شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

مراسم تقدیر از پژوهشگران و فناوران برتر استان ایلام برگزار گردید

با هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه ایلام و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، در جریان نشست کارگروه پژوهش و فناوری استان و با حضور آقای سلیمانی دشتکی استاندار ایلام و دکتر علی‌اکبری رئیس دانشگاه ایلام، از پژوهشگران و فناوران برتر استان ایلام تقدیر بعمل آمد.

    به گزارش روابط عمومی، در جریان نشست کارگروه پژوهش و فناوری استان که با حضور آقای سلیمانی دشتکی استاندار ایلام، آقای بسطامی معاون برنامه‌ریزی استانداری، دکتر علی‌اکبری رئیس دانشگاه ایلام، دکتر مهدیزاده معاون پژوهش و فناوری، آقای قیصوری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و جمعی از پژوهشگران و فناوران صبح روز چهارشنبه 1399/10/03 در محل سالن شهید رجایی استانداری برگزار گردید، از 28 تن از پژوهشگران و فناوران برتر استان ایلام تقدیر بعمل آمد.

در این مراسم آقای سلیمانی دشتکی استاندار ایلام، اظهار داشت: پژوهش‌های انجام شده در ایلام بیشتر علمی و کاربردی است و این می‌تواند در توسعه اقتصادی و رونق صنعت استان تاثیرگذار باشد.

استاندار یادآور شد: پژوهش‌های دانشجویان ایلامی باید بعنوان یک مرجع مهم برای استفاده پژوهشگران سراسر کشور مورد استفاده قرار گیرد.

آقای سلیمانی دشتکی افزود: علاوه بر تخصیص اعتبارات برای توسعه پژوهش، باید سال آینده نیز اعتباراتی برای پژوهش در حوزه دفاع مقدس ایلام بطور ویژه اختصاص یابد.

استاندار ایلام با بیان اینکه پژوهش‌های دانشگاه‌های ایلام  راه را برای توسعه عملکردی دستگاه‌های اجرایی استان فراهم کرده است، افزود: دایره‌المعارف مرجع پژوهش دانشجویان دانشگاه‌های ایلام باید در سال 1400 تالیف شود.

آقای سلیمانی دشتکی با قدردانی از رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و رییس دانشگاه ایلام به دلیل توجه ویژه به بخش پژوهش اضافه کرد: توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در هر جامعه ای بدون پژوهش امکان پذیر نیست، کما اینکه در اکثر کشورهای پیشرفته دنیا بیشترین سهم اعتبارات به برنامه های علمی و پژوهشی اختصاص دارد.

استاندار ایلام اظهار داشت: دانشگاه های استان هر اندازه به بخش پژوهش های علمی توجه کنند به همان اندازه بالاترین بهره وری و کمترین اتلاف منابع را خواهند داشت.

سلیمانی دشتکی از رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خواست: سهم پژوهش از اعتبارات سال 1400 استان ایلام  از یک به سه درصد افزایش یابد.

در ادامه دکتر علی‌اکبری رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه جایگاه دانشگاه ایلام در تمام حوزه‌ها و از جمله حوزه پژوهش و فناوری در دولت تدبیر و امید ارتقاء یافته است، بیان کرد: رتبه کلی دانشگاه در سطح کشور در طبقه 31 تا 40، در حوزه کارایی پژوهشی در رتبه 26 و در کیفیت پژوهشی در رتبه 16 قرار دارد.

ر ئیس دانشگاه افزود: دانشگاه ایلام طی یکسال اخیر با ثبت  185 مقاله معتبر خارجی، 228 مقاله معتبر فارسی، چاپ 32 کتاب فارسی در قالب تألیف و ترجمه، 19 طرح درون دانشگاهی، 32 طرح برون دانشگاهی، هفت واحد فناور و 135 مقاله  ارائه شده همایش‌های ملی و بین‌المللی، توانست در شاخص H نمره 53 را به خود اختصاص دهد. 

دکتر علی‌اکبری، اضافه کرد: افزایش 2/5 برابری چاپ مقالات Q1و شش برابری چاپ مقالات مشترک با پژوهشگران خارجی، نشان دهنده ارتقای کیفی مقالات دانشگاه می‌باشد.  همچنین پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در سال2016 سرانه تولید علمی موسسات ایرانی درWOS  0/61  و درSCOP  0/65   می‌باشد، سرانه دانشگاه ایلام  wos  1/0 و در scop0/88 می‌باشد.

رئیس دانشگاه با اشاره به برگزاری دو همایش‌ ملی معتبر  در دانشگاه ایلام در سال جاری، یاد آور شد: کنفرانس ملی "تازه‌های علوم ورزش و سلامت" به صورت حضور و برخط و ارائه 170 مقاله ارزشمند و با حضور دکتر صدیقی معاون وزیر علوم ورئیس سازمان امور دانشجویان کشور، دکتر احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، روسای هشت فدراسیون ورزشی و پژوهشگران و صاحب‌نظران مطرح کشور با همکاری سازمان ورزش و جوانان استان در آذرماه برگزار شد. همچنین همایش ملی زیست جهان پسا کرونا طی هفته‌های آینده برگزار می‌شود، که تاکنون 256 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

در پایان این نشست بصورت نمادین از هفت تن از پژوهشگران و فناوران برتر استان تقدیر بعمل آمد..

 

مراسم تقدير از پژوهشگران و فناوران برتر استان ايلام برگزار گرديد مراسم تقدير از پژوهشگران و فناوران برتر استان ايلام برگزار گرديد مراسم تقدير از پژوهشگران و فناوران برتر استان ايلام برگزار گرديد مراسم تقدير از پژوهشگران و فناوران برتر استان ايلام برگزار گرديد مراسم تقدير از پژوهشگران و فناوران برتر استان ايلام برگزار گرديد مراسم تقدير از پژوهشگران و فناوران برتر استان ايلام برگزار گرديد مراسم تقدير از پژوهشگران و فناوران برتر استان ايلام برگزار گرديد