شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان بسیج اساتید استان ایلام در دانشگاه ایلام برگزار گردید

مراسم تکریم دکتر محمد ملکی رئیس پیشین و معارفه دکتر صید مهدی ویسه دانشیار دانشگاه ایلام، به عنوان رئیس جدید سازمان بسیج اساتید استان ایلام، صبح امروز در دانشگاه ایلام برگزار گردید.

   به گزارش روابط عمومی، مراسم تکریم دکتر محمد ملکی رئیس پیشین و معارفه دکتر صید مهدی ویسه رئیس جدید سازمان بسیج اساتید استان ایلام، با حضور دکتر مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور، دکتر علی‌محمدی سرپرست دانشگاه ایلام، سردار شاه کرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان، حجت‌الاسلام و المسلمین غیاثی مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی‌راد مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام، معاونین دانشگاه، رؤسای دانشگاه‌های استان، مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی در دانشگاه‌های استان و جمع زیادی از اساتید بسیجی، صبح امروز در محل سالن فرزانگان برگزار گردید.

در این مراسم دکتر مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور  با بیان اینکه 29 دی ماه به نام روز غزه نامگذاری شده است، اظهار داشت: اسرائیل در 29 دی ماه 1387 تصمیم گرفت به غزه هجوم آورد، تا حماس را از پای در آورد، که تهدیدی برای اسرائیل نباشد، اما مجاهدان فلسطینی، صهیونیست‌ها را شکست دادند و حماسه‌‌ای جاودان را خلق کردند.

دکتر مردانی، با اشاره نقش محوری سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در شکل‌گیری مقاومت مردم فلسطین، گفت: شهید سلیمانی توسط مجاهدین فلسطینی به شهید قدس معروف است، چرا که آن شهید والامقام دارای جامعیت رفتاری و اخلاقی است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور، افزود:  هوش، دانایی، علم ولایی و دغدغه‌مند بودن از ویژگی‌های این شهید عزیز بود و  ما بایستی در دانشگاه‌ها مکتب شهید سلیمانی را آموزش دهیم.

دکتر مردانی، اضافه کرد: روحیه جهادی شهید سلیمانی را بایستی مدنظر قرار دهیم، چرا که در واقع در همه صحنه‌ها ویژگی خستگی ناپذیر وی برای موفقیت در خیلی از اموری که شاید امید به موفقیت در آنها نبود، مشهود بود.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با  بیان اینکه 1080 کانون اساتید دانشگاه‌ها و بیش از 53 هزار به عنوان بسیجی در سراسر کشور در این کانون‌ها ثبت نام کرده‌اند، اظهار داشت: کانون بسیج اساتید، فرصت بی‌بدیلی است که می‌توان برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی در آن فعالیت جهادی داشت.

در این مراسم دکتر علی‌محمدی سرپرست دانشگاه ایلام با بیان اینکه «اطیعو الله» پیام مشترک همه پیامبران  الهی است، اظهار داشت: غرض و هدف نهایی همه فرستادگان الهی  اطاعت محض از خداوند است.

سرپرست دانشگاه با بیان اینکه عبادت، انجام امور به قصد قربت، امر الهی و اطاعت از او است، گفت: بر این اساس فعل و ترک انسان، انجام واجبات و ترک محرمات، مصداق اطاعت خواهد بود.

دکتر علی‌محمدی، افزود: اگر به هدف از خلقت انسان و بعثت انبیاء از این زاویه نگاه کنیم، بسیاری از سؤالات و شبهات در حوزه اعتقادی پاسخ لازم را خواهند یافت.

سرپرست دانشگاه با اشاره به رنج‌ها و مشقت‌های مسلمانان در تاریخ صدر اسلام، همچون: مقاومت در شعب ابوطالب و تحمل شکنجه‌ها و فشارهای بی‌شمار وارده از سوی مشرکان، یادآور شد: اگر اسلام و ولایت در طی قرن‌ها، محفوظ مانده، بواسطه اطاعت از خدا و رسول (ص) و ائمه اطهار (ع) بوده است.

دکتر علی‌محمدی رمز ماندگاری انقلاب اسلامی در برابر دشمنی‌های قدرت‌های جهانی را، اطاعت پذیری مردم از ولایت فقیه دانست و بیان داشت: دشمن به خوبی از این موضوع اطلاع پیدا کرده و لذا با برنامه‌ریزی سعی در تضعیف رابطه مردم با ولایت فقیه دارد، تا بتواند به اهداف شوم خود دست یابد.

