شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

نشست هم‌اندیشی رئیس دانشگاه ایلام و مدیرکل دفتر خاک وزارت جهاد کشاورزی برگزار گردید

در جریان نشست هم‌اندیشی رئیس دانشگاه ایلام و مدیرکل دفتر خاک وزارت جهاد کشاورزی، راهکارهای توسعه همکاری‌های علمی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

  به گزارش روابط عمومی، نشست هم‌اندیشی دکتر علی‌اکبری رئیس دانشگاه ایلام و دکتر میرزاوند مدیرکل دفتر خاک وزارت جهاد کشاورزی با حضور دکتر صیدی معاون دانشجویی دانشگاه و دکتر رستمی‌نیا رئیس دانشکده کشاورزی صبح دیروز در محل دفتر رئیس دانشگاه برگزار گردید.

در این نشست دکتر علی‌اکبری رئیس دانشگاه با اشاره به تعامل و همکاری خوب دانشگاه ایلام و سازمان‌ها و ادارات استان ایلام و از جمله با سازمان جهاد کشاورزی، اظهار داشت: ثمره این رابطه خوب ارتقاء سطح فعالیت‌های پژوهشی در استان، جذب 80 درصد اعتبارات پژوهشی استان توسط دانشگاه ایلام و انجام پروژه‌های تحقیقاتی با محوریت حل مشکلات و معضلات استانی همچون مقابله با ریزگردها، مقاوم سازی خاک، بیابان زدایی و کاهش مصرف آب موردنیاز کشاورزان بوده است.

دکتر علی‌اکبری با تمجید از فعالیت‌های پژوهشی اساتید دانشگاه ایلام، بیان کرد:  قبلاً بخش زیادی از تحقیقات سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌های استان ایلام به دانشگاه‌های خارج استان واگذار می‌شد، اما با تعامل مثبتی که انجام گرفت، اساتید دانشگاه ایلام امروز در تراز ملی این تحقیقات را انجام می‌دهند و در بخش کشاورزی سال گذشته طرح تحقیقاتی دکتر حاجی کریمی استاد تمام دانشگاه و امسال هم طرح دکتر رستمی نیا رئیس دانشکده کشاورزی بعنوان طرح برگزیده دانشگاهی در سطح وزارت علوم انتخاب گردیدند. 

رئیس دانشگاه با بیان اینکه دانشگاه ایلام از همه ظرفیت‌های خود در سطح ملی و جهانی برای کمک به کشاورزی کشور و استان استفاده کرده است، گفت: دانشگاه ایلام در سال 1397 دومین همایش بین المللی گرد و غبار را با حضور دانشمندان و صاحب نظران جهانی برگزار نمود، که  یکی از اهداف برگزاری این همایش مقابله با بحرانی ملی ریزگردها بعنوان یکی از تهدیدات اصلی کشاورزی در سطح ملی و استانی بود، که خوشبختانه مقالات خوبی همراه با ارائه راهکار مناسب در این زمینه ارائه گردید.

رئیس دانشگاه افزود: همچنین تفاهم نامه همکاری مابین دانشگاه ایلام و مؤسسه مطالعاتی بیابان زایی پکن منعقد شد، که انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک در خصوص مبارزه با پدیده گرد و غبار و بیابان زایی از جمله مفاد این تفاهم نامه بود.

دکتر علی‌اکبری در پایان تأکید کرد از تمام توان خود برای توسعه همکاری‌های دوجانبه مابین دانشگاه ایلام و وزارت جهاد کشاورزی استفاده خواهد کرد.

در این نشست دکتر میرزاوند مدیرکل دفتر خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه دانشگاه ایلام دارای ظرفیت‌های بالای آموزشی، پژوهشی و آزمایشگاهی است، گفت: با توجه به این پتانسیل عظیم در دانشگاه ایلام، دفتر خاک وزارت جهاد کشاورزی در نظر دارد استان ایلام را بعنوان پایلوت طرح ملی مطالعات نقشه‌های مدیریت پذیر خاک در کشور انتخاب نماید.

دکتر میرزاوند با بیان اینکه مطالعات و تحقیقات مربوط به خاک در توسعه کشاورزی نقش محوری دارد، خواستار تخفیف تعرفه‌های آزمایشگاهی مربوط به خاکشناسی برای پژوهشگران و علاقمندان از طرف دانشکاه ایلام شد و از رئیس دانشگاه ایلام درخواست کرد که رایزنی لازم را برای قرار گرفتن عنوان خاکشناسی در ردیف در تحقیات استانی و اختصاص بودجه لازم در این زمینه را بعمل آورد.

نشست هم‌انديشي رئيس دانشگاه ايلام و مديرکل دفتر خاک وزارت جهاد کشاورزي برگزار گرديد نشست هم‌انديشي رئيس دانشگاه ايلام و مديرکل دفتر خاک وزارت جهاد کشاورزي برگزار گرديد نشست هم‌انديشي رئيس دانشگاه ايلام و مديرکل دفتر خاک وزارت جهاد کشاورزي برگزار گرديد نشست هم‌انديشي رئيس دانشگاه ايلام و مديرکل دفتر خاک وزارت جهاد کشاورزي برگزار گرديد نشست هم‌انديشي رئيس دانشگاه ايلام و مديرکل دفتر خاک وزارت جهاد کشاورزي برگزار گرديد