شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

رئیس دانشگاه: اطلاع‌رسانی منصفانه عملکرد دولت‌ها زمینه بالندگی و توسعه کشور را فراهم می‌کند

دکتر علی‌اکبری رئیس دانشگاه عنوان کرد: باید در اطلاع‌رسانی خدمات دولت‌ها و از جمله دولت فعلی، جانب انصاف رعایت شود، تا زمینه بالندگی و توسعه کشور فراهم گردد.

   با هماهنگی و برنامه‌ریزی مدیریت روابط عمومی، کارگاه «روابط عمومی در شبکه‌های اجتماعی» ویژه مدیران روابط عمومی ادارات و سازمان‌های استان ایلام با حضور دکتر علی‌اکبری رئیس دانشگاه ایلام، آقای فتاحی مدیر روابط عمومی دانشگاه و با تدریس آقای حیدری کارشناس ارشد روابط عمومی، صبح امروز در محل سالن فرزانگان برگزار گردید.

در این کارگاه، دکتر علی‌اکبری رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه فعالیت در روابط عمومی، کاری سخت و طاقت فرساست، یادآور شد: روابط عمومی رییس سازمان بودن فایده‌ای ندارد، بلکه باید بر اساس رسالت اصلی و مورد انتظار روابط عمومی  و بدون کارنامه‌سازی و دروغ‌پردازی برای ارتقاء جایگاه و ارزش‌های سازمانی تلاش کرد.

دکتر علی‌اکبری با اعلام اینکه رویکرد روابط عمومی سازمانی در دانشگاه ایلام حاکم است، اظهار کرد: هر افتخار و دستاوردی توسط اساتید، کارشناسان و دانشجویان دانشگاه ایلام کسب می‌شود، بدون هرگونه نگاه سیاسی و جناحی و بدون هیچ ملاحضه‌ای در کوتاه‌ترین زمان و بصورت کامل و دقیق منتشر می‌گردد.

وی افزود: ما رفیق‌بازی و هراس از رقیب نداریم، بلکه برایمان تعالی دانشگاه مهم است و انتشار اخبار و رویدادها با این رویکرد انجام می‌گیرد.

رئیس دانشگاه در ادامه با اشاره به  اینکه توسعه دولت الکترونیک یکی دستاوردهای دانشگاه ایلام در چند سال اخیر است، یادآور شد: بحران کرونا روند تحقق دولت الکترونیک در دانشگاه ایلام را تسریع کرد و برای نمونه آموزش مجازی در تراز دانشگاه‌های بزرگ کشور در دانشگاه شکل گرفت و همین الان 300 کلاس آنلاین بصورت همزمان برگزار می‌گردد و هیچ مشکلی هم وجود ندارد.

دکتر علی‌اکبری، افزود: همچنین بخش اعظم جلسات، کارگاه‌ها، نشست‌ها و مراسمات در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی و دانشجویی در بستر فضای مجازی و با کیفیت مطلوب برگزار می‌گردد.

رئیس دانشگاه در بخش دیگر سخنانش، به اطلاع‌رسانی دستاوردهای و فعالیت‌های مربوط به دولت‌ها اشاره کرد و گفت: برابر قانون دولت امور اجرایی کشور را بر عهده دارد و لذا بخش اعظم برنامه‌ها و اقدامات، رشد، توسعه، نقص‌ها و کاستی‌ها همگی به دولت‌های مستقر بر می‌گردد و راست و چپ هم ندارد. برای اینکه همه کارگزار این نظام بوده‌ و هستند و بواقع کارنامه دولت، کارنامه کل نظام است و برای همین باید در اطلاع‌رسانی خدمات دولت‌ها و از جمله دولت فعلی، جانب انصاف رعایت گردد.

دکتر علی‌اکبری، افزود: البته باید حواسمان باشد که غُلو نکنیم، اما بی‌انصاف هم نباشیم و آنچه را که اتفاق می‌افتد بصورت شفاف به جامعه منتقل نمائیم.

رئیس دانشگاه، همچنین لازمه انتقاد درست را رعایت انصاف عنوان کرد و تأکید نمود: نباید به بهانه نقد، همه افراد را کنار بگذاریم و یا همه دستاوردهای دولت‌ها را زیر سئوال ببریم، که در آن صورت راه اصلاح  جامعه بسته می‌شود. بلکه باید با رعایت انصاف، نقد کرد تا زمینه بالندگی و توسعه جامعه فراهم گردد.

در این کارگاه مهندس حیدری کارشناس ارشد روابط عمومی اداره آب و فاضلاب استان مباحثی حول محور: شناخت شبکه‌های اجتماعی، سواد رسانه‌ای،  ویژگی‌های شبکه‌های اجتماعی، مهارت استفاده از شبکه‌های اجتماعی، شناخت مخاطب، آینده‌پژوهی در فضای مجازی، لازمه موفقیت روابط عمومی در فضای مجازی، تولید محتوا و اطلاع‌رسانی بحران ارائه داد.

 

رئيس دانشگاه: اطلاع‌رساني منصفانه عملکرد دولت‌ها زمينه بالندگي و توسعه کشور را فراهم مي‌کند رئيس دانشگاه: اطلاع‌رساني منصفانه عملکرد دولت‌ها زمينه بالندگي و توسعه کشور را فراهم مي‌کند رئيس دانشگاه: اطلاع‌رساني منصفانه عملکرد دولت‌ها زمينه بالندگي و توسعه کشور را فراهم مي‌کند رئيس دانشگاه: اطلاع‌رساني منصفانه عملکرد دولت‌ها زمينه بالندگي و توسعه کشور را فراهم مي‌کند