شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

انعقاد تفاهم‌نامه عملکردی بودجه با دانشکده‌ها

دکتر محمد سلاورزی مدیر برنامه، بودجه، تحول اداری و بهره وری دانشگاه عنوان کرد: با هدف امکان نظارت و ارزیابی بودجه بر میزان دست‌یابی بر اهداف دانشگاه، تفاهم‌نامه عملکردی بودجه با دانشکده‌ها منعقد گردید.

   به گزارش روابط عمومی،  دکتر محمد سلاورزی مدیر برنامه، بودجه، تحول اداری و بهره وری دانشگاه با بیان این خبر، اظهار داشت: بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد، با هدف حرکت در مسیر بهره‌‌وری (افزایش کارایی و اثر بخشی) و تأکید بر کسب حداکثر نتایج و خروجی‌های  حاصله از بودجه‌های تخصیصی در بخش‌های مختلف سازمان‌ها، یکی از الزامات قانونی برنامه ششم توسعه و اقدام مؤثری است، که انجام آن مهمترین ابزار کنترل و نظارت بر هزینه کرد بودجه به شمار می‌رود و قابلیت شناسایی، سنجش و ارزیابی عملکرد واحدهای مختلف را بر اساس میزان خدمات تولید شده بر اساس قیمت تمام شده برای هر سازمان را امکان‌پذیر می‌سازد.

دکتر سلاورزی افزود: انعقاد تفاهم نامه عملکردی بودجه با دانشکده‌ها، به عنوان واحدهای عملیاتی دانشگاه یکی از اقدامات ارزشمندی است، که بر اساس اهداف و استراتژی‌های برنامه راهبردی و برنامه عملیاتی دانشگاه ایلام جامه عمل پوشید و با عنایت به این که برنامه‌ریزی، فرایند عقلایی انجام اقدامات مشخص، در راستای دست‌یابی به اهداف معین با نیروی انسانی  و بودجه مقرردر آینده پیش رو است، بنابراین اطلاع روسای دانشکده‌ها به عنوان واحدهای عملیاتی دانشگاه از میزان و سهم بودجه تخصیصی به عنوان مهمترین ابزار اجرایی نمودن اقدامات خود در طول یک سال مالی در قالب انعقاد تفاهم نامه عملکردی بودجه، دست رؤسای دانشکده ها را برای برنامه‌ریزی به منظور دست ‌یابی به اهداف تعیین شده بر اساس بودجه تخصیص در سال مالی پیش‌رو باز نموده و امکان نظارت و ارزیابی بودجه بر میزان دست‌یابی بر اهداف دانشگاه را میسر می‌سازد.

مدیر برنامه، بودجه، تحول اداری و بهره وری دانشگاه، اضافه کرد: فرایند انجام و انعقاد تفاهم نامه عملکردی بودجه با دانشکده‌ها به عنوان واحدهای عملیاتی دانشگاه در راستای بند پ ماده هفت قانون برنامه ششم توسعه، جزء (2) بند ج تبصره (20)قانون بودجه 1399 کل کشورآغاز گردید و پس از استخراج شاخص‌های موثر و مهم در توزیع و تخصیص بودجه و تعیین وزن آنها در قالب یک  مدل تصمیم‌گیری چند متغیره  به سر انجام رسید و بر اساس مجموع شاخص‌های برنامه آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و  فرهنگی در قالب هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم  سهم دانشکده‌ها تعیین گردید سپس با هدف مشارکت رؤسای دانشکده ‌ها و اعمال نقطه نظرات آنان و کلیه مسئولین مرتبط در دانشگاه برای آنان ارسال گردید، که نظرات اصلاحی ارزشمندی دریافت و پاره‌ای از آنها اعمال گردید.