شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

شناخت تهدیدها و عملکرد مدبرانه لازمه تداوم مسیر انقلاب اسلامی است

دکتر علی‌محمدی سرپرست دانشگاه ایلام، گفت: انقلاب اسلامی ملت ایران، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند شناخت دقیق تهدیدها، برنامه‌ریزی برای حل معضلات و داشتن برنامه مدبرانه برای حرکت در مسیر آرمان‌های امام (ره) و شهداست.

   به گزارش روابط عمومی، دکتر علی‌محمدی سرپرست دانشگاه ایلام در برنامه گرامیداشت دهه فجر با موضوع "جهاد تبیین"، که با حضور اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان ایلام، دیشب برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین شاخص‌های مؤثر در جهاد تبیین، مقایسه کردن دوران قبل و بعد از انقلاب از نظر مباحث سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و آزادی‌های فردی و اجتماعی است، که بسیج می‌تواند این راستا اقدام نماید.

دکتر علی‌محمدی، افزود: هدف از بعثت انبیا، در قالب روشنگری و تبیین به دست می‌آید، چنانکه در آغاز سوره مبارکه الرحمان یکی از نعمت های الهی «تعلیم بیان» ذکر شده، که نشانگر تأثیر «بیان» در رساندن حقایق به افراد است.

سرپرست دانشگاه، ادامه داد: مهم‌ترین هدف انبیا بیان احکام و دستورات الهی و پیروی انسان‌ها برای سعادت دنیوی و اخروی از این احکام است.

دکتر علی محمدی، تاکید کرد: «بیان» در اصلاح اندیشه و فکر انسان‌ها تأثیرگذار است. تا فکر اصلاح و متحول نشود، ایمان شکل نمی‌گیرد و تا ایمان شکل نگیرد، اقدام و عملی صورت نخواهد گرفت. بنابراین ایمان و عمل صالح، که مبتنی بر فکر درست و اندیشه صحیح است، برآیند عنصری به نام تبیین است.  

سرپرست دانشگاه، افزود: بارور شدن فکر و اندیشه از طریق روشنگری و تبیین ایجاد می‌شود،  لذا هدایت گری انسانها توسط پیامبران الهی از مسیر جهاد تبیین و روشنگری حاصل شده است.

دکتر علی‌محمدی با بیان اینکه «تبیین» اگر به شکل صحیح انجام شود، راه باطل از حق تشخیص داده می‌شود و روشنگری در جامعه ایجاد می‌شود، افزود: تعبیر جهاد، گویای تقابل و رودررویی و مبارزه است. وقتی که مقام معظم رهبری در این خصوص مطالبه دارد، به این معنا است، که دشمن با تمام قوا در عرصه‌های فکری و ادراکی، علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به میدان آمده است، لذا وظیفه استاتید، دانشجویان و کارکنان بسیجی، تقابل با این هجوم است، که قاعدتاً باید در قالب «جهاد تبیین» شکل بگیرد.

سرپرست دانشگاه، افزود: تلاش دشمن ترویج جهل و غفلت در جامعه است، چون بدین طریق بستر مناسبی برای وقوع فتنه‌ها فراهم می‌شود، چرا که شرک، شیطان پرستی و تمامی کژی‌ها ناشی از جهل و هواپرستی است و تنها راه جلوگیری از وقوع کژی‌ها و فتنه‌ها، تبیین و روشنگری است.