شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

نشست هم‌اندیشی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی و هیأت رئیسه دانشگاه ایلام برگزار گردید

در پی دعوت دکتر علی‌محمدی سرپرست دانشگاه ایلام از نمایندگان محترم مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، نشست هم‌اندیشی خانم دکتر فلاحی و هیأت رئیسه دانشگاه ایلام صبح امروز در محل سالن جلسات حوزه ریاست برگزار گردید.

    به گزارش روابط عمومی، خانم دکتر فلاحی در این نشست، با بیان اینکه دانشگاه محل تربیت نخبگان جامعه است و بی‌توجهی به نخبگان دانشگاهی، کشور را از ریل توسعه باز می‌دارد، اظهار داشت: دانشگاه پایه و اساس و مهم‌ترین محور توسعه هر کشور است و باید با همه وجود از ظرفیت و توان نخبگان دانشگاهی بهره گرفت.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، افزود: دانشگاه بعنوان مرکز فکر و توسعه، باید همواره مرکز توجه دولتمردان باشد و در تمامی ابعاد و از نظر بودجه‌ای مورد عنایت قرار گیرد.

خانم دکتر فلاحی ادامه داد: هر شخص و متفکری که بتواند با علم خود موجب اقتدار کشور در جهان شود، می‌توان آن را نخبه نامید و باید حمایت شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دانشگاهیان می‌توانند ما را از موانع سخت و دشوار پیش رو عبور داده و کشور را در مسیر رشد و توسعه قرار دهند.

خانم دکتر فلاحی با بیان اینکه هر جا از راهبردهای رهبر انقلاب انحراف پیدا کردیم؛ مملکت دچار چالش اساسی شد، اظهار داشت: استراتژی‌های تبیین شده رهبر انقلاب اسلامی، بخصوص در زمینه‌ی اقتصادی بسیار راه گشا است و وظیفه‌ی ما و سایر مسئولین، عملیاتی کردن این رهنمودها می‌باشد.

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تحریم‌های ناجوانمردانه استکبار علیه ملت ایران، بیان داشت: کشور ما مورد تحریم قرار گرفته، اما بدترین نوع آن خود تحریمی است، که متأسفانه امروزه در جامعه‌‌ی ما وجود دارد و مشکلات متعددی را برای کشور به وجود آورده است.

خانم دکتر فلاحی، تاکید کرد: برای رشد و توسعه دانشگاه ایلام از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد و برای حمایت و پشتیبانی از دانشگاه‌های ایلام، تمامی توان خود را بکار خواهیم گرفت.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نظام بودجه‌ریزی کشور، گفت: ساختار برنامه و بودجه کشور باید اصلاح شود و تزریق بودجه نباید مبتنی بر قدرت چانه زنی باشد، بلکه تدوین بودجه باید در هر استان بر اساس عدالت انجام گیرد.

خانم دکتر فلاحی، یادآور شد: طبق قانون اساسی نباید تبعیض داشته باشیم و نمایندگان مجلس باید از نقش نظارتی خود در رفع تبعیض‌ها و نابرابری‌ها استفاده کنند.

در این نشست دکتر علی‌محمدی سرپرست دانشگاه ایلام با تبریک ایام الله مبارک دهه فجر، اظهار داشت: زندگی در فضای معنوی انقلاب اسلامی، بالاترین نعمتی است، که خداوند به ما ارزانی داشته است.

سرپرست دانشگاه ایلام با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی برای ملت ایران برکات زیادی داشته است، گفت: اجازه‌ی ایفای نقش به مردم در تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها از مهمترین برکات این انقلاب است، که مصداق بارز آن، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری،  مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی شهر و روستا است.

دکتر علی‌محمدی، یادآور شد: برگزاری انتخابات‌های متعدد با حضور چشمگیر مردم در 43 سال گذشته، نشانگر این است که مردم می‌توانند به صورت جدی در سرنوشت کشور نقش ایفا کنند.

سرپرست دانشگاه ایلام با بیان اینکه مسیر پیشرفت و توسعه کشور از دانشگاه‌ها می‌گذرد، تأکید کرد: باید در همه حوزه‌ها به نقش آفرینی مؤثر دانشگاه‌ها باور داشته باشیم.

دکتر علی‌محمدی، افزود: نمایندگی مجلس، ظرفیت بالایی است، که می‌توان از آن برای توسعه استان و کشور استفاده برد و با توجه به نقش دانشگاه در توسعه استان و کشور، بی شک ارتباط مستمر دانشگاه و مجلس، می‌تواند نوید بخش توسعه استان و کشور باشد. بر این اساس تصمیم گرفتیم، جلساتی را بصورت ماهانه برگزار کنیم و در این زمینه همکاری و هم‌افزایی صورت گیرد.

سرپرست دانشگاه، افزود: دانشگاه ایلام جهت تشکیل کارگروه‌های تخصص با حضور نمایندگان محترم مجلس و مسئولان استانی آمادگی دارد.

