودی محقق خواهد شد.

استاندار ایلام یکی از ویژگی‌های مهم دو استان ایلام و استان واسط عراق را شیعه بودن مردمان آنان عنوان کرد و گفت: خوشبختانه کشور ایران در زمینه تولید علم و دانش در دنیا دارای رتبه 16 ست و این فرصت بسیار خوبی برای توسعه همکاری‌های علمی هر دو کشور محسوب می‌شود.

دکتر بهرام نیا، دو کشور دوست و مسلمان ایران و عراق را دارای دشمنان مشترک دانست و بیان داشت: از مصادیق این موضوع را می‌توان در ترور و کشته شدن بیش از 500 دانشجو و استاد عراقی در سال‌های گذشته و همچنین ترور دانشمندان هسته‌ای و علمی ایران دید.

استاندار ایلام با دعوت از سرمایه‌گذاران عراقی برای سرمایه‌گذاری در استان ایلام، اظهار داشت: انتظار داریم مسئولان عراقی، سرمایه‌گذاران را به سمت ایلام هدایت کنند.

استاندار ایلام، یکی از راهکارهای استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی دو استان را، توسعه بازارچه‌های مرزی چنگوله، چیلات و شهابی عنوان کرد و گفت: اگر مسئولان دو کشور در زمینه توسعه از ظرفیت‌های علمی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خود استفاده نکنند، کسی به فکر توسعه این دو کشور نخواهد بود.

دکتر بهرام‌نیا، یکی از بسترهای مهم برای توسعه دو کشور دوست و برادر ایران و عراق را جایگاه علمی دو کشور دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه کشور ایران در زمینه‌های علمی، معماری، طراحی و مهندسی تجربه بسیاری دارد، آمادگی خود را برای اعزام نیروهای فنی و مهندسی به کشور عراق اعلام می‌کنیم.

در این نشست، دکتر علی محمدی سرپرست دانشگاه ایلام با بیان اینکه اولین تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین دانشگاه ایلام و دانشگاه واسط در سال 1392 و در دوره اول ریاست اینجانب منعقد شد، اظهار داشت: بعد از دو سال رایزنی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در دیداری که رئیس وقت دانشگاه واسط از دانشگاه ایلام داشت، تفاهم‌نامه همکاری در اسفندماه 1392 به امضا رسید، که زمینه‌ساز توسعه همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه ایلام گردید.

دکتر علی‌محمدی، افزود: هم‌ اکنون 630 دانشجوی عراقی، در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و نیز 30 دانشجوی افغانستانی در دانشگاه ایلام مشغول تحصیل هستند.

 وی اضافه کرد: تاکنون 150 دانشجوی خارجی از دانشگاه ایلام فارغ‌التحصیل شده‌اند.

سرپرست دانشگاه ایلام با بیان اینکه برنامه‌های متنوعی در آینده برای دانشجویان خارجی انجام خواهد گرفت، اظهار داشت: اهتمام ما بر این است که دانشجویان خارجی قبل از آغاز تحصیل؛ بر زبان فارسی مسلط شوند، تا زمینه برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و دانشجویی جهت آشنایی آنان با فرهنگ ایرانی و اسلامی و ارزش‌های انقلاب اسلامی مهیا گردد.

در ادامه دکتر مازن حسن جاسم الحسنی رئیس دانشگاه واسط، با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی دو استان واسط و ایلام، گفت: این اشتراکات زمینه توسعه روابط مابین دو استان و از جمله در حوزه علمی را فراهم کرده است.

دکتر مازن الحسنی با اشاره به جایگاه خوب آموزشی و پژوهشی دانشگاه ایلام، بیان داشت: علیرعم اینکه با 10 دانشگاه ایرانی همکاری دوجانبه داریم، اما نظر به علائق دوجانبه و حضور دکتر علی‌محمدی بعنوان شخصیتی فهیم و علمی، دوست داریم دانشگاه ایلام پل ارتباطی ما با دانشگاه‌های ایرانی باشد.

 

ديدار رئيس دانشگاه ايلام و رئيس دانشگاه واسط با استاندار ايلام ديدار رئيس دانشگاه ايلام و رئيس دانشگاه واسط با استاندار ايلام ديدار رئيس دانشگاه ايلام و رئيس دانشگاه واسط با استاندار ايلام ديدار رئيس دانشگاه ايلام و رئيس دانشگاه واسط با استاندار ايلام ديدار رئيس دانشگاه ايلام و رئيس دانشگاه واسط با استاندار ايلام ديدار رئيس دانشگاه ايلام و رئيس دانشگاه واسط با استاندار ايلام ديدار رئيس دانشگاه ايلام و رئيس دانشگاه واسط با استاندار ايلام