شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

معاون سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح: غیرت عاشورایی ملت ایران حماسه 9 دی 1388 را رقم زد

سردار سنایی راد معاون سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح در دانشگاه ایلام عنوان کرد: غیرت عاشورایی و انقلابی مردم در فتنه سال 1388 موجب شد، حماسه 9 دی رقم بخورد و نقشه شوم دشمن نقش بر آب شود.

   به گزارش روابط عمومی، جلسه معرفت‌افزایی «از بصیرت انقلابی تا مکتب شهید سلیمانی» با سخنرانی سردار سنایی راد و با حضور دکتر علی‌محمدی سرپرست دانشگاه ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین غیاثی مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی راد مسئول دفتر نهاد نمایندگی در دانشگاه، معاونین و جمع زیادی از اعضای هیأت علمی و کارکنان صبح دیروز در محل سالن فرزانگان برگزار گردید.

در این جلسه دکتر علی‌محمدی سرپرست دانشگاه ایلام، توضیحاتی را در خصوص ایام فاطمیه، حماسه 9 دی و شخصیت سردار سلیمانی ارائه کرد، که متن سخنان ایشان بصورت جداگانه منتشر می‌گردد.

در ادامه سردار سنایی راد معاون سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به حماسه مردم ایران در یوم الله نهم دی ماه 1388، اظهار داشت: فتنه سال 88 یک خطر بزرگ برای نظام و انقلاب بود، چرا که عوامل داخلی فتنه‌گر با حمایت غرب سعی در نابودی فضلیت‌ها و ارزش‌های اسلامی داشتند، که به فضل خدا به اهداف خود نرسیدند.

سردار سنایی راد افزود: هدف دشمن در فتنه سال 88 وارونه کردن نتیجه انتخابات بود، که در رسیدن به این هدف ناکام ماندند و با حضور پرشور مردم به دعوت رهبری، فتنه گران رسوا شده و شکست خوردند.

معاون سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح، ادامه داد: ذینفعان در فتنه 88 سکوت کردند و بهره‌برداران اصلی این محرکه، استکبار، معاندان و منافقان بودند، که همه تلاش خود را بکار گرفتند، اما توفیقی نداشتند.

سردار سنایی راد، تاکید کرد: محاسبات و پیش بینی‌های جبهه غرب در ایجاد فتنه 88 اشتباه بود، چرا که آنان نمی‌دانستند مردم با بصیرت خود پس از ندای رهبری حق را از باطل تشخیص می دهند و نفرت و انزجار خود را از فتنه گران اعلام می کنند.

معاون سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح، یادآور شد: مقام معظم رهبری در فتنه سال 88 با بردباری این آشوب را مدیریت کردند و مردم هم با حضور خود نشان دادند پای نظام و انقلاب هستند، چرا که فتنه‌گران به نمادهای عاشورا و اسلام راستین توهین کرده بودند.

سردار سنایی راد با اشاره به مقاومت مردم ایلام در هشت سال دفاع مقدس اضافه کرد: حماسه‌سازان  اصلی جنگ هشت ساله تحمیلی مردم ولایتمدار و انقلابی ایلام بودند، که با شجاعت با دشمن بعثی مقابله کردند.

معاون سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح منش و رفتار شهید سلیمانی را یک مکتب ماندگار برای جوانان این مرز و بوم دانست و گفت: این مکتب باید به جوانان و نوجوانان که در زمان جنگ حضور نداشتند، معرفی شود.

سردار سنایی راد، افزود: پیروزی میدان در جنگ با داعش و جبهه استکبار، شهید سلیمانی بود، چرا که وی وعده نابودی داعش را داده بود و این وعده پس از 2 ماه از سخنرانی ایشان محقق شد.

معاون سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح، ادامه داد: قدرت نظامی و دفاعی ایران قبل از انقلاب وابسته بود، اما امروز امنیت ما وابسته به هیچ کشوری و نظامی نیست و پایه‌گذار این اقتدار و سربلندی، امثال شهید قاسم سلیمانی و سایر شهدا هستند.

سردار سنایی راد بیان داشت: ایران امروز کشوری است، که هیچ قدرتی در جهان حتی فکر حمله نظامی به آن را ندارد، چرا که اقتدار دفاعی و نظامی ایران در دنیا بر همگان آشکار شده است.

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی راد مسئول دفتر نهاد نمایندگی در دانشگاه ایلام با اشاره به سرگذشت اصحاب کهف در قرآن، اظهار داشت: اینان در دنیای شرک به خدا ایمان آوردند و لذا مورد عنایت خدا قرار گرفتند و خدا بر ایمان آنها افزود.

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی راد با بیان اینکه طبق آیات و روایات، خداوند همه بندگان خود را امتحان می‌کند، گفت: اگر انسان‌ها با ایمان از امتحان الهی سربلند بیرون بیایند مورد لطف و عنایت خداوند قرار می‌گیرند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی در دانشگاه شخصیت سردار سلیمانی را در امتداد مردان الهی دانست و گفت:  چون سردار شهید در مسیر خدا حرکت کرد، مورد هدایت و عنایت ویژه خداوند قرار گرفت و ما دیدیم در حوادث و رویدادهای مختلف و در بزنگاه‌ها، خداوند سردار شهید را همراهی کرد و با حضور آن شهید والامقام گره‌ها گشوده می‌شد و ناممکن‌ها، ممکن می‌گردید.

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی راد، افزود: ایمان الهی و مجاهدت و سخت کوشی باعث شد، که امروز سپهبد حاج قاسم سلیمانی به مشعل هدایت برای آزادیخواهان، مظلومان و مستضعفان جهان تبدیل شود.