دکتر علی‌محمدی، اضافه کرد: دانشگاه می‌تواند، مشاوری خوب، امین و قوی برای نمایندگان مجلس باشد و ما به دنبال این هستیم، که این ظرفیت را در حد توان فعال کنیم.

سرپرست دانشگاه، با بیان اینکه بر اساس رسالت اجتماعی دانشگاه، مدیریت دانشگاه ایلام خود را موظف به تأثیرگذاری در روند توسعه استان ایلام می‌داند، اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد با همدلی، هم‌افزایی و هم‌اندیشی همه اساتید و نخبگان و با کمک نمایندگان مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، در روند حل مشکلات و معضلات و توسعه استان تأثیرگذار باشیم.

دکتر علی‌محمدی از رشد 41 درصدی بودجه دانشگاه ایلام در سال آینده خبر داد و گفت: با توجه به مشکلات مالی، وجود طرح‌های عمرانی در دست احداث و فرسودگی زیرساخت‌ها و تجهیزات موردنیاز، این میزان باید حداقل به 50 درصد برسد، تا تکافوی نیازهای دانشگاه را بنماید.

دکتر علی‌محمدی، افزود: ساختمان دانشکده علوم پایه با 80 درصد پیشرفت فیزیکی و فاز دوم توسعه دانشکده ادبیات و علوم انسانی با 50 درصد پیشرفت فیزیکی  نیازمند توجه ویژه هستند. 

سرپرست دانشگاه، اضافه کرد: دانشکده فنی و مهندسی نیز نیاز به مقاوم‌سازی دارد، که امیدواریم در اسرع وقت این مهم به سرانجام برسد.

سرپرست دانشگاه در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به دیدارها و رایزنی‌های خود با مقامات و شخصیت‌های مختلف در سطح کشور و استان در سه ماه اخیر، بیان داشت: با وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری، معاونین محترم وزارت عتف، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل محترم پتروشیمی کشور، خیرین، مسئولین سازمان اتکا و مسئولین بنیاد اجرایی فرمان امام (ره) برای حل مشکلات مالی دانشگاه و تکمیل پروژه‌های عمرانی؛ رایزنی‌هایی گسترده‌ای انجام گرفت، که ان شاء الله نتایج آن در آینده معلوم خواهد شد.

دکتر علی‌محمدی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه واسط عراق در دی ماه سال جاری، گفت: تبادل استاد و دانشجو، اجرای دوره‌های کوتاه مدت مورد نیاز طرفین، ایجاد شرایط لازم جهت بازدید اعضای هیأت علمی و دانشجویان دو دانشگاه، همکاری در برگزاری دوره‌های پسا دکتری، انجام پروژه‌های پژوهشی و مطالعاتی مشترک، طراحی و برگزاری کنفرانس سالانه بین‌المللی در زمینه‌های تخصصی مورد توافق طرفین، فراهم ساختن شرایط لازم جهت چاپ و نشر مجلات علمی و پژوهشی مشترک، فراهم ساختن شرایط لازم جهت استفاده اعضای هیأت علمی دو دانشگاه از فرصت مطالعاتی، و ایجاد تمهیدات لازم به منظور استفاده دو دانشگاه از وسایل و مواد آزمایشگاهی طرفین از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.

 در این نشست حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی راد مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام ایجاد تمدن نوین اسلامی و انقلاب مهدوی را افق آینده انقلاب اسلامی عنوان کرد و خواستار همکاری همه مسئولان برای حل مشکلات جامعه شد.

 حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی راد، تأکید کرد باید با همدلی و هم‌افزایی، فرصت‌ها را هدر ندهیم و از تمام ظرفیت‌ها برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و خدمت به مردم استفاده کنیم.

 

نشست هم‌انديشي نماينده مردم ايلام در مجلس شوراي اسلامي و هيأت رئيسه دانشگاه ايلام برگزار گرديد نشست هم‌انديشي نماينده مردم ايلام در مجلس شوراي اسلامي و هيأت رئيسه دانشگاه ايلام برگزار گرديد نشست هم‌انديشي نماينده مردم ايلام در مجلس شوراي اسلامي و هيأت رئيسه دانشگاه ايلام برگزار گرديد نشست هم‌انديشي نماينده مردم ايلام در مجلس شوراي اسلامي و هيأت رئيسه دانشگاه ايلام برگزار گرديد نشست هم‌انديشي نماينده مردم ايلام در مجلس شوراي اسلامي و هيأت رئيسه دانشگاه ايلام برگزار گرديد نشست هم‌انديشي نماينده مردم ايلام در مجلس شوراي اسلامي و هيأت رئيسه دانشگاه ايلام برگزار گرديد نشست هم‌انديشي نماينده مردم ايلام در مجلس شوراي اسلامي و هيأت رئيسه دانشگاه ايلام برگزار گرديد