En Ar

استاندار ايلام در جشن ازدواج دانشجويي دانشگاه: اساس زندگي زناشويي عشق و علاقه است.

مهندس اعلايي استاندار ايلام در جشن ازدواج 575 زوج دانشجودانشگاهها ومراکز آموزش عالي استان  ک دانشگاه برگزارشد، گفت: اساس زندگي زناشويي عشق و علاقه است نه معامله و کسب و کار.

به گزارش خبرنگار روابط عمومي  مهندس اعلايي اظهارداشت: خداوند براساس حکمت متعالي خويش انسانها را بنحوي خلق کرده که کمال آنها در ازدواج  قرار داده  شده است.

وي تمايلات انسانها به ازدواج را فطري خواند و افزود: با ازدواج انسان کامل مي شود.

وي تصريح کرد: اگر بخواهيد تمام سختي ها و مشکلات را پشت سر بگذاريد بايد زندگي را برعشق و محبت بنا کنيد.

اين مقام مسئول در ادامه با انتقاد از وضع برخي مهريه هاي سنگين نيز گفت: مهريه هاي نامتعارف و سنگين ضمانت اجرائي ندارد و نبايد سنت مهريه از جايگاه خود منحرف شود.

استاندار ايلام تعيين مهريه هاي سنگين را يکي از موانع ازدواج جوانان خواند و بيان داشت: با نگاه معامله اي به تعيين مهريه بايد دريافت که در معامله شکست نيز وجود دارد و هيچ ضمانتي براي عدم زيان وجود ندارد.

مهندس اعلايي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: نوع نگاه به ازدواج نبايد مانند يک شرکت سهامي باشد که هرکس وظايفش را تعيين نمايد و حکم کند که من بايد چکار کنم  چون اين ورود ها به زندگي با چالش روبرو خواهد شد.

وي با تبيين برخي شاخصه هاي پر اهميت در زندگي زناشويي و ازدواج نيز خاطر نشان ساخت: در ازدواج انسان از اينکه تنها متعلق به خودش باشد بيرون مي رود و در اثر احساس مسئوليت در برابر خانواده در جامعه هدفمند زندگي مي نمايد.

ايشان عاطفه، محبت، فداکاري و بسياري از مفاهيم اخلاقي را در سايه تشکيل خانواده و زندگي مشترک قابل تحقق دانست.

شايان ذکر است در اين مراسم استاندار ايلام به هرکدام از اين زوج هاي دانشجويي يک عدد سکه بهار آزادي هديه کرد.

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها