شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

رییس آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه کشور: توسعه متوازن دانشگاه ایلام یک دستاورد ماندگار است

دکتر میرزا بزرگ رییس آموزش عالی، تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه کشور عنوان کرد:  توسعه متوازن دانشگاه ایلام، علیرغم محدودیت‌های مالی موجود یک دستاورد ماندگار است، که بواسطه حضور دکتر علی‌اکبری بعنوان یک رئیس دانشگاه فرهیخته و تیم مدیرتی هماهنگ محقق شده است.

   به گزارش روابط عمومی، نشست صمیمی هیأت رئیسه دانشگاه ایلام و دکتر میرزا بزرگ رییس آموزش عالی، تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه کشور با حضور دکتر علی‌اکبری رئیس دانشگاه، مهندس شفیعی معاون عمرانی امور آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه کشور، مهندس آقاجانی معاون هزینه‌ای و مهندس چاقویی کارشناس امور آموزش عالی سامان برنامه و بودجه کشور، حجت‌الاسلام و المسلمین غیاثی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاونین دانشگاه و جمعی از مدیران و کارشناسان صبح امروز در محل سالن فرزانگان برگزار گردید.

در این نشست دکتر میرزا بزرگ رییس آموزش عالی، تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه کشور با ابراز خرسندی از روند توسعه دانشگاه ایلام، اظهار داشت: در جریان بازدیدی که امروز اینجانب و همکارانم از روند توسعه دانشگاه ایلام و احداث پروژه‌های عمرانی داشتیم، مشخص شد که دانشگاه ایلام علیرغم محدویت‌های مالی موجود و به واسطه داشتن تیم مدیریتی هماهنگ،  از توسعه متوازنی برخودار می‌باشد که این امر یک دستاورد ماندگار است.

دکتر میرزا بزرگ با تقدیر از زحمات و پی‌گیری‌های دکتر علی‌اکبری برای تحقق توسعه متوازن دانشگاه ایلام، گفت: شوق و ذوق بی‌نظیری که دکتر علی‌اکبری رئیس دانشگاه ایلام به هنگام ارائه گزارش عملکرد دارد، ریشه در نگاه صاحبخانه‌ای ایشان در مدیرت دانشگاه دارد؛ که سزاوار تمجید است.

رییس آموزش عالی، تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه کشور، قرار گرفتن دانشگاه ایلام در مرز با عراق را یک مزیت خاص در بین خانواده آموزش عالی کشور عنوان کرد و اظهار داشت: سازمان برنامه و بودجه کشور برای دانشگاه‌های مرزی و از جمله دانشگاه ایلام به واسطه نقشی که در تحقق توسعه و امنیت کشور و تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی کشورهای همسایه دارند، اهمیت ویژه‌ای قائل است و برای همین سعی شده در تخصیص اعتبارات حداکثر حمایت صورت گیرد.

دکتر میرزا بزرگ با بیان اینکه بودجه دانشگاه ایلام در سال جاری و سال بعد به خوبی افزایش یافته است، گفت: تلاش خواهیم کرد حمایت حداکثری را بعمل آوریم تا تیم مدیرتی فعلی بتواند اهداف و برنامه‌های خود را به خوبی محقق نماید و  همچنین دانشگاه ایلام به جایگاه اصلی خود در سطح کشور دست یابد.

در ادامه این نشست دکتر علی‌اکبری رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه مجموعه همکاران اینجانب فرصت توسعه دانشگاه ایلام هستند، اظهار کرد: این ادعا یک باور است که مقامات اجرایی در سطح کشور و استان به آن اذعان داشته و در محافل مختلف آن را بیان کرده‌اند.

دکتر علی‌اکبری تحقق دانشگاه «تمام عیار» را یکی از اهداف تیم مدیریتی دانشگاه ایلام عنوان کرد و گفت: در تمام حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهش و فناوری، فرهنگی، دانشجویی و پشتیبانی و منابع انسانی تحولات ماندگاری صورت گرفته است و از جمله شاهد احداث و توسعه پروژه‌های عمرانی با اولویت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام هستیم، به گونه‌ای که وسعت سایت اصلی دانشگاه اکنون دو برابر شده است.