سرپرست دانشگاه، افزود: این همه تبلیغات و دورغ پراکنی‌ها در فضای مجازی و در رسانه‌ها بر محور همین برنامه است.

دکتر علی‌محمدی اطاعت از ولایت فقیه را عامل اصلی درخشش بسیج دانست و اظهار داشت: انتظار این است که بسیج اساتید، برنامه‌های خود را بر محور نهادینه کردن فرهنگ اطاعت از ولایت فقیه ترسیم نماید.

سرپرست دانشگاه، تأکید کرد: نهادینه کردن این فرهنگ مستلزم معرفت‌افزایی و بصیرت‌افزایی است.

در این مراسم سردار شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام با تشکر از زحمات دکتر ملکی و آرزوی موفقیت برای دکتر ویسه در سمت جدید، گفت: انسجام و هماهنگی خوبی در استان وجود دارد، که این مهم می‌تواند بعنوان یک عامل بازدارندگی ، نقش ویژه‌ای در استقرار امنیت پایدار داشته باشد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام، یادآور شد: در استان‌های هم‌جوار و مرز، سرریز امنیتی وجود دارد، که این سرریز در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی استان تأثیرگذار خواهد بود.

سردار شاکرمی با اشاره به مزیت‌های استان ایلام، اظهار داشت: فرصت‌های ارزشمندی چون دفاع مقدس و اربعین در استان وجود دارد و اربعین در ایلام به عنوان پایتخت زائران سالار شهیدان، می‌تواند در بحث انسان‌سازی و مباحث فرهنگی تاثیرگذار باشد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان با درخواست از رئیس سازمان بسیج اساتید برای تأمین اعتبار مالی راه‌اندازی اندیشکده اربعین، گفت: انتظار داریم در این زمینه مساعدت لازم صورت گیرد، تا اساتید بسیجی بتوانند از این فرصت برای تبیین مفاهیم اربعین استفاده کنند.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین  غیاثی مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان با بیان اینکه انقلاب فرهنگی مورد نظر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری باید نهادینه شود، اظهار داشت: در حوزه فرهنگی شاهد عقب‌ماندگی‌هایی هستیم، لذا اساتید بسیجی و فرهیختگان انقلابی باید با حضور خود و تبیین ارزش‌های اسلامی، زمینه اسلامی شدن دانشگاه‌ها را فراهم کنند.

در این مراسم دکتر ملکی رئیس پیشین بسیج اساتید استان ایلام گزارش کوتاهی از عملکرد خود در دوارن تصدی این مسئولیت ارائه داد و برای دکتر ویسه در سمت جدید آرزوی موفقیت نمود.

در ادامه دکتر ویسه دانشیار دانشگاه ایلام و رئیس جدید سازمان بسیج اساتید استان، با بیان اینکه دنیای جدید به سرعت در حال تغییر است، اظهار داشت: دیگر رویکردهای سنتی برای کارهای فرهنگی جوابگو نیست، بلکه باید با استفاده از روش‌ها و رویکردهای نوین، زمینه انجام اقدامات فاخر فرهنگی و انقلابی را فراهم کنیم.

دکتر ویسه، افزود: برای تحقق این هدف نیازمند مشارکت حداکثری اساتید دانشگاهی هستیم و لذا چتر حمایتی بسیج اساتید برای همه کسانی که نظام اسلامی و ولایت فقیه را قبول دارند باز است و با روی گشاده  از حضور همه عزیزان استقبال می‌کنیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان ایلام، با بیان اینکه از تمام ظرفیت بسیج اساتید برای کمک به توسعه استان استفاده خواهد شد، گفت: باید تلاش کنیم با هم‌افزایی، تشکیل اتاق‌‌های فکر و همراهی و همدلی همدیگر، راهکارهای مناسب برای حل مشکلات و معضلات موجود و شتاب در روند توسعه استان، را در اختیار مقامات اجرایی قرار دهیم.

دکتر ویسه، با بیان اینکه مطالبات مقام معظم رهبری مبنای برنامه‌ریزی و اقدامات بسیج اساتید است، اظهار کرد: استقرار ارزش‌های اسلامی و انقلابی، مقابله با جنگ نرم دشمن و کارآمدی نظام اسلامی، اهداف اصلی است، که بسیج اساتید خود را بر اساس مطالبات مقام معظم رهبری موظف به تحقق آنها می‌داند.

در پایان مراسم حکم انتصاب دکتر ویسه از طرف سردار سلیمانی جانشین رئیس بسیج مستضعفین تقدیم ایشان گردید و با اهدای لوح از خدمات دکتر ملکی تقدیر بعمل آمد.