شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه: بر اساس بیان قرآن ولایت رکن اصلی اسلام است

حجت‌الاسلام و المسلمین غیاثی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، عنوان کرد: بر اساس بیان قرآن، ولایت رکن اصلی و تارو پود اسلام است، که در سه عرصه حاکمیت، زندگی و عقیده جریان دارد و اگر می‌خواهیم پا به رکاب ولی باشیم، باید آغاز، جریان و ختم زندگی ما بر این مبنا باشد.

   به گزارش روابط عمومی، با هماهنگی و برنامه‌ریزی پایگاه مقاومت اداری دانشگاه، نشست «تبیین سیره حضرت فاطمه زهرا (س) با موضوع  روشنگری و دفاع از ولایت تا شهادت»  با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین غیاثی مسئول نهاد نماندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر عباسی مسئول پایگاه مقاومت اداری کارکنان و جمعی از کارکنان بسیجی صبح امروز در محل سالن فرزانگان برگزار گردید.

 در این نشست  حجت‌الاسلام و المسلمین غیاثی مسئول نهاد نماندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و سپهبد حاج قاسم سلیمانی و گرامیداشت حماسه نهم دی، به معانی ولایت در اسلام  پرداخت و اظهار داشت: ولایت تارو پود اسلام است، که در سه عرصه حاکمیت، زندگی و عقیده جریان دارد و اگر می‌خواهیم پا به رکاب ولی باشیم، باید آغاز، جریان و ختم زندگی ما بر این مبنا باشد.

مسئول نهاد نماندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، تأکید کرد: این تعریف از ولایت مورد تأکید اسلام و قرآن است و اگر بر خلاف این مسیر حرکت کنیم، دیگر مسلمان نخواهیم بود، بلکه مسلمان واقعی کسی است که نسبت به امر ولایت مطیع باشد و در هر سه عرصه حاضر و انقلابی بوده و با جان، مال و آبرو  پا به عرصه میدان بگذارد، که سخت و پیچیده است.

 حجت‌الاسلام و المسلمین غیاثی، یادآور شد:  اگر سیاست را از ولایت جدا کنیم، این دیگر ولایت نیست، بلکه آمریت می‌باشد، که نمونه‌اش می‌شود ولایت داعش، یعنی  انتحار برای رسیدن به بهشت، که تعریفی مجهول و خدشه‌دار را از اسلام ارائه دادند.

عضو هیأت رئیسه دانشگاه نمونه بارز این نوع ولایت پذیری را حضرت فاطمه زهرا (س) عنوان کرد و با اشاره به حوادث و رویدادهای بعد از رحلت رسول خدا (ص)، گفت: در این زمان با شگردها و تاکتیک‌های مختلف عرصه را بر امام علی (ع) تنگ کردند و آن حضرت تنها ماند و دوقتی که حضرت فاطمه زهرا (س) اصل و اساس اسلام را در خطر دید و  همچنین برای اینکه حریم امام (ع) شکسته نشود، به میدان آمد و با تمام توان از ولایت امام علی (ع) دفاع کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین غیاثی در بخش دیگر سخنانش به اهمیت حماسه نهم دی‌ ماه، «روز بصیرت و دفاع از حریم ولایت» اشاره کرد و بیان داشت: فتنه سال 1388، هدفش برچیده شدن بساط اسلام محمدی، شعائر اسلامی و جمهوری اسلامی بود و فتنه‌گران برنامه داشتند تا تمام آرمان‌های انقلاب اسلامی را نابود کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، افزود: برای همین فتنه گران پرچم اباعبدالله الحسین ‌الاسلام را پائین کشیدند، در حالی که در طول تاریخ هیچکس جرأت این کار را نداشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین غیاثی، یادآور شد: حماسه نهم و حضور خودجوش و پرشور توده‌های مختلف مردم، انقلاب سوم بود، علیه فتنهگران که هدفشان نابودی اسلام و انقلاب اسلامی بود و باعث شد آنان به مطامع خود دست نیابند.

مسئول نهاد نماندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، حوادث سال 88 را تلنگری برای همه عنوان کرد و گفت: اگر غفلت کرده و صحنه را خالی کنیم، یک باره متوجه می‌شویم در ایران یعنی ام القرای اسلام و تشیع، کسانی علیه اسلام و نظام اسلامی به خیابان بیایند و علم ابا عبدالله الحسین (ع) را پائین کشیدند و از طرفی مشاهده می‌کنیم که بسیاری از خواص و مدعیان دین و تقوا از قطار انقلاب اسلامی پیاده شدند، لذا باید به هوش باشیم و به ولایت وفادار بوده و دچهار غفلت نشویم.

حجت‌الاسلام و المسلمین غیاثی با بیان اینکه «اسلام امروز یک سید علی دارد»، اظهار کرد: اساس اسلام ولایت است و برای همین اسلام مریدان مطیعی می‌خواهد که تمام عرصه‌ها پا در رکاب باشند و با جان، مال و آبرو به میدان بیایند و از آمال اسلامی دفاع کنند.

وی افزود: خوب مشخص است که این میدان، عرصه‌ای سخت است و برای همین کسانی مثل سردار سلیمانی می‌خواهد که در طول سالیان متمادی مجاهدت، فقط گوش به فرمان ولی زمان باشد و به جای ارائه گزارش،  منویات رهبری را با جان و دل پیش ببرد.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه: بر اساس بيان قرآن ولايت رکن اصلي اسلام است مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه: بر اساس بيان قرآن ولايت رکن اصلي اسلام است مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه: بر اساس بيان قرآن ولايت رکن اصلي اسلام است مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه: بر اساس بيان قرآن ولايت رکن اصلي اسلام است مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه: بر اساس بيان قرآن ولايت رکن اصلي اسلام است مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه: بر اساس بيان قرآن ولايت رکن اصلي اسلام است مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه: بر اساس بيان قرآن ولايت رکن اصلي اسلام است