رئیس دانشگاه ایلام افزایش جذب هیأت علمی و اخذ مجوز رشته‌های تحصیلی جدید با اولویت دوره‌های تحصیلات تکمیلی را از دستاودرهای حوزه آموزشی عنوان کرد و گفـت:استخدام عضو هیات علمی توانمند و ارتقاء رتبه علمی اساتید باعث شد، که حدود 80 درصد از اعتبارات پژوهشی استان توسط دانشگاه ایلام جذب شود و در حالی که قبلاً طرح‌های پژوهشی شرکت پتروشیمی و پالایشگاه گاز به دانشگاه‌های خارج استان واگذار می‌شد و اساتید بومی هیچ سهمی در این قضیه نداشتند، امروز اعضای هیات علمی دانشگاه ایلام که رشته مرتبط در این زمینه دارند حداقل دو طرح پژوهشی را به اتمام رسانده‌اند و یا در حال انجام هستند.

دکتر علی‌اکبری ارتقاء فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را یکی  دیگر از دستاورد دانشگاه ایلام در شش سال اخیر عنوان کرد و بیان داشت: تنوع آرا در دانشگاه ایلام وجود دارد و سعی شده که گفتمان آزاداندیشی در مقام عمل حاکم گردد و لذا در طول سالیان گذشته سخنرانان متعددی با دیدگاه‌های متضاد؛ در کمال آرامش سخنرانی خود را در دانشگاه  ایلام ارائه دادند و هیچ مشکل خاصی هم پیش نیامد.

رئیس دانشگاه افزود: تحت تأثیر این رویکرد، دانشجویان دانشگاه ایلام در سطح کشور عالی درخشیدند و عنوان‌های مختلف ملی و از جمله در بخش  اربعین و اردوهای راهیان نور را کسب کردند.

دکتر علی‌اکبری یادآور شد: مجموعه خدمات ارائه شده بستری را فراهم کرده، که خوشبختانه امروز دانشگاه ایلام با افتخار بعنوان گرانیگاه توسعه علمی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی استان ایلام مطرح است.

رئیس دانشگاه  در ادامه  مساعدت سازمان برنامه و بودجه در خصوص تخصیص  110 درصدی اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی، کمک به برقرای افزایش  50 درصد  کارکنان و  اجرای همسان‌سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های وزارت علوم  و وزارت بهداشت  را بعنوان اولویت‌های اعتباری اعلام  و  خواستار مساعدت دفتر آموزش عالی  سازمان برنامه و بودجه کشور   را در این خصوص خواستار شد.

دکتر علی‌اکبری همچنین خواستار مساعدت ویژه  دفتر آموزش عالی  سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در زمینه  توسعه پروژه‌های عمرانی دانشگاه ایلام شامل: احداث پردیس ورزشی دانشگاه، احداث سردرب اصلی دانشگاه، احداث خوابگاه دانشجویی آموزشکده فنی  مهندسی و کشاورزی دهلران، احداث پردیس خوابگاهی پسران و تبدیل پروژه توسعه دانشکده ادبیات و علوم انسانی از استانی به ملی گردید.

در این نشست حجت‌الاسلام و المسلمین غیاثی مسئول نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر ملابهرامی معاون پشتیبانی و منابع انسانی ، دکتر مهدیزاده معاون پژوهش و فناوری و دکتر سلاورزی مدیر برنامه و بودجه نیز به صورت اختصار مطالبی را در زمینه روند توسعه دانشگاه ایلام و ضرورت توجه افزونتر سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه کردند.

رييس آموزش عالي سازمان برنامه و بودجه کشور: توسعه متوازن دانشگاه ايلام يک دستاورد ماندگار است رييس آموزش عالي سازمان برنامه و بودجه کشور: توسعه متوازن دانشگاه ايلام يک دستاورد ماندگار است رييس آموزش عالي سازمان برنامه و بودجه کشور: توسعه متوازن دانشگاه ايلام يک دستاورد ماندگار است رييس آموزش عالي سازمان برنامه و بودجه کشور: توسعه متوازن دانشگاه ايلام يک دستاورد ماندگار است رييس آموزش عالي سازمان برنامه و بودجه کشور: توسعه متوازن دانشگاه ايلام يک دستاورد ماندگار است رييس آموزش عالي سازمان برنامه و بودجه کشور: توسعه متوازن دانشگاه ايلام يک دستاورد ماندگار است رييس آموزش عالي سازمان برنامه و بودجه کشور: توسعه متوازن دانشگاه ايلام يک دستاورد ماندگار است رييس آموزش عالي سازمان برنامه و بودجه کشور: توسعه متوازن دانشگاه ايلام يک دستاورد ماندگار است رييس آموزش عالي سازمان برنامه و بودجه کشور: توسعه متوازن دانشگاه ايلام يک دستاورد ماندگار است